AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Jeg prøvde hardt å unngå denne situasjonen; i god tid før siste dagen min, begynte jeg å prøve å avtale at jeg skulle levere tilbake jobb pc'en på siste arbeidsdagen min i bedriften - men det nyttet ikke. Det var tydelig at det ikke var en stor prioritering for sjefen min, og til slutt kunne han ikke møte meg siste dagen for å ta imot pc'en. Det var over en måned siden, jeg har begynt i nye jobben, og han sender melding og sier at han er på kontoret noen dager denne uken, så jeg kan komme bort med PC'en. Har han rett til å kreve at jeg gjør det? I arbeidstiden? Hva med jobben min som jeg har nå? Synes det er fryktelig urettferdig og frekt av han. Synes at han kan komme og hente den selv, siden han ikke ville organisere tilbakelevering mens jeg jobbet der. Hvis jeg skal komme bort skal jeg fakturere for tiden min 😜 Anonymkode: ec47d...450 6
Raven.Writingdesk Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Herregud så smålig! Det var en gang en generasjon som var mest opptatt av hva de kunne yte, denne generasjonen er så himla preget av at de ikke løfter en finger med mindre det utløser betaling. Selvfølgelig leverer du den jævla PC’en. Dette er en filleting å sutre over. 29 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Herregud så smålig! Det var en gang en generasjon som var mest opptatt av hva de kunne yte, denne generasjonen er så himla preget av at de ikke løfter en finger med mindre det utløser betaling. Selvfølgelig leverer du den jævla PC’en. Dette er en filleting å sutre over. Det er ikke bare bare å ta seg fri fra en jobb man nettopp har begynt i. Anonymkode: 83c7e...c89 26 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 Da leverer du tilbake PC-en da. Er vel ikke noe å lage sirkus for. Anonymkode: 92989...5ff 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg prøvde hardt å unngå denne situasjonen; i god tid før siste dagen min, begynte jeg å prøve å avtale at jeg skulle levere tilbake jobb pc'en på siste arbeidsdagen min i bedriften - men det nyttet ikke. Det var tydelig at det ikke var en stor prioritering for sjefen min, og til slutt kunne han ikke møte meg siste dagen for å ta imot pc'en. Det var over en måned siden, jeg har begynt i nye jobben, og han sender melding og sier at han er på kontoret noen dager denne uken, så jeg kan komme bort med PC'en. Har han rett til å kreve at jeg gjør det? I arbeidstiden? Hva med jobben min som jeg har nå? Synes det er fryktelig urettferdig og frekt av han. Synes at han kan komme og hente den selv, siden han ikke ville organisere tilbakelevering mens jeg jobbet der. Hvis jeg skal komme bort skal jeg fakturere for tiden min 😜 Anonymkode: ec47d...450 Svar noe av det du formulerer her. Forklar at du gjentatte ganger forsøkte å gi tilbake PC-en, ble avvist, og be derfor om at sjefen kommer fram til en løsning som på ingen måte et forulempende for deg. Men vent til du har fått attest. Anonymkode: 5bc16...4c7 19
Raven.Writingdesk Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke bare bare å ta seg fri fra en jobb man nettopp har begynt i. Anonymkode: 83c7e...c89 Da svarer du sjefen din at du er opptatt på jobb på dagtid og kan ikke gå derifra. Du kan godt minne sjefen på at du forsøkte jo å avtale innlevering før du sluttet uten at dette gikk, også spør du om sjefen selv har anledning til å hente. Så enkelt. 28
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 Han kan selvsagt ikke kreve at du skal komme noe sted på et visst tidspunkt. Samtidig er det vel i din interesse også å bli kvitt den PC-en… Er det langt fra deg/nyejobben til kontoret han vil du skal levere det? Hvis det er bare en liten tur synes jeg du bare bør stikke innom med den i lunsjen eller noe slikt. Er det er sted det tar tid å komme til og fra, synes jeg du kan si hvor du befinner deg og be HAN hente den der. Si at du ikke kan bli borte fra jobben i timesvis for å levere PC-en, men vær selvsagt innstilt på å hjelpe til med å få PC-en dit du skal. Selv om sjefen var smålig, trenger ikke du være det. Vær bedre enn det. Anonymkode: c56e5...256 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Skrevet 7. mars 2022 "Jeg prøvde å avtale med deg før jeg sluttet, men fikk det ikke til siden det ikke passet for deg. Du må gjerne sende en budbil etter den slik at du får den, eller komme innom og hente den selv " Anonymkode: 912ba...14d 17
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #9 Skrevet 7. mars 2022 Trenger du han som referanse videre i karrieren eller kommer du ikke til å benytte han som referanse? Tenker dette har litt m hva du gjør. du kan jo svare at du har det travelt i ny jobb- så du får ikke stukket innom, men at han kan komme til deg Den eller den dagen. dersom du vil bruke han som ref. legger du til at du Alternativt kan levere etter arbeidstid. Anonymkode: 6869b...705 8 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da leverer du tilbake PC-en da. Er vel ikke noe å lage sirkus for. Anonymkode: 92989...5ff Jeg synes han kan komme og hente den selv. Hva er ditt argument for at det absolutt er jeg som skal gjøre det? Jeg prøvde jo faktisk å organisere at jeg skulle ned og levere på siste dagen min, men han gjorde ingen innsats. Og nå skal jeg komme bort på min egen tid? Anonymkode: ec47d...450 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #11 Skrevet 7. mars 2022 Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden): Herregud så smålig! Det var en gang en generasjon som var mest opptatt av hva de kunne yte, denne generasjonen er så himla preget av at de ikke løfter en finger med mindre det utløser betaling. Selvfølgelig leverer du den jævla PC’en. Dette er en filleting å sutre over. Selvsagt skal man ha betalt for tjenestene man yter. Anonymkode: edddc...ace 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #12 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trenger du han som referanse videre i karrieren eller kommer du ikke til å benytte han som referanse? Tenker dette har litt m hva du gjør. du kan jo svare at du har det travelt i ny jobb- så du får ikke stukket innom, men at han kan komme til deg Den eller den dagen. dersom du vil bruke han som ref. legger du til at du Alternativt kan levere etter arbeidstid. Anonymkode: 6869b...705 Nei, gjør ikke det. Jobbet der en veldig kort periode. Men folk misforstår spørsmålet mitt; det er ikke det at jeg ikke vil fordi jeg ikke kan, det er en prinsippsak, og jeg hater ubrukelige folk som skal utnytte andre. Det tar meg en time kanskje frem og tilbake, så det er ikke en stor issue, men det er fortsatt noe jeg ikke synes han kan kreve av meg. Sender meg melding og sier at jeg kan komme innom nå som han er tilbake 🤣 Den funker ikke på meg. Anonymkode: ec47d...450 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #13 Skrevet 7. mars 2022 litt for sent nå. men hvis det hadde vært meg hadde jeg latt den være igjen på arbeidsstedet mitt den siste dagen,evt lagt den på pulten til sjefen. ellers er jeg enig i at du faktisk må si ifra om at du har forsøkt, men han ikke fant tid til deg og at han får finne ut en løsning hvor han henter /sender noen. Anonymkode: d71b2...45d 14 2
Gjest theTitanic Skrevet 7. mars 2022 #14 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke bare bare å ta seg fri fra en jobb man nettopp har begynt i. Anonymkode: 83c7e...c89 Du tar deg ikke fri, men sier at leveringen må skje etter du slutter på jobb kl xxx. Så får han finne en tid etter det. Ikke gidd å bli uvenner med ham pga en slik kjepphest.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #15 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): litt for sent nå. men hvis det hadde vært meg hadde jeg latt den være igjen på arbeidsstedet mitt den siste dagen,evt lagt den på pulten til sjefen. ellers er jeg enig i at du faktisk må si ifra om at du har forsøkt, men han ikke fant tid til deg og at han får finne ut en løsning hvor han henter /sender noen. Anonymkode: d71b2...45d Hadde hjemmekontor, så det var ikke mulig 😕 Han måtte møte meg på kontoret og slippe meg inn/ta imot. theTitanic skrev (Akkurat nå): Du tar deg ikke fri, men sier at leveringen må skje etter du slutter på jobb kl xxx. Så får han finne en tid etter det. Ikke gidd å bli uvenner med ham pga en slik kjepphest. Så jeg skal komme bort i fritida? Hva om jeg har andre planer? Som å slappe av. Anonymkode: ec47d...450 1
Raven.Writingdesk Skrevet 7. mars 2022 #16 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvsagt skal man ha betalt for tjenestene man yter. Anonymkode: edddc...ace «Tjenester man yter»? Å levere tilbake utstyr som tilhører arbeidsgiver som man har disponert og ikke levert tilbake, er ikke en «tjeneste man yter». 4 1
Raven.Writingdesk Skrevet 7. mars 2022 #17 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde hjemmekontor, så det var ikke mulig 😕 Han måtte møte meg på kontoret og slippe meg inn/ta imot. Så jeg skal komme bort i fritida? Hva om jeg har andre planer? Som å slappe av. Anonymkode: ec47d...450 Dette er utrolig smålig. Om du har en lang reiseveg som er mange timer kan jeg skjønne deg, men her er det utstyr du har disponert som tilhører arbeidsgiver. Det er klart du skal levere det tilbake. Referanse antar jeg du kan se langt etter. 13
Gjest theTitanic Skrevet 7. mars 2022 #19 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde hjemmekontor, så det var ikke mulig 😕 Han måtte møte meg på kontoret og slippe meg inn/ta imot. Så jeg skal komme bort i fritida? Hva om jeg har andre planer? Som å slappe av. Anonymkode: ec47d...450 Tror nok du overlever. Noen ganger er det lurt å være litt smidig. Å bli uvenns med folk for småting er ganske dumt når du en dag treffer på dem i andre sammenhenger. Du plikter å gi den tilbake. Han kan bli vrang å kreditere deg for den.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #20 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde hjemmekontor, så det var ikke mulig 😕 Han måtte møte meg på kontoret og slippe meg inn/ta imot. Så jeg skal komme bort i fritida? Hva om jeg har andre planer? Som å slappe av. Anonymkode: ec47d...450 Du rekker sikkert å slappe av etter du har levert den også. Men du velger å være vrien og vrang. Anonymkode: 92989...5ff 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå