Gå til innhold

Strikke med obbelt garn fra samme nøste -hva er beste løsning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal strikke genser med dobbeltråd fra samme nøste. Er det best å bruke to nøster? Eller dele 1 nøste i 2 like deler?

Anonymkode: 8fbb3...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det enkleste er jo to nøster! Om du bruker ett tar du og graver frem enden inni nøstet og finner den andre utenpå og bruker de, du trenger ikke å dele det opp på noe annet vis.

Anonymkode: 4da5d...fb5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt enkleste er å bruke to nøster, fiks ferdige fra butikken.

Blir så mye krøll og tvinn og styr, især etterhvert som nøstet blir mindre, å dra fra begge endene på samme. Gjør det noen ganger for å bruke opp rester til småprosjekter, hadde aldri orka å styre med det til en hel genser.

Anonymkode: 61da7...078

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt to nøster! Hvis ikke bør du nøste opp ett og ett nøste og veie garnballene på ei kjøkkenvekt for å få lik mengde garn i samme ball (å lete frem enden av nøstet inni nøstet og strikke fra begge kanter samtidig kan jeg garantere vil føre til at garnet blir bare rot og vil vikle seg sammen og du kommer til å bruke tid på å løsne opp floker og knuter) Veldig tidkrevende på en hel genser f.eks. Og du kommer til å måtte gjøre det ofte da det går endel garn på en genser som strikkes med dobbel tråd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å bruke ett nøste, du tar tråden fra innsiden og tråden fra utsiden og strikker i vei. Da møtes de på midten 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker alltid fra ett nøste, jeg. En tråd innenfra og en utenfra, har ikke opplevd at det vikler seg sammen. Men om man skal ha flere farger så kan det fort bli litt krøll. Strikket en genser en gang med 4 forskjellige farger der alle skulle strikkes med dobbel tråd.....da ble det mye krøll og oppvikling, ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke problemet med å strikke en tråd fra utsiden og en fra innsiden. Men til et stort prosjekt med mange nøster ville jeg nok uansett strikket med to nøster en stund, om så bare for å slippe å skjøte tråden like mange ganger når man bytter nøste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...