AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Altså - jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det. Men jeg har en konstant uro i kroppen. Den varierer i styrke. Den er veldig sterk når jeg har veldig mye jeg burde gjøre eller er veldig bekymret for noe, og mindre i dager med god flyt og lite bekymringer. Problemet er jo flere her. I seg selv er det fryktelig ubehagelig med denne uroen. Men verst er at jo sterkere uroen er inni meg, jo mindre produktiv blir jeg i hjemmesituasjoner. (funker fint på jobb). Feks nå er det mye jeg må få ordnet; planlegge konfirmasjon med gjesteliste, invitasjoner etc etc, jeg har en større omveltning kommende i jobbsammenheng og må lese meg opp på endel fagstoff innen 2 uker. I tillegg har jeg fått flere uforutsette utgifter som gir veldig økonomiske bekymringer. Jeg lager ryddige to do lister og legger en plan - men klarer ikke å konsentrere meg når uroen er så sterk. Jeg utsetter og finner dumme unnskyldninger -og dette øker jo bare uroen, som igjen påvirker evnen til å sette meg ned og konsentrere meg om alt som må gjøres.. Fungerer fint på jobb, sover godt, og føler ikke dette er angstproblematikk - jeg er jo ikke redd. Men det er utrolig tærende med denne uroen som hemmer så voldsomt (kan ikke delegere disse oppgavene, er alenemor) Noen som skjønner hva jeg sliter med og har noen gode råd? Føler at det jeg trenger er noe som får meg til å slappe av, klare å fjerne uroen/klumpen i magen -som er der konstant.. Kan feks johannesurt hjelpe? Eller annet fra helsekost? Dette er jo ikke noe å gå til lege med - føler meg dette handler om å takle situasjonen bedre.. Anonymkode: f0a3b...87d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Skulle ønske jeg kunne hjelpe deg, men jeg lider av det samme selv. Noen mennesker reagerer mer på stress enn andre . Og jeg vil råde deg til å snakke med lege eller psykisk sykepleier for å få råd til å minske stresset. Stressmesting eller medisiner legger bare lokk på det og fjerner ikke årsaken. Slik jeg ser det. Anonymkode: bfde8...c59 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Altså - jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det. Men jeg har en konstant uro i kroppen. Den varierer i styrke. Den er veldig sterk når jeg har veldig mye jeg burde gjøre eller er veldig bekymret for noe, og mindre i dager med god flyt og lite bekymringer. Anonymkode: f0a3b...87d Dette er jo angst. Anonymkode: 5bac6...e04 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 Jeg har det på samme måte selv, har mye av det samme som deg på agendaen. Det som hjelper meg litt er å tvinge tankene og uroen litt bort når jeg kan. Det virker jo som om du klarer det på jobb, så helt overhånd tar det jo ikke. Som sagt pleier jeg å gjøre alt jeg får gjort, så sier jeg til meg selv "nå har jeg gjort det jeg kan for i dag, jeg får ikke gjort mer. Å tenke konstant eller uroe seg hjelper ikke." Og jeg klarer veldig ofte tvinge tankene til side. Anonymkode: 38460...489 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 TS her. Takk for svar ❤️ ADHD er det definitivt ikke. Dette preger meg på ingen måte på jobb (har krevende jobb som intensivsykepleier). Jeg opplever det heller ikke som direkte angst - da jeg heller tenker dette handler om stressmestring og at jeg prokastinerer istedenfor å ta tak i det. Hadde det feks vært angst ville det vel preget meg på jobb, sosiale sammenhenger, søvn etc også? Det gjelder på en måte heller alt ansvaret og alle oppgavene jeg må fikse hjemme - og som blir sånn overveldende -og at den dårlige samvittigheten er grunnlaget for den konstante uroen.. Håper flere kan komme med innspill.. Anonymkode: f0a3b...87d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 Jeg synes også du beskriver angstsymptomer, men stress og angst går jo litt over i hverandre. Sikkert kjekt å ta tak i dette før det begynner å gå ut over jobb, det sosiale eller søvn. Synes absolutt det er noe å gå til lege med. Eventuelt prøve et selvhjelpskurs? https://www.helsenorge.no/psykisk-helse/psykisk-helsehjelp-for-voksne/#digitale-selvhjelpsverktøy Anonymkode: b80dd...0f6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå