Gå til innhold

Mus og tastatur funker ikke

Anbefalte innlegg

Gjest kenneth
Skrevet

Jeg koblet fra PC-herket forleden da jeg fikk en ny PC. Da jeg etterpå skulle koble på/sammen gamle-PC'en igjen (for å formatere skiten og gi den bort), nektet både tastatur og mus å fungere.

Ja, de sitter i riktig kontakt. (Jeg har uansett prøvd å bytte)

Ja, jeg har prøvd med annet tastatur og mus.

Ja, jeg har prøvd å boote både med og uten mus/tastatur

Nei, jeg har ikke gjort noe annet enn å koble fra, for deretter å plugge inn igjen

Forslag til hva som feiler faanskapet? Uten mus og tastatur stiller man med et lite handicap...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du sier kobler fra, går jeg ut i fra at du ikke har trådløst tastatur og mus.

Det er ikke så godt å få gjort noe når du ikke kan bruke verken tastatur og mus til å fikse problemet :roll:

Ellers kunne du prøvd å installere programvaren til tastaturet på nytt.

rart at det ikke funker når du prøver et annet tastatur heller. Hvis det er trådløst blir det ofte litt mikkmakk med batteriskifte. Trykke på knappen på boksen noen ganger og eventuelt restarte skiten.

Var ikke så mye hjelp å få her, men jeg håper i alle fall du finner ut av det.

Lykke til :klem:

Skrevet

Ps! Sikker på at du har koblet alt riktig når du koblet den sammen igjen? :rosaengel:

Gjest kenneth
Skrevet
Ps! Sikker på at du har koblet alt riktig når du koblet den sammen igjen? :rosaengel:

Sikker som Nokas.

Skrevet

Er det USB-tastatur? Mulig du i så fall må inn i BIOS for å si fra til maskinen at det er godkjent. Hvis du da får kontakt med maskinen under oppstart så du faktisk får gått inn i BIOS... (Litt høna og egget der ja.)

Catzy

Gjest kenneth
Skrevet
Er det USB-tastatur? Mulig du i så fall må inn i BIOS for å si fra til maskinen at det er godkjent. Hvis du da får kontakt med maskinen under oppstart så du faktisk får gått inn i BIOS... (Litt høna og egget der ja.)

Catzy

Huppsann. Nei, det ikke USB-tastatur/mus.

Kanskje jeg kan forsøke med hypnose? (På meg eller PC'en - ikke sikker på hvor hunden ligger begravet...)

Skrevet

Reset BIOS ja, ta ut kontakta/220v og batteriet på hovedkortet hvis du ikke vet hvor "jumperen" til RESET CMOS er, vent så 20 sek. (Cache minne må også resettes, derav ventinga)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...