AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Vi kan da ikke være de eneste som sliter med dette? En 2 åring og en 4 åring går hardt utover bilen😬 Bilen min ser konstant slik ut, sånne «wipes» man får kjøpt på bensinstasjon funker jo ikke. Hva slags såpe er trygt å skure den med, uten at den ødelegger interiøret? Anonymkode: b1102...c12
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Det er da bare å ta en våt klut med zalo-vann på og gni det vekk? Ikke noe hokus pokus ved det? Det er leire og skitt. Det går vekk. Anonymkode: 16092...e47 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #3 Skrevet 8. mars 2022 Det finnes beskyttelse til å ha bakpå seteryggene. 👍🏻 Anonymkode: e5975...b5d 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #4 Skrevet 8. mars 2022 Du tar ikke av skoene når de sitter i bilen? Anonymkode: b5f25...cd0 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #5 Skrevet 8. mars 2022 Armor spray, så glir møkka lettere av. https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/bilvask/vinylglans/vinylglans-603035/ Anonymkode: a5968...2d2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #6 Skrevet 8. mars 2022 Herregud, så hjelpeløst. Jeg blir helt matt. Anonymkode: 4cac9...5b9 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du tar ikke av skoene når de sitter i bilen? Anonymkode: b5f25...cd0 Har virkelig aldri sett noen gjøre det Anonymkode: 5430c...cbf 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har virkelig aldri sett noen gjøre det Anonymkode: 5430c...cbf Vel, enten tar man av de skoene, eller man oppdrar dem til å ikke sparke ned setene. Du gjør ingen av delene. Anonymkode: 4cac9...5b9 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, enten tar man av de skoene, eller man oppdrar dem til å ikke sparke ned setene. Du gjør ingen av delene. Anonymkode: 4cac9...5b9 Nå er ikke jeg ts da. Anonymkode: 5430c...cbf
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: a5968...2d2 Jeg vokste opp for en god stund siden, men mine foreldre hadde aldri tillatt slik nedgrising av bilen. Det skjedde bare ikke, vi ble fortalt at slik oppførte seg man ikke i bilen. Skoovertrekk = resignasjon og manglende oppdragelse. Merker at denne tråden sjokkerte meg ganske mye. Anonymkode: 4cac9...5b9 5
kankankan Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 Sånn hadde jeg aldri godtatt at min bil så ut! Mine hadde fått streng beskjed om å ta vare på tingene våre. Lite som gjør meg mer ilter enn sånt hærverk. 5 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er ikke jeg ts da. Anonymkode: 5430c...cbf Beklager, forvekslet AB-koder i farta. Anonymkode: 4cac9...5b9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #14 Skrevet 8. mars 2022 kankankan skrev (8 minutter siden): Sånn hadde jeg aldri godtatt at min bil så ut! Mine hadde fått streng beskjed om å ta vare på tingene våre. Lite som gjør meg mer ilter enn sånt hærverk. Vel, nå tar slikt tid å lære da, og så lenge man er i prosessen, så må man tåle at barn ikke er ferdig utlært. ts Anonymkode: b1102...c12 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #15 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg vokste opp for en god stund siden, men mine foreldre hadde aldri tillatt slik nedgrising av bilen. Det skjedde bare ikke, vi ble fortalt at slik oppførte seg man ikke i bilen. Skoovertrekk = resignasjon og manglende oppdragelse. Merker at denne tråden sjokkerte meg ganske mye. Anonymkode: 4cac9...5b9 Tenkte mer på å bruke dem imens oppdragelsen ble gjennomført, så ikke bilen ble helt rasert nå utover våren. Anonymkode: a5968...2d2 1
kankankan Skrevet 8. mars 2022 #16 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, nå tar slikt tid å lære da, og så lenge man er i prosessen, så må man tåle at barn ikke er ferdig utlært. ts Anonymkode: b1102...c12 Nja, hvertfall det ene av dine barn er jo egentlig for ung til å sitte fremovervendt. Det tar veldig kort tid å lære barn som er klart for det at man ikke sparker ned seter med skitne sko, men det er vanskelig å lære det til en toåring. Da må man eventuelt ta sine forholdsregler frem til barnet er modent nok. Fireåringen trenger bare én klar beskjed, der bør det ikke være nødvendig med noen prosess. Vår fireåring sitter bakovervendt, og vi har ikke dette problemet, men vi bruker setebeskytter slik at setet ikke skal bli skittent av kontakten med skoene. Han har for lengst lært at han ikke står i setene med sko på, eller sparker i setene - verken med eller uten sko. Han vet også at man ikke hopper i møblene inne. Vi har som en grunnregel at vi tar vare på tingene våre, og at vi ikke driver hærverk eller utsetter dem for bruk de ikke er ment til - feks å stå eller hoppe i sofa og stoler. 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #17 Skrevet 8. mars 2022 kankankan skrev (4 minutter siden): Nja, hvertfall det ene av dine barn er jo egentlig for ung til å sitte fremovervendt. Det tar veldig kort tid å lære barn som er klart for det at man ikke sparker ned seter med skitne sko, men det er vanskelig å lære det til en toåring. Da må man eventuelt ta sine forholdsregler frem til barnet er modent nok. Fireåringen trenger bare én klar beskjed, der bør det ikke være nødvendig med noen prosess. Vår fireåring sitter bakovervendt, og vi har ikke dette problemet, men vi bruker setebeskytter slik at setet ikke skal bli skittent av kontakten med skoene. Han har for lengst lært at han ikke står i setene med sko på, eller sparker i setene - verken med eller uten sko. Han vet også at man ikke hopper i møblene inne. Vi har som en grunnregel at vi tar vare på tingene våre, og at vi ikke driver hærverk eller utsetter dem for bruk de ikke er ment til - feks å stå eller hoppe i sofa og stoler. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ts Anonymkode: b1102...c12 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #18 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ts Anonymkode: b1102...c12 Så det er så seriøst du tar sikkerheten til barna dine. Ok. Anonymkode: 5430c...cbf 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #19 Skrevet 8. mars 2022 Minner meg om noe jeg gjorde for en del år tilbake... Jeg hadde en konflikt med naboen, og da tok jeg igjen med å runke på bilen deres. Sprutet på døra og håndtaket. Anonymkode: bc355...94d
kankankan Skrevet 8. mars 2022 #20 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 ts Anonymkode: b1102...c12 🤨 Mulig det er fordi vår har innarbeidet at vi ikke hopper eller sparker i tingene våre, men her hadde det hvertfall holdt med én beskjed. Og han har et over snittet høyt energinivå, sitter sjelden i ro. Du har en litt spesiell måte å svare på, forøvrig. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå