Gå til innhold

Kirurgisk fjerning av visdomstann, hvor lenge vondt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg fjernet to visdomstenner for en uke siden, oppe og nede på ene siden. De ble fjernet kirurgisk. I dag en uke etter har jeg fortsatt så vondt at jeg må ta både Ibux og Paracet kombinert fire ganger i døgnet. Hvor lenge er det vanlig å ha vondt?

Anonymkode: 3359d...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fjernet kirurgisk i 2019 og hadde vondt i noen timer. Deretter ble det vondt igjen på dag 4-5 og da var det så vondt at jeg måtte ta smertestillende. Viste seg at jeg hadde fått komplikasjonen dry socket. Kan det ha skjedd eller om du har fått noe mat nedi hullet?

Anonymkode: 5ec1a...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det fortsatt gjør så vondt en uke etterpå ville jeg ringt tannlegen så de kan få ta en titt ifall du har dry socket, betennelse eller andre komplikasjoner.

Jeg fikk en visdomstann+cyste fjernet kirurgisk i fjor (underkjeven), og da holdt det med vanlig ibux i to dager.

Anonymkode: 31ac4...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis det fortsatt gjør så vondt en uke etterpå ville jeg ringt tannlegen så de kan få ta en titt ifall du har dry socket, betennelse eller andre komplikasjoner.

Jeg fikk en visdomstann+cyste fjernet kirurgisk i fjor (underkjeven), og da holdt det med vanlig ibux i to dager.

Anonymkode: 31ac4...f67

Var der i dag og fjernet sting og han sa ting hadde grodd fint og slikt. Han hadde vel nevnt det dersom han så at jeg hadde dry socket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt samme dag, men hadde ikke behov for smertestillende dagen etterpå. Mest småsår og øm i et par dager.  Ble sydd endel.

Sterke smerter over lengere tid kan tyde på betennelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde vondt i tre år. Men trengte ikke smertestillende i mere enn en uke. 

Anonymkode: aae47...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt over 2 uker. Disse bildene ble tatt 5 og 7 dager etter operasjonen. Fjernet på begge sider men lett å se hvilken side de måtte bore inn og operere ut 😅

Og nei, jeg har ikke dobbelthake i nærheten av det kaliberet til vanlig 🤪

Snapchat-1245064711.thumb.jpg.7a6a7c1bb973449495f82bd1108d0cbf.jpg

20220307_195438.thumb.jpg.c27a4764453f31e3d35e130d5a983ba3.jpg

Anonymkode: a9027...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Godt over 2 uker. Disse bildene ble tatt 5 og 7 dager etter operasjonen. Fjernet på begge sider men lett å se hvilken side de måtte bore inn og operere ut 😅

Og nei, jeg har ikke dobbelthake i nærheten av det kaliberet til vanlig 🤪

Snapchat-1245064711.thumb.jpg.7a6a7c1bb973449495f82bd1108d0cbf.jpg

20220307_195438.thumb.jpg.c27a4764453f31e3d35e130d5a983ba3.jpg

20220307_200053.jpg.6245aa22def46a099173d5f6af440cd7.jpg

Der er forøvrig haka mi til vanlig, bare for å sammenligne 😂 så ja, det kan ta tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Der er forøvrig haka mi til vanlig, bare for å sammenligne 😂 så ja, det kan ta tid!

Oj, jeg ble og veldig hoven men ikke slik du ble! Da får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet og satse på at det går over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk dry socket etter trekking av visdomstann, og det var sykt vondt. Tannlegen forstod ikke hvorfor jeg hadde så vondt før det hadde gått 3-4 uker. Jeg tok morfin på det verste! 2 gangen jeg opererte ut tann, var det over på 2 dager

Anonymkode: db583...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må dra til tannlegen. Jeg fjernet visdomstann for noen uker siden, og fikk beskjed om at hvis jeg hadde smerter etter etter helgen (jeg trakk på en mandag), måtte jeg dra til tannlegen igjen.

Jeg hadde litt småvondt/ubehag i noen dager etterpå, men måtte ta ibux og paracet kun samme dagen jeg fjernet visdomstannen.

Anonymkode: 761c0...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For en forskjell🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde infeksjon, og derfor ble den kirurgisk fjernet. Ble derimot kvitt smertene når tanna var ute. Ble hoven som en hamster men dro på jobb morgenen etter med hovent kinn og godt mot. Pasientene og kollegaene mine lo litt av synet da 😏

Anonymkode: 0a8fc...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har operert ut 4 stykker kirurgisk (2 og 2 samtidig). Den første gangen trengte jeg faktisk ikke noen form for smertestillende, verken samme dagen eller senere. Den andre gangen trengte jeg bare en paracet noen timer etter. Hadde jeg hatt vondt i en uke ville jeg definitivt ringt tannlegen!

Anonymkode: 6f7dc...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

For en forskjell🙈 

Ja det merktes! Ble også helt gul pga blåmerker 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde infeksjon, og derfor ble den kirurgisk fjernet. Ble derimot kvitt smertene når tanna var ute. Ble hoven som en hamster men dro på jobb morgenen etter med hovent kinn og godt mot. Pasientene og kollegaene mine lo litt av synet da 😏

Anonymkode: 0a8fc...f97

Morsomt å visst hva du jobber med? Siden pasientene lo av synet

Anonymkode: 0c7f9...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...