AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Del Skrevet 7. mars 2022 Hei! Jeg fjernet to visdomstenner for en uke siden, oppe og nede på ene siden. De ble fjernet kirurgisk. I dag en uke etter har jeg fortsatt så vondt at jeg må ta både Ibux og Paracet kombinert fire ganger i døgnet. Hvor lenge er det vanlig å ha vondt? Anonymkode: 3359d...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Del Skrevet 7. mars 2022 . Anonymkode: 3359d...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #3 Del Skrevet 7. mars 2022 Jeg fjernet kirurgisk i 2019 og hadde vondt i noen timer. Deretter ble det vondt igjen på dag 4-5 og da var det så vondt at jeg måtte ta smertestillende. Viste seg at jeg hadde fått komplikasjonen dry socket. Kan det ha skjedd eller om du har fått noe mat nedi hullet? Anonymkode: 5ec1a...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Del Skrevet 7. mars 2022 Hvis det fortsatt gjør så vondt en uke etterpå ville jeg ringt tannlegen så de kan få ta en titt ifall du har dry socket, betennelse eller andre komplikasjoner. Jeg fikk en visdomstann+cyste fjernet kirurgisk i fjor (underkjeven), og da holdt det med vanlig ibux i to dager. Anonymkode: 31ac4...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis det fortsatt gjør så vondt en uke etterpå ville jeg ringt tannlegen så de kan få ta en titt ifall du har dry socket, betennelse eller andre komplikasjoner. Jeg fikk en visdomstann+cyste fjernet kirurgisk i fjor (underkjeven), og da holdt det med vanlig ibux i to dager. Anonymkode: 31ac4...f67 Var der i dag og fjernet sting og han sa ting hadde grodd fint og slikt. Han hadde vel nevnt det dersom han så at jeg hadde dry socket? Anonymkode: 3359d...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrsnipa Skrevet 7. mars 2022 #6 Del Skrevet 7. mars 2022 Vondt samme dag, men hadde ikke behov for smertestillende dagen etterpå. Mest småsår og øm i et par dager. Ble sydd endel. Sterke smerter over lengere tid kan tyde på betennelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Del Skrevet 7. mars 2022 Hadde vondt i tre år. Men trengte ikke smertestillende i mere enn en uke. Anonymkode: aae47...552 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 7. mars 2022 #8 Del Skrevet 7. mars 2022 Bare noen dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #9 Del Skrevet 7. mars 2022 Godt over 2 uker. Disse bildene ble tatt 5 og 7 dager etter operasjonen. Fjernet på begge sider men lett å se hvilken side de måtte bore inn og operere ut 😅 Og nei, jeg har ikke dobbelthake i nærheten av det kaliberet til vanlig 🤪 Anonymkode: a9027...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Godt over 2 uker. Disse bildene ble tatt 5 og 7 dager etter operasjonen. Fjernet på begge sider men lett å se hvilken side de måtte bore inn og operere ut 😅 Og nei, jeg har ikke dobbelthake i nærheten av det kaliberet til vanlig 🤪 Anonymkode: a9027...0f7 Der er forøvrig haka mi til vanlig, bare for å sammenligne 😂 så ja, det kan ta tid! Anonymkode: a9027...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #11 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Der er forøvrig haka mi til vanlig, bare for å sammenligne 😂 så ja, det kan ta tid! Anonymkode: a9027...0f7 Oj, jeg ble og veldig hoven men ikke slik du ble! Da får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet og satse på at det går over snart! Anonymkode: 3359d...7da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #12 Del Skrevet 7. mars 2022 Jeg fikk dry socket etter trekking av visdomstann, og det var sykt vondt. Tannlegen forstod ikke hvorfor jeg hadde så vondt før det hadde gått 3-4 uker. Jeg tok morfin på det verste! 2 gangen jeg opererte ut tann, var det over på 2 dager Anonymkode: db583...cb3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #13 Del Skrevet 7. mars 2022 Du må dra til tannlegen. Jeg fjernet visdomstann for noen uker siden, og fikk beskjed om at hvis jeg hadde smerter etter etter helgen (jeg trakk på en mandag), måtte jeg dra til tannlegen igjen. Jeg hadde litt småvondt/ubehag i noen dager etterpå, men måtte ta ibux og paracet kun samme dagen jeg fjernet visdomstannen. Anonymkode: 761c0...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #14 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Der er forøvrig haka mi til vanlig, bare for å sammenligne 😂 så ja, det kan ta tid! Anonymkode: a9027...0f7 For en forskjell🙈 Anonymkode: 761c0...dec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #15 Del Skrevet 7. mars 2022 Jeg hadde infeksjon, og derfor ble den kirurgisk fjernet. Ble derimot kvitt smertene når tanna var ute. Ble hoven som en hamster men dro på jobb morgenen etter med hovent kinn og godt mot. Pasientene og kollegaene mine lo litt av synet da 😏 Anonymkode: 0a8fc...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #16 Del Skrevet 7. mars 2022 Jeg har operert ut 4 stykker kirurgisk (2 og 2 samtidig). Den første gangen trengte jeg faktisk ikke noen form for smertestillende, verken samme dagen eller senere. Den andre gangen trengte jeg bare en paracet noen timer etter. Hadde jeg hatt vondt i en uke ville jeg definitivt ringt tannlegen! Anonymkode: 6f7dc...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #17 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): For en forskjell🙈 Anonymkode: 761c0...dec Ja det merktes! Ble også helt gul pga blåmerker 😅 Anonymkode: a9027...0f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #18 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde infeksjon, og derfor ble den kirurgisk fjernet. Ble derimot kvitt smertene når tanna var ute. Ble hoven som en hamster men dro på jobb morgenen etter med hovent kinn og godt mot. Pasientene og kollegaene mine lo litt av synet da 😏 Anonymkode: 0a8fc...f97 Morsomt å visst hva du jobber med? Siden pasientene lo av synet Anonymkode: 0c7f9...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå