AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Som overskriften sier, dere med småbarn som er sammen med barnefar, hvor mye barnefri har dere? Vi har en på 2 år, er gift og vi har hatt barnefri 2 ganger siden han ble født. Begge gangene hadde vi besteforeldre som satt barnevakt 3-4 timer på kveldstid slik at vi fikk spist middag sammen. Siden barnet vårt kom til verden har vi aldri hatt en natt fri sammen, eller fått reise vekk sammen. Barnet vårt greier ikke å sove borte, må ha sin seng og sitt rom, og kun meg og mannen greier å legge han. Derfor er overnatting, ferie uten barn og barnefri utover noen timer utelukket. Jeg og mannen gir hverandre barnefri av og til, da drar vi å treffer venner hver for oss, mens den ene passer barnet. Vi har begge foreldre i full jobb, så vi får sjeldent hjelp i hverdagen, men de stiller gjerne opp i helger og ferier. Men da er problemet at poden ikke vil legge seg uten oss… Hvordan er det med dere andre med småbarn? Får dere mye kjærestetid og barnefri? Anonymkode: da300...083
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Nei men vi er heller ikke så opptatt av det. Kjærestetid har vi etter barnet er lagt, ønsker ikke barnefri noe særlig Anonymkode: a8078...1f9 21 4
LilleMy1989 Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Vi har hatt barnevakt en håndfull ganger siden vi fikk første for 5.5 år siden. To overnattinger hos besteforeldre; første ved fødsel av småsøsken og andre når vi skulle i bryllup og da hadde vi med oss baby på et par mnd 😉 Vi har aldri hatt en natt sammen uten barn og svært skjeldent hatt barnevakt for å dra på date. Klart vi skulle ønske at det var mulig litt oftere og at vi kunne fått en natt på hotell innimellom men tror nok ikke det er så uvanlig å ikke ha mulighet. Barnet deres er bare 2år og ferie uten barn er kanskje ikke vits i å tenke på på noen år 😅 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 Barnet vårt er 1 år, vi har ikke hatt barnefri siden hun kom til. Det er litt pga. ikke vært klar for det og litt pga.. ja, vet ikke helt? Vi har kjærestetid av og til på kvelden når hun har lagt seg, de kveldene hun faktisk sover godt og ikke våkner hver 30min Akkurat nå samsover vi for hun er så vanskelig å legge i egen seng. Ingen slektninger er interesserte i å passe over natten på grunn av samsovingen, så.. Enten må vi venne på egen seng igjen eller så må vi kjøre hybridløsning hvor hun er hos vi overnatter hos svigermor alle tre også drar mannen og jeg ut på kvelden mens svigermor prøver å legge henne i gjestesengen også sover vi over der etterpå. Stress. De passer noen ganger på dagtid hvis vi har behov for det mtp. jobb og logistikk. Anonymkode: 733c0...b17 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 Barn er 18 års sammenhengende jobb. Døgnet rundt i 18-20 år. Mine er 5 og 9. har ikke hatt en natt uten disse. Takk gud for at jeg drar på jobb hver dag. Det er min fri. Anonymkode: abc4d...11e 11 1
Gjest Hottentått Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 (endret) Vi er utrolig heldige og har besteforeldre som virkelig virkelig engasjerer seg i barnebarna. Har ikke noe fast barnefri, men de stiller som regel opp når vi spør. Men si de er på overnatting kanskje én natt annenhver mnd. (5 og 1,5 år). De kan gjerne være på besøk hos besteforeldrene noen timer uten oss også. Eldste var en uke hos mine foreldre da vi var på bryllupsreise. Da var hun 2,5 år. Og få barnepass på kveldstid etter ungene er lagt får vi alltid. Herregud, når jeg skriver dette så ser jeg hvor mye tid de har med barnebarna. Er utrolig takknemlig for det ❤️ Endret 7. mars 2022 av Hottentått
Brunello Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 Vi har normalt hatt barnevakt så ofte vi har ønsket. Besteforeldre stiller alltid opp. Har også venner vi kan bruke som barnevakt, men det har bare skjedd noen få ganger. Har alltid (før korona) en weekend i året i utlandet. I tillegg et par restaurantbesøk og noen middager hjemme hos venner. Barna har også vært en uke eller to sammen med besteforeldrene i sommerferien, noen dager i høstferien og ellers av og til i helgene etter eget ønske.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Skrevet 7. mars 2022 Har en på 2 år og har tilgang på barnefri når vi måtte ønske. Sover borte ca annenhver lørdag, ellers avlastning når vi måtte ønske. Hva mener du med at han ikke godtar at andre legger? Hvorfor får han bestemme det? Anonymkode: 2612f...940 15
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #9 Skrevet 7. mars 2022 Han er snart 2år. Besteforeldre på fars side passet han den kvelden vi giftet oss. Thats it. Anonymkode: 495df...029
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 Jeg har to barn på 4 og 6, men kan telle på en hånd de gangene vi har hatt "barnefri". Vi har spist ute alene 2 ganger siden eldste ble født og vært på én fest sammen. Besteforeldre er fullt opptatt med jobb og sine ting + at de syns det er slitsomt å ta ungene. Vi forventer ikke at de skal stille som barnevakt slik mange andre ser ut til å gjøre, men vi skulle gjerne sett at vi fikk barnevakt oftere, men ber sjeldent om det. Har vurdert å hyre fast barnevakt, men har ikke blitt til det. Det går absolutt ut over parforholdet. Frem til eldste fylte 5 hadde jeg også ekstremt lite egentid, men det har jeg blitt flinkere til å kreve nå. For far faller egentid naturlig inn i rytmen mellom jobb, mat og søvn.. Anonymkode: 4a330...f65
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #11 Skrevet 7. mars 2022 Eldste er 8 år, og vi har vært på kjærestetur en helg én gang etter at han ble født. Han og mellomste har også sovet en natt hos besteforeldrene her og der, og vært med de på hytta tre netter i sommerferien en gang. Minste er under året og har ikke vært borte fra oss. Har kjærestetid hver kveld etter at ungene har lagt seg, og klarer oss fint med det. Ber bare om barnevakt om vi skal noe spesielt og det skjer jo så å si aldri. Særlig ikke de siste to årene. Anonymkode: 30fd7...5af
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #12 Skrevet 7. mars 2022 Mi er 3 år, venter nr 2 nå. Aldri hatt barnevakt. Anonymkode: b80de...d3f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #13 Skrevet 7. mars 2022 Aldri på natt. Ikke behov. Anonymkode: 7d6c3...06f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #14 Skrevet 7. mars 2022 Den ene var 4 år (4 ganger frem til han var 10 år) og den andre var 5 år og da kun noen timer en gang. Ikke overnatting på han som var 5. Har man barn så har man barn- med den ansvaret det medfører. Anonymkode: d74ce...7ed 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #15 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mi er 3 år, venter nr 2 nå. Aldri hatt barnevakt. Anonymkode: b80de...d3f Ikke en time engang? Anonymkode: 7963b...803
Snurrepurre Skrevet 7. mars 2022 #16 Skrevet 7. mars 2022 Mja.. har ei på 5, og hun har sovet borte omkring 10-12 ganger. Hadde for første gang 2 netter borte nylig (etter eget ønske). Hun har mye tid med besteforeldrene sammen med oss (på begge sider), da vi bor like i nærheten av dem. Men vi har barnepass på hennes premisser - med mindre det er noe vi absolutt må. (F.eks samtidig jobbreise, fødsel, bryllup etc 😅).
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #17 Skrevet 7. mars 2022 Barna er 6 og 4. Eldste overnattet hos besteforeldrene da yngste ble født, og vi hadde barnevakt i drøye 2 timer på formiddagen en dag i 2019 for å spise lunsj sammen. Ellers har vi kun hatt barnevakt i et par timer et fåtall ganger for å male en vegg eller lignende. Anonymkode: 4f0d5...0c7 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #18 Skrevet 7. mars 2022 Vi hadde to/tre langhelger fri i året gjennom hele barnas oppvekst. Besteforeldrene passet dem. De er våre nærmeste naboer og de stilte også opp hvis vi ville ta en tur på kino, konsert og lignende, eller bare en tur på hytta. Anonymkode: d1dc4...7e9 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #19 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke en time engang? Anonymkode: 7963b...803 Ikke på kveldstid eller natt, men har hatt en time av og til av tanten hennes. Men besteforeldrene bor ikke her, heller ikke noe familie, så det er liksom bare oss Anonymkode: b80de...d3f
sicario Skrevet 7. mars 2022 #20 Skrevet 7. mars 2022 Vi har ikke fått flere barn for å ha barnefri🤷🏼♂️ Er det noe spesielt vi ønsker å gjøre uten barn, så spør vi en besteforelder om barnevakt. Relativt sjeldent vi gjør dette. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå