Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min eks gikk fra hverandre for 3 år siden, og de siste månedene har jeg angra noe voldsomt på bruddet. Tror ikke det har gått helt opp for meg før nå. Vi har to barn i skolealder sammen. Det meste har egentlig gått knirkefritt i forhold til barna, og vi har forblitt venner etter bruddet. Vi var begge enige om brudd. Begge har datet andre, uten at vi har involvert barna i det. 

Min eks har tidligere gitt uttrykk for at han ville ha meg tilbake, men da var jeg involvert med en annen. Jeg og eksen var veldig unge da vi ble sammen, så i starten etter skilsmissen, var det befriende å være alene. Men nå savner jeg oss som familie noe helt vanvittig. Har så mye anger knytta bruddet, og skulle så inderlig ønske vi hadde forblitt sammen, og heller jobbet mer med forholdet. 

Er det noen her som har erfaring med å bli sammen igjen etter flere år fra hverandre? Og da spesielt mtp barn? 

Anonymkode: c0585...2c6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med han og fortell hva du føler, kanskje sitter han med samme tanker:-)

Anonymkode: 2cd96...51a

• Liker 12
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det på grunn av økonomi?

Anonymkode: 50a4d...703

AnonymBruker
Skrevet

Barna deres ville nok sette pris på det også. Krysser fingrene for at han vil prøve igjen 

Anonymkode: 1e839...279

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan dette bli en solskinnhistorie ? Tviler.

Anonymkode: f87e0...50c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Et forhold er en så viktig ting i livet at det bare blir helt useriøst å være fram og tilbake i det. Enten er man i et forhold eller ikke.

Når det er barn involvert så går det fra useriøst til uansvarlig å være fram og tilbake. Slikt gjør man bare ikke mot ungene sine. 

Anonymkode: 48faf...821

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen spørsmål:

1. Hva er det du savner i forholdet dere hadde? Om det bare er de koselige minnene når alt fungerte knirkefritt, så må du ta en gjennomgang av også det som ikke fungerte.

2. Er det han du savner, eller er det noen å dele hverdagen med, sengen med, ansvaret for barna med, få logistikken til å gå rundt med? 

3. Hva er ditt inntrykk av hans liv nå? Siden du skriver at han tidligere har sagt at han gjerne ville sammen igjen, men kanskje ikke sier dette nå, så er det en mulighet for at det du føler på er sorgen over at han er kommet videre. Du innser at døren snart er fullstendig stengt, og så blir minnene dine av hva dere hadde kanskje litt mer rosenrøde?

4. Etter 3 år har barna etablert en rutine, de er blitt vant til at mamma og pappa bor hver seg. Du må være veldig trygg på det valget du tar, slik at ikke de utsettes for en ny runde med brudd.

Jeg hadde tatt meg tid til en analyse av hva du egentlig føler og hvorfor, før du tar det til neste steg. Og husk - barna først.

Anonymkode: 1a47d...e85

• Nyttig 9
Skrevet

Det hender jo at folk blir sammen igjen etter en skilsmisse. For eksempel foreldrene til Ari Behn og Kaci Kulman Five g hennes mann. 

Så det er absolutt et forsøk verdt.

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med ham? Kanskje dere kan gå i parterapi før dere tar et valg her? Dumt om dere blir sammen igjen, og så viser det seg at de samme problemene er der og ikke kan overvinnes, og dere har involvert barna i det. 

Anonymkode: fb70e...4c3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i dem som sier snakk med ham.

MEN om disse følelsene først kom etter han fant seg noen, dropp det! Kjenner til alt for mange historier hvor kona kaster vekk mannen, han finner seg en super, ny kjæreste og PLUTSELIG er eks-kona interessert igjen og lager masse trøbbel. Forstår at det er sårt altså, men de gangene jeg har observert denne måten å angre på går det aldri bra.

Anonymkode: 4ceae...1bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om dere bestemmer dere for å forsøke på nytt ville jeg ikke flyttet sammen igjen på en veldig god stund pga barna. Viktig at dere finner ut av alt først og får prøvd dere igjennom en del konflikter som kjærester først (mens barna fortsetter å leve som før)

Anonymkode: ad8b8...40f

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enig i dem som sier snakk med ham.

MEN om disse følelsene først kom etter han fant seg noen, dropp det! Kjenner til alt for mange historier hvor kona kaster vekk mannen, han finner seg en super, ny kjæreste og PLUTSELIG er eks-kona interessert igjen og lager masse trøbbel. Forstår at det er sårt altså, men de gangene jeg har observert denne måten å angre på går det aldri bra.

Anonymkode: 4ceae...1bd

Han har ikke funnet noen, han har vært i et forhold tidligere og da følte jeg det ikke slik. Da var jeg bare glad på hans vegne 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 14.43):

Snakk med ham? Kanskje dere kan gå i parterapi før dere tar et valg her? Dumt om dere blir sammen igjen, og så viser det seg at de samme problemene er der og ikke kan overvinnes, og dere har involvert barna i det. 

Anonymkode: fb70e...4c3

Enig, dersom vi blir sammen igjen, så må det være for alltid. Såpass skylder vi barna. Vi har vært gode venner etter bruddet og vært mye med barna sammen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 11.30):

Et forhold er en så viktig ting i livet at det bare blir helt useriøst å være fram og tilbake i det. Enten er man i et forhold eller ikke.

Når det er barn involvert så går det fra useriøst til uansvarlig å være fram og tilbake. Slikt gjør man bare ikke mot ungene sine. 

Vi har ikke vært fram og tilbake, ei heller utsatt ungene for konflikt eller uro

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 21.49):

Er det på grunn av økonomi?

Anonymkode: 50a4d...703

Nei, jeg har mye bedre økonomi nå enn tidligere

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 11.40):

Noen spørsmål:

1. Hva er det du savner i forholdet dere hadde? Om det bare er de koselige minnene når alt fungerte knirkefritt, så må du ta en gjennomgang av også det som ikke fungerte.

2. Er det han du savner, eller er det noen å dele hverdagen med, sengen med, ansvaret for barna med, få logistikken til å gå rundt med? 

3. Hva er ditt inntrykk av hans liv nå? Siden du skriver at han tidligere har sagt at han gjerne ville sammen igjen, men kanskje ikke sier dette nå, så er det en mulighet for at det du føler på er sorgen over at han er kommet videre. Du innser at døren snart er fullstendig stengt, og så blir minnene dine av hva dere hadde kanskje litt mer rosenrøde?

4. Etter 3 år har barna etablert en rutine, de er blitt vant til at mamma og pappa bor hver seg. Du må være veldig trygg på det valget du tar, slik at ikke de utsettes for en ny runde med brudd.

Jeg hadde tatt meg tid til en analyse av hva du egentlig føler og hvorfor, før du tar det til neste steg. Og husk - barna først.

Anonymkode: 1a47d...e85

Gode spørsmål og råd :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi har ikke vært fram og tilbake, ei heller utsatt ungene for konflikt eller uro

Jeg har erfaring. Vi var borte fra hverandre, ikke i åresvis men flere måneder. Skulle signere skilsmissepapirene. Men det er nå 10 år og ett barn til, siden. Har aldri angret og vi ble sterkere sammen, etter bruddet. Har det utrolig bra sammen, det blir ofte påpekt av både venner og bekjente hvor bra vi ser ut til å ha det og at single/skilte venner ønsker å «ha det like bra» med en fremtidig kjæreste som vi har med hverandre.

Kjenner også flere par med samme erfaring, noen var skilt i ett par tre år før de ble sammen igjen og har nå vært sammen i 20 år etter bruddet.

Gi det en sjanse! ❤️❤️❤️Hva om dere forsøker å date litt uten at barna nødvendigvis er så involvert, også kan dere ha noen felles kvelder med barna uten at barna tenker at det er romantisk mellom dere, også ser dere om dette føles riktig, så er det bare å kaste seg i det. Om det ikke går så har dere i alle fall virkelig gitt det en sjanse! Og kanskje blir dere som oss, som kom ut av det sterkere. Er sjeleglad jeg er sammen med mine barns far og ikke en annen mann med andre barn. 

Anonymkode: 43f7b...d08

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 11.30):

Huff, så fælt hvis de skulle finne sammen igjen…. 

Anonymkode: 97ebb...001

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...