AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Jeg tørker alltid sengetøy i tørketrommel siden det er så stort, men nå funker ikke tørketrommelen. Hvordan tørker dere sengetøy? Jeg har et tørkestativ, men det er jo ikke så lett å få store dynetrekk til å henge på det. Hvor lang tid tar det ca å få det tørt? Jeg pleier vanligvis å vaske sengetøyet på dagtid og ta det samme på på kvelden, men det blir vel ikke tørt så fort Anonymkode: df978...50d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Henger dobbelt på tørkestativ eller henger over en dør. Det tar ofte litt tid å tørke ja. Anonymkode: 456b8...46b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Vi bretter dynetrekk og laken dobbelt, og henger på klesstativet. Store dynetrekk og laken må henge over flere snorer. Vi har også et høyere klesstativ, men der er det bare plass til en dyne eller et laken. Vi har avfukter på vaskerommet, så om sommeren kan sengetøyet bli tørt til kvelden. Nå på vinteren er det desverre så kaldt at ting tørker senere, så da går ikke det. Det er veldig god tørk på stua, så kanskje det hadde gått, men jeg bærer ikke vått sengetøy opp kjellertrappa for å teste. Det er veldig viktig å sentrifugere skikkelig når du skal tørke på snor. Vi har aldri hatt tørketrommel, og klarer oss ganske bra uten. Det hadde vært greit, men det er ikke verdt arbeidet med å få den ned kjellertrappa. Anonymkode: 53a33...d15
Heisann12345 Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 2 dynetrekk over tørkestativet, lakenet over døra. Putetrekk ligger å tørker på benken. Så lenge det ikke er klissvått, men bare litt fuktig, så kan det også fint legges på som nytt sengetøy på senga. Det gjør jeg i blandt.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 Ikke heng noe over døren, dører er ikke laget for å være tørkestativ og kan faktisk hoppe ut av hengslene sine! Anonymkode: 75e24...0a9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke heng noe over døren, dører er ikke laget for å være tørkestativ og kan faktisk hoppe ut av hengslene sine! Anonymkode: 75e24...0a9 Om lakenet på noen 100 gram ødelegger hengslene på døra, så bor man allerede i et falleferdig hus. Da bør kanskje alle dør-knagger/kroker og speil som er ment for å henge over døra destrueres da? Det er forskjell på et laken og flere kg vått sengetøy. Anonymkode: d9ece...566 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 Nå er det snart sesong for å henge ut sengetøy , det er det beste. Ønsker meg uteklestativ i tre, men enn så lenge duger klestativ med utbrettbare "vinger" . Sengetøyet tørker på no time ute. Anonymkode: 5d595...37a
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 Dette minner meg om han som i fullt alvor spurte min far hvordan han klarte å tine brødet når han ikke hadde microbølgeovn. Jeg tørker aldri sengetøyet i tørketrommel. Jeg bretter det dobbelt og henger det på tørkestativet. Jeg har god utluftning i leiligheten, og sengetøyet tørker i løpet av noen timer. Sentrifugerer det selvfølgelig godt først. Anonymkode: 9c525...a04
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #9 Skrevet 8. mars 2022 Jeg henger det til tørk på stativet, og rer opp senga med det andre sengetøyet. Man har da to sett med sengetøy må vite! Anonymkode: f1b0a...414
Million Skrevet 8. mars 2022 #10 Skrevet 8. mars 2022 (endret) Jeg bretter det dobbelt og henger det på tørkestativ på soverommet. Slår på luftavfukteren min, og stiller den slik at den står og blåser bort på tørkestativet. Lukker vinduet, lukker døren. Etter noen få timer er alt tørt. Kan legge sengetøyet på om kvelden igjen (om jeg vil bruke det samme, evt ta et nytt sett) Har en DeLonghi luftavfukter som jeg ikke hadde greid meg uten. Den gjør at det ikke blir våt og fuktig luft inne og kondens på vinduene (og mugg!) når man tørker klesvask inne. Luften er tørr og fin. Endret 8. mars 2022 av Million
Gjest loveli Skrevet 8. mars 2022 #11 Skrevet 8. mars 2022 Bretter det dobbelt og henger over 3 av snorene slik at det kommer godt med luft til. Har et høyt tørkestativ, ikke et som er bredt og lavt. Blir tørt i løpet av et døgn.
Gjest Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 Bretter de dobbelt og henger de ut til tørk hele året.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ikke heng noe over døren, dører er ikke laget for å være tørkestativ og kan faktisk hoppe ut av hengslene sine! Anonymkode: 75e24...0a9 Neida. Her har vi også slike knagger på døra, der morgenkåper og slikt henger. Og gjesters dress/kjoler, og handklær, på gjesterommet. Jeg tørker ute nesten hele året. Selv på vinteren tørker det greit, med unntak av at det trenger et-par timer over noen stoler eller dør inne. Bruker kun trommel når det regner sidelengs. Anonymkode: 1e6c1...c14
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #14 Skrevet 8. mars 2022 Er da virkelig ikke noe problem å brette det dobbelt å ha det på tørkestativet. Anonymkode: 0834d...a86
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #15 Skrevet 8. mars 2022 Henger dynetrekkene over 3 og 3 spisestuestoler og stretchlakenet over ei dør. Har knusktørr luft i leiligheten så litt fuktighet kommer godt med. Anonymkode: e40b9...6f2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #16 Skrevet 8. mars 2022 Jeg henger det på tørkestativ på badet hvor det er godt og varmt. Blir tørt i løpet av dagen. Får fint plass til 2 sengetøy på et tørkestativ med vinger om jeg henger de på hver ende over vingene. Lakenet henger jeg over dør. Anonymkode: a5ca3...d31
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #17 Skrevet 8. mars 2022 Henger det over dusjdørene her, på et bad som alltid er godt og varmt. Tørker til kvelden, det. Jeg kan også henge det over et vanlig stativ, det helt standard rektangulære med to vinger. Synes tromling støver så veldig, så unngår det til alt unntatt undertøy. Anonymkode: cc28d...e76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå