Gå til innhold

Slapp katt som ikke vil spise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunnkatten vår er svært slapp. Hun vil bare ligge å sove, spiser eller drikker ikke og går heller ikke ut på do. Har ingen interesse for leker eller godbiter. Normal respirasjon og ikke bleke slimhinner. 

Kan katter få typ influensa ol. slik som oss? 

Anonymkode: 26e19...8c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring dyrlegen.

Anonymkode: 1b91e...efa

AnonymBruker
Skrevet

Spør dyrlegen

Anonymkode: 1a0c9...6d0

AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde med min katt. Ringte dyrlegen og hadde mild panikk her. Fikk beskjed om å se det an, og vips var han bedre. Tror han hadde omikrom 😆Så alle her i huset hatt det.

Anonymkode: 11412...071

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ring dyrlegen. 

AnonymBruker
Skrevet

Veterinær som de andre sier.  Ja det kan bære enkelt å greit at hun er litt småsyk med influensa eller kvalm men det kan være mye verre ting som UVI/nyreproblemer OSV. Katter skjuler smerte ekstremt godt og når de ikke spiser og er slappe så er det tegn på at dette er gått alt for langt. Spesielt bekymrende at hun ikke går ut på do. Redusert allmenntilstand er alltid noe som bør sjekkes.  Selvfølgelig varer det en halv dag og så er hun fin igjen så holder det å følge med, men jeg hadde uansett ringt legen. Hadde vært over en dag hadde jeg reist inn uansett. 

Ja det kan være du reiser til dyrlegen uten grunn.. men det kan også være at katten har urinstopp og dør om 3 dager om du ikke går til veterinæren, så jeg mener alltid at det beste er å sjekke en gang for mye.

Anonymkode: 7742c...e66

Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Veterinær som de andre sier.  Ja det kan bære enkelt å greit at hun er litt småsyk med influensa eller kvalm men det kan være mye verre ting som UVI/nyreproblemer OSV. Katter skjuler smerte ekstremt godt og når de ikke spiser og er slappe så er det tegn på at dette er gått alt for langt. Spesielt bekymrende at hun ikke går ut på do. Redusert allmenntilstand er alltid noe som bør sjekkes.  Selvfølgelig varer det en halv dag og så er hun fin igjen så holder det å følge med, men jeg hadde uansett ringt legen. Hadde vært over en dag hadde jeg reist inn uansett. 

Ja det kan være du reiser til dyrlegen uten grunn.. men det kan også være at katten har urinstopp og dør om 3 dager om du ikke går til veterinæren, så jeg mener alltid at det beste er å sjekke en gang for mye.

Anonymkode: 7742c...e66

Enig med deg. Man skal ikke være hysterisk mtp litt slapp og mat osv.. Men når katten slutter å drikke og tisse, da er det dit for veterinær.. Det er ikke bra, for de tisser vanligvis mye på et døgn..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i det de andre skriver, ring veterinær. MEN som jeg skrev over ville de ikke ha inn katten min da jeg ringte. Laget faktisk en tråd om det her inne, var så fortvilt. Hun sa bare at katter og fikk influensa.

Min katt hadde ikke spist, tisset eller drukket på 12 timer da jeg ringte. Han kom seg rett etter det da, og jeg hadde avtalt tid hos veterinær den ettermiddagen. Men som sagt, ikke ta noen sjanser. Ta den med til veterinæren 😀

Anonymkode: 11412...071

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...