AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Hei Jeg tenker å søke på jobb i PP-tjenesten. Min nåværende jobb er i ungdomsskolen, og jeg er lektor med tilleggsutdanning. Masteren er i spes.ped. Jeg har maks ansiennitet og lønna mi vil jeg si er ganske god. Har noen av dere jobbet i både skole og PPT? Hva er fordelene og ulempene? Hvilken lønn kan man vente seg i PPT i forhold til lærerlønn? Anonymkode: 81492...c20
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Fordeler: stor grad av frihet til å selv legge opp dagen, varierte oppgaver, mye på farten. ulemper: kommer svært ofte i krysspress, må takle mye misnøye og gruff. Jeg elsker jobben min i PPT! Men tenker at for å jobbe i ppt må du like å utrede og å skrive rapporter, samt delta i møter. Lønnsmessig kan du sikkert få ca samme lønn. Prøv du! Og du kan jo alltids gå tilbake til skolen igjen. Anonymkode: bc76c...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 Takk for svar😊 Er det mulighet for avspasering? Flere som vil svare? Anonymkode: 81492...c20
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #4 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 17.26): Takk for svar😊 Er det mulighet for avspasering? Flere som vil svare? Anonymkode: 81492...c20 Lurer jeg også på! Noen som vet??? Anonymkode: 03db5...5d4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #5 Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 4.33): Fordeler: stor grad av frihet til å selv legge opp dagen, varierte oppgaver, mye på farten. ulemper: kommer svært ofte i krysspress, må takle mye misnøye og gruff. Jeg elsker jobben min i PPT! Men tenker at for å jobbe i ppt må du like å utrede og å skrive rapporter, samt delta i møter. Lønnsmessig kan du sikkert få ca samme lønn. Prøv du! Og du kan jo alltids gå tilbake til skolen igjen. Anonymkode: bc76c...cfe Hvor mange rapporter må du ca skrive daglig? Har man et "tidspress" på seg for å skrive/levere en rapport? Er det bare du som skriver og "godkjenner" rapporten, eller er det flere som ser på den sammen med deg? Beklager mange dumme spørsmål 😅 Anonymkode: 03db5...5d4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #6 Skrevet 11. mai 2022 Deler gang med PPT på jobben min, og vi ser dem ikke på hele sommeren. De avspaserer også heftig rundt jul og påske, i høstferien etc. Anonymkode: 64653...286
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #7 Skrevet 24. juni 2022 Varierer fra pp- tjeneste til pp-tjeneste hvordan rutinene er for skriving. Jeg skriver vel omtrent 4 sakkyndige vurderinger i måneden inkl. veiledningsarbeid på individ- og systemnivå. Hos meg er det vanlig å jobbe med rundt 8 utredninger samtidig + eldre saker som følges opp med veiledning. Vi forsøker å gjøre oss ferdig med en utredning innenfor 6-8 uker. Enkle utredninger går ofte mye fortere. Vi har en godkjenningsrunde der 1 kollega må gjennomlese og 1 leder må godkjenne. Ofte er det liten tid til skrivearbeid og en må ofte jobbe overtid som en senere kan avspasere (særlig på våren der mange elever skal ha ny sakkyndig vurdering til neste skoleår). Vi følger ikke ferien til skolen, men kan som sagt avspasere. Anonymkode: 0c6e8...cbb 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #8 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 24.6.2022 den 21.30): Varierer fra pp- tjeneste til pp-tjeneste hvordan rutinene er for skriving. Jeg skriver vel omtrent 4 sakkyndige vurderinger i måneden inkl. veiledningsarbeid på individ- og systemnivå. Hos meg er det vanlig å jobbe med rundt 8 utredninger samtidig + eldre saker som følges opp med veiledning. Vi forsøker å gjøre oss ferdig med en utredning innenfor 6-8 uker. Enkle utredninger går ofte mye fortere. Vi har en godkjenningsrunde der 1 kollega må gjennomlese og 1 leder må godkjenne. Ofte er det liten tid til skrivearbeid og en må ofte jobbe overtid som en senere kan avspasere (særlig på våren der mange elever skal ha ny sakkyndig vurdering til neste skoleår). Vi følger ikke ferien til skolen, men kan som sagt avspasere. Anonymkode: 0c6e8...cbb Hva gjør at det ofte blir lite tid til skrivearbeid? 🙂 Hvordan er arbeidstiden din? Starter du kl.08 hver dag eller kan du velge å begynne tidligere/seinere type fleksitid enkelte dager? Anonymkode: 03db5...5d4
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #9 Skrevet 31. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 10.3.2022 den 17.26): Takk for svar😊 Er det mulighet for avspasering? Flere som vil svare? Anonymkode: 81492...c20 Spørs fra kommune til kommune, og hvilken stilling du har. Anonymkode: 8edc3...338
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (På 31.3.2023 den 22.35): Spørs fra kommune til kommune, og hvilken stilling du har. Anonymkode: 8edc3...338 Hvilken stilling, i ppt?? Er det forskjell på om man er psykolog eller spesialpedagog om man får avspasere eller ikke??? Anonymkode: 03db5...5d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå