Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg får en forespørsel fra vedkommende setter han alltid sjefen min på kopi. Jeg synes det er irriterende og arrogant oppførsel. Noen som er enige? 

Er han redd for at jeg ikke skal svare siden han alltid setter sjefen på kopi tror dere? Jeg synes det er meget spesielt. Hva tenker dere? 

Anonymkode: e6d7b...b0c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke type forespørsler er det du snakker om? 

Anonymkode: 16f07...99a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke type forespørsler er det du snakker om? 

Anonymkode: 16f07...99a

Enkle ting som papirer jeg skal sende vedkommende og lignende. Jeg svarer alltid kjapt 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare vanvittig flaut for personen som gjør dette. Sjefen er neppe interessert i å få med seg den type korrespondanse, man drukner jo i mail fra før av.... Tenk om alle skulle gjort det? 

Ville ikke tenkt videre over det, og fortsatt å levere slik du vanligvis gjør. 

Anonymkode: f766c...6f4

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det var veldig spesielt. Slitsomt for sjefen.

Anonymkode: a435e...551

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enkle ting som papirer jeg skal sende vedkommende og lignende. Jeg svarer alltid kjapt 

Regner med at sjefen blir rimelig irritert når hen settes på kopi for slike småting. Her er det IKKE du som driter deg ut for å si det slik 😉 Bare la være å slette sendt-boksen din, i tilfelle sjefen faktisk begynner å lure på om du aldri svarer vedkommende... 

Anonymkode: 83059...17d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare spurt sjefen om hen vil stå på kopi på svarene dine. Regner med at det blir nei. 

Anonymkode: 2b19d...831

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er leder og blir satt på kopi på enormt mange korrespondanser. Det handler veldig sjeldent om å "henge ut" noen, men at informasjonen ligger der tilgjengelig og dersom jeg har noen spørsmål eller andre input har jeg muligheten til det. 

Men uvesentlige ting setter man ikke sjefen sin på kopi på. Da blir det for mange mailer. 

Anonymkode: 82a97...0ba

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter sjefen på kopi når jeg sender mail til folk som ikke gjør jobben sin. (Dette har jeg avklart med sjefen. )

Merkelig nok, så gjør folk jobben sin når sjefen står på kopi...

Anonymkode: b7722...14a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

E-post er tudatert metode for samhandling.

Anonymkode: b4ac5...3d4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du treg med å svare eller er det helt bak mål hva du svarer? Feks ikke relevant.

Spør kollegaen din hvorfor sjefen er lagt til.

Anonymkode: c5a50...779

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en slik kollega. Jeg samarbeider heldigvis ikke så mye med henne lenger.

Men jeg holdt på å bli gal av at hun skulle koble på vår leder hver bidige gang. Hun er en typisk "flink pike" som er ekstremt opptatt av å ha alt på det rene. Spesielt når hun skal korrigere noe setter hun ham på kopi, selv om han ikke har noe med det å gjøre. 

En gang fikk jeg nok og spurte leder om jeg kunne få to ord. Han skjønte tegningen umiddelbart, avbrøt meg og ba meg glemme det. Han leste situasjonen. Det er jo hun som fremstår teit.

Jeg ville ikke gjort noe mer med. Dette er hennes greie.

Anonymkode: bbd5e...abc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg setter sjefen på kopi når jeg sender mail til folk som ikke gjør jobben sin. (Dette har jeg avklart med sjefen. )

Merkelig nok, så gjør folk jobben sin når sjefen står på kopi...

Anonymkode: b7722...14a

Samme her. Setter leder på kopi når folk ikke følger opp saker eller gjør det de skal.

Anonymkode: d7186...a34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok avhengig av både tema og generell kultur på arbeidsplassen. Men jeg setter ofte sjefen på kopi på ting jeg tenker det er viktig at hun er litt informert om. Da vet hun hva vi driver med og har diskutert, og kan lett hive seg inn i saken ved behov. 

Jeg opplever at sjefen selv også ønsker dette, men sender selvsagt ikke meningsløse ting i kopi til henne. Vanskelig for oss å vurdere om det er naturlig å ha sjefen på kopi i ditt tilfelle så klart, men her hadde jeg spurt sjefen - si du har lagt merke til at noen setter hen på kopi på slike ting, og lurer på om det er den praksisen hen foretrekker. 

Anonymkode: db673...322

AnonymBruker
Skrevet

Har ofte sjefen på kopi, da slipper jeg å bruke tid på å videresende det som er viktig at hun vet om. Aldri tenkt over at det er noe negativt med dette... 

Anonymkode: f0d35...4f8

Skrevet

Det er vel ikke unormalt å sette leder/sjef på kopi om en ber en person en selv ikke har lederansvar for om å gjøre ting så denne er involvert. Tenker ikke at det er å henge ut men en ryddig måte å opplyse om at en legger en arbeidsoppgave på noen slik at dennes leder er klar over den ekstra arbeidsmengden og eventuelt kan prioritere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...