stormgaze Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Hadde omikron for 6 uker siden og nå fått på corona igjen. Andre som opplever å få det kort tid etter å allerede hatt det en gang?
Frøya90 Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 (endret) Ja, jeg har hatt omikron 2 ganger i år. Min erfaring er at man ikke blir immun selv om de fleste tror det.. Jeg ble ikke syk andre gang, bare litt slakk og uvel Endret 7. mars 2022 av Frøya90 1
Gjest Shawtyella Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Man kan få både Omikron 1.BA og 2.BA varianten, du er ikke naturligvis immun om man bare har hatt en av dem. Har du hatt 1.Ba så er du immun mot den, frem til nye mutasjoner kommer. Det er alikevel en risiko for å få 2.Ba varianten. Jeg fikk delta i oktober/november, fikk omikron i januar/februar.. og er nå syk med rhinovirus. For en vinter😂
Million Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 stormgaze skrev (1 time siden): Hadde omikron for 6 uker siden og nå fått på corona igjen. Andre som opplever å få det kort tid etter å allerede hatt det en gang? Jeg har lest at koronatesten kan slå ut positivt i to-tre måneder etter at sykdommen brøt ut. Så om du tester positivt nå, KAN være pga den første omgangen du hadde, og at det bare er forkjølelse nå. Er det hjemmetester du har tatt, eller pcr på testklinikk?
stormgaze Skrevet 7. mars 2022 Forfatter #5 Skrevet 7. mars 2022 Million skrev (3 timer siden): Jeg har lest at koronatesten kan slå ut positivt i to-tre måneder etter at sykdommen brøt ut. Så om du tester positivt nå, KAN være pga den første omgangen du hadde, og at det bare er forkjølelse nå. Er det hjemmetester du har tatt, eller pcr på testklinikk? Jeg har tatt hjemmetest. Men har testet negativt på hjemmetest før denne nå (altså etter jeg fikk korona i januar) kjenner et helt annet symptombilde nå enn første gang 1
Plutselig_gravid Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 Jepp. Omikron i januar og omikron nå. Ca 4-5 uker mellom. Er nå på andre uke med magetrøbbel, så symptomene er helt forskjellig fra omikron jeg hadde i januar.
Babushka Skrevet 8. mars 2022 #7 Skrevet 8. mars 2022 «Det er nå vist at personer smittet med BA.1 kan bli smittet med BA. 2 en stund etter. – Men det er heller sjeldent. I Norge er kun ett tilfelle av slik reinfeksjon identifisert så langt, sier hun.» Vet om 2 stk som mest sannsynlig har hatt 2 runder omikron, og blitt mer syke andre gang mest sannsynlig pga ba.2 varianten og mulig vaksine effekten er mindre. Merkelig at FHI kan si at det er så sjelden når de nesten helt har sluttet å teste. De har vel kun oversikt dersom man blir innlagt på sykehus. https://www.tv2.no/nyheter/14613105/ 1
Plutselig_gravid Skrevet 8. mars 2022 #8 Skrevet 8. mars 2022 Babushka skrev (42 minutter siden): «Det er nå vist at personer smittet med BA.1 kan bli smittet med BA. 2 en stund etter. – Men det er heller sjeldent. I Norge er kun ett tilfelle av slik reinfeksjon identifisert så langt, sier hun.» Vet om 2 stk som mest sannsynlig har hatt 2 runder omikron, og blitt mer syke andre gang mest sannsynlig pga ba.2 varianten og mulig vaksine effekten er mindre. Merkelig at FHI kan si at det er så sjelden når de nesten helt har sluttet å teste. De har vel kun oversikt dersom man blir innlagt på sykehus. https://www.tv2.no/nyheter/14613105/ Ja, her jeg bor kjenner jeg flere andre som er på runde nr 2 med omikron, men siden vi har hatt det før, og i tillegg er vaksinert, får vi jo ikke ta pcr. Tullete at de uttaler seg uten å ha belegg for det. 3
YSM Skrevet 13. mars 2022 #9 Skrevet 13. mars 2022 Jeg har også fått corona 2 ganger, med 3 ukers mellomrom. Og føler generelt at immunforsvaret er dårligere og må «jobbes» opp igjen etter corona.
Anbefalte innlegg