Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne ha et tredje barn, mannen vil ikke. Vi er åpne og ærlige mot hverandre, og jeg ville aldri ha lurt mannen med å ikke ta p-pillene for eksempel. Men bare et interessant spørsmål: er det ikke like dumt for den som vil ha barn, å ikke få det? Eller er det alltid den som ikke vil ha flere, som bør bli hørt?

Anonymkode: 29378...d21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er den som ikke vil ha flere som bestemmer.

Men - aldri om jeg ville gått på p-piller om vi var ferdige. Da klipper man strengen. 

Anonymkode: e62c6...862

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, den som sier nei bør ha avgjørende stemme. Man kan jo ikke tvinge på noen et barn de ikke ønsker. Det er ikke bra hverken for ham, forholdet, eller barnet. 

Dersom barneønsket til den andre personen da er såpass sterkt, må de finne seg ny partner å få barn med. 

Anonymkode: 69916...458

AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnene til at han ikke ønsker flere? Og hvorfor ønsker du flere? Kanskje kan man gjøre noe med disse, kanskje ikke.

Anonymkode: 600a0...10e

AnonymBruker
Skrevet

Min nektet i FEM lange år. Hadde aldri trodd at han kom til å endre mening. Og jaggu er jeg snart seks uker på vei med nr. 3. Jeg er fortsatt sjokkert, selv om han endret mening for et år siden. Ikke gi opp. Mas fungerte fint her

Anonymkode: 0fac9...d95

AnonymBruker
Skrevet

Det er den som ikke vil ha barn som må bestemme. Tenk deg hvor uendelig kjipt det vil være å få et tredje barn med en som absolutt ikke er begeistret, engasjert eller motivert til å ta ansvaret som følger med? 

Vi er for øvrig i akkurat samme situasjon her.. To barn og jeg ønsker et til. Han klippet strengen vel vitende om mitt ønske om et tredje barn. Jeg er bitter og føler meg snytt for at han fratar meg muligheten, men har vel ingen valg..

Anonymkode: 99c16...16d

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på argumentasjonen. Jeg er ikke av de som hevder at det alltid er den som ikke vil som bør få siste ordet. Ofte bør den det, men ikke alltid.

Jeg "tvang" mannen min til barn nummer 2, siden hans argumentasjon var at han "ikke orket" osv. Hadde generelt veldig tynn argumentasjon. 

Men forbeholdet mitt for da å gå med på da å lage barn nummer 2 med ham (og ikke noen andre mer entusiastiske), var at vi skulle være involvert på lik linje, og at han måtte love at han med sikkerhet kunne bli ekte engasjert i barnet. 

Det løftet har han holdt, og nå sier han at han er veldig glad for at jeg "tvang" ham. 

Så ja, det kommer an på situasjon, person osv. 

Mannen min trenger generelt ekstreme push for å foreta den minste forandring. 

Men så er det kanskje litt mer legitimt å presse frem et barn nummer 2 enn et barn nummer 3 også. Mtp at 2 tross alt er normalen, og at 3 barn gjerne er mer enn de fleste har ork/tid/kapasitet til. Da skal man være litt ekstra engasjert kanskje? 

Anonymkode: 72f6a...6b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener den som ikke vil har veto. Jeg synes et barn skal være ønsket av begge sine foreldre - såpass skylder man barnet. Og den som vil ha barnet forventer jo selvsagt at den andre skal stille opp - og det bør man jo uansett av hensyn til barnet. 

Anonymkode: d8394...f29

Skrevet (endret)

Jeg er enig med de fleste andre her, den som vil ha færrest "bestemmer". Det er fordi jeg mener barn skal være ønsket av begge foreldre og hvis man er uenige er det mest rettferdig å holde på det man har framfor å forandre noe. Snakk sammen og gi ham tid, kanskje vil han endre mening. Tvang og å slutte med prevensjon i hemmelighet (jeg ser at du ikke tenker på dette altså) er ikke en god løsning og ikke noe man gjør i et godt og sunt forhold.

Endret av Arkana
AnonymBruker
Skrevet

Slik var det med mannen og meg også. Vi har to «tette» barn, men jeg har alltid ønsket meg tre - selv om jeg visste at han ikke var så gira. Så jeg la det fra meg når det ble dårlig stemning de gangene det ble tatt opp. Men plutselig så snudde det, så han ble den som maste om at vi måtte sette i gang og få tredje. 
For hans del så handlet det å få bleieskift og andre ting på avstand, å se barna bli større og mer selvstendig.

Så mitt tips; ta tiden til hjelp, og et ikke det nok - vær lykkelig over mannen og barna♥️

Anonymkode: d803b...b87

AnonymBruker
Skrevet

2 unger holder lenge nok, skjønner ikke de som skal overbefolke vetden.

Anonymkode: 82be4...977

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...