Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jar født mitt tredje barn for to måneder siden. Allerede nå blir jeg trist av å se på gravidklærne jeg ikke skal bruke, den koselige stunden med å kjenne på magen/spark, forventningene. Vil oppleve en fødsel igjen, selv om det er vondt. Men en gang blir alltid den siste. Flere som føler som meg?

Anonymkode: 36e2d...c42

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er en ganske vanlig prosess å gå gjennom som kvinne. Det som før var foran deg med forhåpninger og spenning er nå over og kommer ikke tilbake - men nye ting står foran deg nå👍🏻👍🏻

Anonymkode: 8d121...80e

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg er 40, har to barn som begynner å bli store nå. Jeg har så lyst på en til. Savner å være gravid, kjenne spark, ha en baby, et lite barn. De er jo så nydelige, herlige og morsomme. Ja, jeg har glemt alt det slitsomme. Kjenner på en oppriktig sorg over å ikke få en til og tenker med gru på når mine kommer til å flytte ut om noen år. Kjenner tårene bare jeg tenker på det. 

Anonymkode: 81cf6...494

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Er gravid med det som blir siste baby, og det er trist å tenke på. Men vi setter grensen ved tre barn, de blir jo store etter fødselen 🙈 Man må stoppe en gang

Anonymkode: beb15...b2d

AnonymBruker
Skrevet

Yngste blir straks 4. Har hatt den følelsen i snart 4 år❤

Anonymkode: 8863f...ee3

AnonymBruker
Skrevet

Ja.. Yngste er 5, og mannen vil ikke ha flere. 

Men på den andre siden er det søren meg nok jobb å følge opp de vi har 😅 Men savner den tiden (minus fødsel og bekkenløsning da)

Anonymkode: be47b...e9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jar født mitt tredje barn for to måneder siden. Allerede nå blir jeg trist av å se på gravidklærne jeg ikke skal bruke, den koselige stunden med å kjenne på magen/spark, forventningene. Vil oppleve en fødsel igjen, selv om det er vondt. Men en gang blir alltid den siste. Flere som føler som meg?

Hmm, motsatt egentlig. Er gravid med min tredje nå, men hater å være gravid, og liker ikke den første tiden med babyen. Blir først koselig når den kan kommunisere mer ordentlig, så to år til jeg får noen glede ut av barnet. Tredje er siste her også, heldigvis. 

Anonymkode: 25853...19f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Har ett barn men kan ikke få flere. 

Det er en sorgprosess jeg må jobbe meg igjennom. Vurderer nok adopsjon senere, men er trist over å ikke kunne gå gravid igjen. 

Anonymkode: da06e...7e0

AnonymBruker
Skrevet

Ja... det er noe med kontrasten mellom liv/fruktbarhet versus død/livets høst. Å ha lagt fruktbarheten bak seg, da er det på en måte mer liv tilbakelagt enn foran en. Sånn er det for meg, i alle fall. Man konfronteres med at livet er én gang og har begrenset varighet. 

Anonymkode: d997d...0f3

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Motsatt her, ønsker meg tre men gleder meg bare til å bli ferdig med alt av svangerskap og småbarnstid 😅 vet ikke om det hjelper, men tenk på alt det negative du har fortrengt ved graviditeten, fødsel, årevis uten søvn og trassalder🤢

Anonymkode: fa187...f25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja! Har ett barn men kan ikke få flere. 

Det er en sorgprosess jeg må jobbe meg igjennom. Vurderer nok adopsjon senere, men er trist over å ikke kunne gå gravid igjen. 

Anonymkode: da06e...7e0

Jeg er ikke ts, men skjønner deg veldig godt. Vi har vært gjennom ivf etter tre år med prøving. Nå fikk vi et barn til slutt, men kjenner den sorgfølelsen du sier. Den vondeste i verden. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg også igjen. Og jeg har snakket med flere andre som har det slik, og flere som heller har en sterk følelse av at det er riktig og godt at de er ferdige med den perioden etter siste barn. 

For meg har det endret seg litt nå som nr. to og siste barn har passert to år (mannen vil ikke ha flere, og har fornuftige argumenter for det). Kanskje det er fordi graviditet, fødsel og babytid begynner å komme litt på avstand, og jeg er fullt opptatt med barnehageårene, og nyter det også. En liten vemodighet over å aldri skulle oppleve magien med å få et nytt familiemedlem igjen henger her ved fortsatt da. 

Anonymkode: 18368...e2e

AnonymBruker
Skrevet

Helt motsatt her! Jeg skal feire om jeg blir så heldig å få tre barn så jeg da kan kvitte meg med gravideklærne en gang for alle! Høygravid med nr. 2 og har nedtelling av dger frem til termin! Graviditet for meg er seigpining!

Anonymkode: b2058...9e6

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner på det samme som deg, TS. Har akkurat fått nummer tre, men jeg drømmer også om fjerdemann. Håper mannen er med på det om et par år. Drømmen er fire barn ❤

Anonymkode: cd0fa...6c9

Skrevet (endret)

Synes også det er trist, på en måte. Jeg fikk mitt tredje barn for ni år siden. Jeg er helt bestemt på at jeg ikke skal ha flere. Selv om jeg fortsatt er i en alder hvor jeg kunne fått flere. Likevel så savner jeg gravidtiden, blir litt misunnelig på gravide kvinner og kikker mye på babyklær.... 

Men jeg vil helt sikkert ikke ha flere, hadde tatt abort hvis jeg skulle blitt gravid nå.

Jeg lar babygleden gå utover min søster og venninner (som er gravide). De må bare tåle å få tilsendt babyklær som jeg ikke kunne motstå å kjøpe....

Endret av solmåneogstjerner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...