Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har en ide,som jeg har brukt et par år på å undersøke. Mtp markedssvingninger, sesonger, årstider osv , derfor har det vært nødvendig med så lang tid. Har i den tiden også spart opp egenkapital. Lest meg opp på hva det innebærer å ha ENK og hva som er pliktig av avgifter osv. Skal ha regnskapsfører. Nå er det på tide og starte opp. Men det jeg er redd for, er om regnskapsføreren kan stjele min ide? Det har tatt tid å undersøke, men når jeg først gjør dette, kan han se alt av papirene mine. Som for å se hvor og hvem jeg henter varer fra. Hvor og hvem jeg selger til, og andre info. Regnskapsføreren kan bruke denne informasjonen og gjøre det jeg gjør, eller gi den informasjonen til familie eller venner. Så kan de være i gang i løpet av noen mnd maks. Og jeg mister min marked.

Hvor sannsynlig er dette, siden det er så lett tilgjengelig for regnskapsføreren?

Jeg skal kjøpe noe og selge. Blir ikke rik av det. Men si ca 20k i mnd etter alt er betalt. Kan se for meg dette som en ekstra inntekt for meg og noen vil si det er ikke mye. Men det er det. 

Kjenner jeg KG rett, så vil mange kommentere ideen min. Men det er ikke det dette innlegget handler om. Så vær så snill og ha det i baktanke om du svarer. Takk

Anonymkode: 85e1f...c30

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt en sjans for at rekneskapsfører ikke holder sin taushetsplikt og stjeler din ide i en eller annen form. Så snart du har startet opp din virksomhet er det også en mye større sjans for at hvem som helst kan stjele din ide og bli konkurrent.

Anonymkode: 09a1a...63e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...