AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 I min fødsel uten smertelindring syntes jeg smertene da hodet kom ut var helt sinnsyke, selvom jeg ikke revnet eller måtte syes.. tenker ikke på annet nå å gruer meg så jæ…!! Når jeg ser på videoer av fødsler på YouTube osv er det så mange som skriker og jamrer ved pressriene og åpningsriene men når hodet kommer er de helt stille å rolig.. er d bare jeg som syns det er det aller værste? Jeg skrek som en stukken gris og vred meg nesten ut av sengen og jeg tror nok jeg fikk litt varig mén.. finnes det bedøvelse for huden i de ytre kjønnsorganene nå? Jeg fødte for 16 år siden😅 Anonymkode: 456ba...8f9 1
Anjatapinjata Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Åpningsfasen fra 4-10cm var helt forjævlig for meg. Selv med smertelindring. Selve pressfasen var en lek og null smerter. Fikk pundenalbedøvelse eller hva den heter😅 grusom å sette, men vil tro den hadde effekt siden jeg hadde null smerter under pressfasen og da barnet kronet osv😊 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Første fødsel: Smertene da hodet kom, og skuldrene etterpå. Revnet ganske mye forover. Andre fødsel: Da babyen roterte ved 10cm (Gjorde lite vondt da hodet kom, fikk jordmor til å holde en varm klut mot underlivet, det lindret veldig den svie-følelsen). Revnet litt forover. Tredje fødsel: Ved 7-8 cm før jeg kunne presse (Gjorde ikke vondt da hodet kom, fødte i vann. Mye større barn enn de to andre, revnet for første gang bakover, kjente ingen smerte, men kjente at huden "sprakk", så bare informerte jordmor rolig om at nå revnet jeg 😅) Anonymkode: 6f781...836 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 Anjatapinjata skrev (18 minutter siden): Åpningsfasen fra 4-10cm var helt forjævlig for meg. Selv med smertelindring. Selve pressfasen var en lek og null smerter. Fikk pundenalbedøvelse eller hva den heter😅 grusom å sette, men vil tro den hadde effekt siden jeg hadde null smerter under pressfasen og da barnet kronet osv😊 Pundenalbedøvelse, hvordan foregikk den og hvor lenge var det smertefullt? Anonymkode: 456ba...8f9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Første fødsel: Smertene da hodet kom, og skuldrene etterpå. Revnet ganske mye forover. Andre fødsel: Da babyen roterte ved 10cm (Gjorde lite vondt da hodet kom, fikk jordmor til å holde en varm klut mot underlivet, det lindret veldig den svie-følelsen). Revnet litt forover. Tredje fødsel: Ved 7-8 cm før jeg kunne presse (Gjorde ikke vondt da hodet kom, fødte i vann. Mye større barn enn de to andre, revnet for første gang bakover, kjente ingen smerte, men kjente at huden "sprakk", så bare informerte jordmor rolig om at nå revnet jeg 😅) Anonymkode: 6f781...836 Ja disse varme klutene mente de hjalp meg å ikke revne men vondt som fyyy🥺 Anonymkode: 456ba...8f9
Anjatapinjata Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pundenalbedøvelse, hvordan foregikk den og hvor lenge var det smertefullt? Anonymkode: 456ba...8f9 Det er lokalbedøvelse som de setter i livmorhalsen? Mener jeg. Men såvidt jeg vet er det ikke så mange som har opplæring i å sette den lenger. Jeg sa bare ja når hun sa det ville gjøre så jeg ikke hadde vondt😅 hun satt en del bedøvelse så det sprengte en del og hadde jo allerede store smerter som sikkert forsterket det for meg. Men det tok ikke lang tid, 1min kanskje.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 Alt er bare en grøt av smerte, men det absolutt verste var da vakuumkoppen skulle settes på hodet til baby. Da må nemlig legen utvide åpningen med henda, og det var vondere enn noe annet 😅 Anonymkode: 7ed44...72a 1 1
Million Skrevet 7. mars 2022 #9 Skrevet 7. mars 2022 (endret) Da hodet på barnet sto og stanget i åpningen og ikke klarte å bestemme seg for om det skulle bli der inne eller kjøre på og komme helt ut! Kjentes som en hel bisverm stakk meg på likt. Jeg hadde fått en sprøyte med noe halvannen time før. Hva det var vet jeg ikke, men morfin kanskje? Jordmora satte den i rumpa eller på hoften min, fordi jeg ikke klarte å ligge på rygg pga bekkenløsningssmerter. Etter at jeg fikk den sprøyten, var det helt greit resten av fødselen. Bortsett fra den stunden nevnt innledningsvis da. Endret 8. mars 2022 av Million stavefeil rettet
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 Grusomt da de røsket babyen ut med sugekopp. Revnet i tillegg til at de klipte. Anonymkode: 49336...3cb
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #11 Skrevet 7. mars 2022 Pressriene på slutten, som ikke var pause mellom. Anonymkode: c39de...9f5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #12 Skrevet 7. mars 2022 Da de satte vakumet på hodet til baby 😅 Anonymkode: e99d6...c31
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #13 Skrevet 7. mars 2022 Når de dro ut babyen med sugekopp og jeg kjente at halebeinet brakk. Det var sinnsykt vondt. Anonymkode: 06d3c...452
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #14 Skrevet 7. mars 2022 Åpningsriene fra 4-10 cm. Gikk i ett og greide ikke å hente meg inn mellom hver rie, siden det gikk såpass fort. Når jeg endelig kunne begynne å presse, var det en befrielse og at babyen kom ut husker jeg ikke som spesielt vondt (sett opp mot smertene jeg opplevde med åpningsriene) Gravid igjen med nr. 2 og spent på hvordan denne fødselen blir i forhold. Anonymkode: 607a0...7af 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #15 Skrevet 7. mars 2022 Første fødsel: Åpningsriene (stormrier), de var grusomme frem til epidural. Pressfasen gikk helt greit, epidural var da skrudd av. Revnet en grad 2 B, men det kjentes bare som litt svie når hodet skulle ut. Andre fødsel: Åpningsriene ble etterhvert vonde, men håndterbare på grunn av gode pauser. Epidural fungerte ikke. Pressfasen var derimot det verste jeg har vært med på, bare skrek. Ikke vondt da barnet ble forløst, kjentes bare som litt svie den gangen også. Revnet ikke andre fødsel. Fødslene var veldig ulike fra a til å, merkelig hvordan samme kvinne kan ha så ulike fødsler. Eneste som var likt var at begge kom ca like mange dager før termindato og hadde tilnærmet lik vekt (rundt 4 kg). Anonymkode: d133e...f5d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #16 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da de satte vakumet på hodet til baby 😅 Anonymkode: e99d6...c31 Hjelpes, helt enig… Gud bedre for en horribel smerte 🤯 TS: synes pressingen var soleklart verst. Det blir med ett barn her, pga de sinnsyke smertene. Åpningsriene var ingenting i forhold😅 Hadde ingen smertelindring.. Anonymkode: 88a88...39e
Arkana Skrevet 7. mars 2022 #17 Skrevet 7. mars 2022 Fascinerende så forskjellig man kan oppleve ting. Jeg synes åpningsriene var verst selv om nr 1 ble tatt med vakuum og tang (ja, begge deler var skikkelig vondt, men likevel langt å foretrekke framfor de sterke og tette åpningsriene). 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #18 Skrevet 7. mars 2022 Pressriene var helt grusomme. Hadde det i to timer før de tok henne med vakuum. Det var helt jævlig det også. Anonymkode: 1fc2e...e03
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #19 Skrevet 7. mars 2022 Åpningsriene med pressetrang fra 6 cm var klart verst. "Deilig" å få lov til å presse etter det.. Anonymkode: 83873...f02
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #20 Skrevet 7. mars 2022 Slutten av åpningsfasene. Det er vondt å presse også, men da jobbet jeg mot noe, det var ikke bare noe som herjet ukontrollert med meg. Anonymkode: c3ef9...f11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå