Connie80 Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Hei, hvor kjøper du klær til din gutt i alder 5-8 år ? Jeg leter etter trøyer/gensere/jakker til hverdagsbruk, men som er litt pene - dvs uten 100 gravemaskiner, store dinosaurgap eller biler. Vanlige gensere etc, gjerne i andre farger enn svart og mørkeblått.. Må helst ikke være rådyrt, men være såpass kvalitet at de tåler mange vask i tillegg til at småsøsknene kan arve. HM synes jeg har mye mørke farger og tåler lite, Lindex har mye fine farger 🥰 men mye figurer og mønstre etc. Polarn o pyret har flott kvalitet.
Vera Vinge Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 (endret) Polarn O Pyret er min favoritt. Jeg har tre gutter som arver fra hverandre, og da legger man fort merke til hva som holder seg i bruk og vask. Klær fra HM ser feks ikke bra ut når det er gutt nr 3 som skal bruke plagget, ofte pga falming og generell slitasje. Lindex syns jeg holder bedre, og har mer spennende farger ofte. Og så liker jeg Zara til gutt. Der finner jeg også andre farger enn grått og svart. Endret 7. mars 2022 av Vera Vinge
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Jeg syns Ralph Lauren og Woolland har mye fint. Det er heller ikke noe problem å selge de videre, når klærne blir for små. Anonymkode: 32bf8...7f9
Smuti Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 Zara! Mye fint til en billig penge ☺️ Merk at klærne kan være litt små i størrelse. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 Pleier å handle på Zara, zalando. KappAhl og H&M. Gutter 6 og 9 år. Anonymkode: ff955...ef8
missLynch Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 KappAhl har mye forskjellig; både litt tøffere stil (camo osv) men også klassisk «pene» klær (Hampton Republic).
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 Connie80 skrev (4 timer siden): Hei, hvor kjøper du klær til din gutt i alder 5-8 år ? Jeg leter etter trøyer/gensere/jakker til hverdagsbruk, men som er litt pene - dvs uten 100 gravemaskiner, store dinosaurgap eller biler. Vanlige gensere etc, gjerne i andre farger enn svart og mørkeblått.. Må helst ikke være rådyrt, men være såpass kvalitet at de tåler mange vask i tillegg til at småsøsknene kan arve. HM synes jeg har mye mørke farger og tåler lite, Lindex har mye fine farger 🥰 men mye figurer og mønstre etc. Polarn o pyret har flott kvalitet. Jeg kjøpte masse hos nettsiden helt unik når han var i den alderen, dessverre har han blitt for stor for de klærne nå, i alle fall med de han synes er kjekt, han bruker 146-152 han er 9, og vi brukte vel helt unik fra han var 2-7 år da begynte klærne og bli for små. nå handler vi mest på name it eller hm Anonymkode: e7edc...1e1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Skrevet 7. mars 2022 Jeg vet ikke om vi har helt samme stil, men jeg liker vertfall godt klær i alle slags forskjellige farger men uten motiv, trykk, striper osv. Har to gutter. Han i barnehage bruker mye settene til gullkorn design. Handler også en del hos pomp de lux og newbie. Han er 4. Trivest best i joggebukser. Overdelene er ensfarget og enkle. Han i barneskolealder vil helst ha jeans eller typ chinos. Overdeler handler jeg mye fra marmar til han. De kommer med kolleksjoner til høst og vår i fine farger. Det er sånne finstrikkede genser med ribb og knapper i halsen. Ofte tilbud i mellomsesongene. Så bruker de jo ull på vinteren da. Han i skolealder bruker bukse uttpå stillongs og bare ulltrøye som overdel inne. Han i barnehagen trivest best i bare ullsettet. Tar jeg noe over så de som regel tatt det av når jeg henter han i bhg. Usikker på om du mener ytterjakker eller cardigans/hettejakker til innebruk. Pomp de lux har mange fine cardigans, hettejakker brukes lite hos oss men de vi har er fra hm. Ytterjakker har vi alt fra mini a ture, wheat, bergans, hummel osv. Noen penjakker, noen som brukes til utelek (som del av todelt sett) og noen som brukes mest i bil eller på vei fra A til B. Liker at de har litt i vannsøyle og er vindtette så da er det helst de merkene vi har vert fornøyd med. Anonymkode: a7dff...20d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #9 Skrevet 7. mars 2022 Jeg liker klærne til Pomp de Lux: https://pompdelux.com/nb-no/pdl/gutt/?utm_content=Webshop+Release&ls=TYnkv2HTXgkB&utm_medium=email&utm_source=pompdelux_no&utm_campaign=NHB+9.5+Web+Release+NO+-+Gensend&SNSubscribed=true Anonymkode: 40dd2...bb4
Sandie Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 Mango har mye fint, samme med Ralph Lauren. Ellers liker jeg merket Mayoral som blant annet selges hos Babyshop.no
Trollkatt Skrevet 7. mars 2022 #11 Skrevet 7. mars 2022 (endret) Arket har fine, ensfarga basisplagg i glade farger. Tåler vask etter vask og tørk etter tørk. Endret 7. mars 2022 av Trollkatt
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 Takk for mange fine tips ! 😊👍 Et spørsmål til - når begynte dere å bruke hettegenser på barna ? Ser det selges mye av det til gutt. Gutten vår elsker å klatre og klatrer høyt. Er redd han henger seg fast selv om jeg fjerner snorer.. TS Anonymkode: 8bff0...530
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for mange fine tips ! 😊👍 Et spørsmål til - når begynte dere å bruke hettegenser på barna ? Ser det selges mye av det til gutt. Gutten vår elsker å klatre og klatrer høyt. Er redd han henger seg fast selv om jeg fjerner snorer.. TS Anonymkode: 8bff0...530 Bruker det svært sjeldent. Kanskje mer når de blir eldre. Har barn i barnehage og småskole. Syns hetta alltid er i veien under jakke, dress, regnklær osv. Bruker litt hettejakke om sommeren, som ytterjakke egentlig. Med T-skjorte under slik at de kan regulere med hettejakke om det blåser litt feks. Anonymkode: a7dff...20d 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #14 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for mange fine tips ! 😊👍 Et spørsmål til - når begynte dere å bruke hettegenser på barna ? Ser det selges mye av det til gutt. Gutten vår elsker å klatre og klatrer høyt. Er redd han henger seg fast selv om jeg fjerner snorer.. TS Anonymkode: 8bff0...530 fra han var 2-3 år. min har alltid elsket hettegensere Anonymkode: e7edc...1e1
kankankan Skrevet 8. mars 2022 #15 Skrevet 8. mars 2022 Connie80 skrev (På 7.3.2022 den 14.24): Hei, hvor kjøper du klær til din gutt i alder 5-8 år ? Jeg leter etter trøyer/gensere/jakker til hverdagsbruk, men som er litt pene - dvs uten 100 gravemaskiner, store dinosaurgap eller biler. Vanlige gensere etc, gjerne i andre farger enn svart og mørkeblått.. Må helst ikke være rådyrt, men være såpass kvalitet at de tåler mange vask i tillegg til at småsøsknene kan arve. HM synes jeg har mye mørke farger og tåler lite, Lindex har mye fine farger 🥰 men mye figurer og mønstre etc. Polarn o pyret har flott kvalitet. Gullkorn design. Kjøper hele sett når det er salg, eller kjøper brukt. Villvette-settene er kjempegode til barnehagebruk, de tåler vask etter vask. Verdt hver en krone! 1
kankankan Skrevet 8. mars 2022 #16 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for mange fine tips ! 😊👍 Et spørsmål til - når begynte dere å bruke hettegenser på barna ? Ser det selges mye av det til gutt. Gutten vår elsker å klatre og klatrer høyt. Er redd han henger seg fast selv om jeg fjerner snorer.. TS Anonymkode: 8bff0...530 Har vært borti to gutter, den ene syv og den andre åtte, som hang seg fast i hetta. Begge holdt på å kveles fordi ingen voksne fikk det med seg med en gang. Min fireåring får ikke bruke hettegenser i barnehagen. Hette er jo uansett bare i veien. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #17 Skrevet 8. mars 2022 5 og 6.trinn og oppover er det veldig pop! Anonymkode: 7eb6a...cb0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #18 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 5 og 6.trinn og oppover er det veldig pop! Anonymkode: 7eb6a...cb0 Med hettegensre. Anonymkode: 7eb6a...cb0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #19 Skrevet 8. mars 2022 P.O.P. Har bare hettegensere med hetter som er festet med trykknapper. Begynte å bruke de først, nå når de er eldre (mellomtrinnet) så bruker de «vanlige» hettegensere. Anonymkode: 4865e...087 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #20 Skrevet 8. mars 2022 Handler på arket og Zara, stort sett. Anonymkode: 75ee2...87f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå