Gå til innhold

Dere som har fått resultat på NIPT-test, hvor tydelig var svaret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk dere svaret i lav risiko, middels eller høy? I prosenter? Eller i 1:10 000, 1:20 000 eller noe annet?

Og hvor mye kan man stole på svaret man får? Vet det er flere tråder om NIPT her på forumet, men ser ikke at hvordan man får svaret kommer tydelig frem. Noen som har opplevd det, og kan si hvordan dere fikk oppgitt svaret? Og, om det stemte?

Anonymkode: 0cead...dff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette stod det i mitt brev. :) 

804B6E14-A232-49D9-BA57-E6E0D20B57DC.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Slik så min ut, samt masse tekst som forklarte tallene. Tok den i Danmark dog, på Ultralydklinikken i København :) 

7818923A-E7F4-41A1-B6D7-A40569DC7387.jpeg

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
boblevann skrev (12 minutter siden):

Slik så min ut, samt masse tekst som forklarte tallene. Tok den i Danmark dog, på Ultralydklinikken i København :) 

Slik så mine "risk after test" også ut på samme test. 

Anonymkode: 9069e...b9d

AnonymBruker
Skrevet
boblevann skrev (17 minutter siden):

Hvor mye betalte du for testen? Hvor langt på vei var du og er det noe spesielle krav til å få ta den i danmark? 

Anonymkode: 6d332...53f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk svar i dag. Offentlig. Det sto bare "Du har tatt NIPT og prøver viser at det er lav sannsynlighet for sykdom som følge av trisomi 13, 18 og 21". Enkelt og greit 😅

Anonymkode: 2137f...82f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor mye betalte du for testen? Hvor langt på vei var du og er det noe spesielle krav til å få ta den i danmark? 

Anonymkode: 6d332...53f

Betalte ca 6000 norske kroner for test og ultralyd. Var 9+6 mener jeg den dagen. Ingen krav utenom at det måtte ikke være tvillinger og litt sånt. Står på nettsidene :) 

AnonymBruker
Skrevet

Da fikk jeg endelig tilsendt resultatene jeg også. Var 9+1 da testen ble tatt, morsomt å få vite kjønn og så tidlig. Tok ikke utvidet test, vanlig panorama.

17C1ED1C-8F09-4306-BEF3-AAE575DEBF44.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da fikk jeg endelig tilsendt resultatene jeg også. Var 9+1 da testen ble tatt, morsomt å få vite kjønn og så tidlig. Tok ikke utvidet test, vanlig panorama.

Jeg har og tatt denne testen, og fikk samme svaret. Stusser på "risk before test" på deg? Den varierer jo etter alderpå mor, men din er jo helt ekstremt høy på trisomi 21? Er du godt over 40? Andre risikofaktorer?

Anonymkode: 53493...7ed

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har og tatt denne testen, og fikk samme svaret. Stusser på "risk before test" på deg? Den varierer jo etter alderpå mor, men din er jo helt ekstremt høy på trisomi 21? Er du godt over 40? Andre risikofaktorer?

Tilsvarer en alder på rundt 43 år, ser det ut til. Ikke så enormt uvanlig det vel. 

Anonymkode: 965c1...07d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok Harmony-versjonen av NIPT i England og fikk 1:10 000 på de tre trisomiene. Testen sjekker mye annet også, men jeg ba om å kun få de tre svarene + vite kjønn.

Alt stemte. 

Anonymkode: ad907...63f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er 40, er derfor sikkert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tilsvarer en alder på rundt 43 år, ser det ut til. Ikke så enormt uvanlig det vel. 

Anonymkode: 965c1...07d

Nei, er 40.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tok du i Danmark?

Anonymkode: 7e8f2...3f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt både via Ultralydklinikken i DK og offentlig i Norge. Fikk svarene etter 8 dager fra DK, en hyggelig dame som ringte. Fikk i tillegg svarene på mail, lik de du har fått eksempler på over. I Norge fikk jeg først svarene etter 19 dager, kun et brev i posten der det sto at prøvene var fine og viste viste lav risiko. Ingen statistikk over sannsynlighet slik som via DK.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tok du i Danmark?

Anonymkode: 7e8f2...3f3

Ja, ultralydklinikken. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok på Ullevål nå i vinter. Da jeg var der fikk jeg et ark med statistikkene før og etter ultralyden basert på målinger og div spørsmål. Og så fikk jeg resultatet av nipt på Helsenorge uken etter og der var det ingen tall men sto at det var liten sannsynlighet. 

Anonymkode: e69a2...a10

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...