Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i mange år nå hatt et lager av mat og vann som jeg bytter ut hver høst men nye ferskere varer, i tillfelle krig eller noe, ikke no ekstrem prepper greie men nokk til at jeg og barna mine har mat i 2-3 uker om vi er lit sparsome, i løpet av de siste 2-3 årene er det 2 nære venner som har oppdaget dette og led litt av det, jeg har bedt de samle litt mat de og tilfelle men de har fleipet med at jeg har så da behøver jo ikke de.

Nå leste en av de at man burde ha et lager hjemme tilfelle så han var bortom i går og spurte plutselig hva jeg mente om det, jeg sa da så klart at det er lurt å spare litt ja, legge av så du hvertfall har vann og et måltid eller to til hver dag i 10 dager, han skulle se hva han gadd å gjøre og igjen kom den med at jeg hadde jo mye mat, så jeg sa at om det skjer noe så er den maten til meg om mine barn og at han burde klare lage et lite lager selv. Han ble da sur, kalte meg egoist og mente at dette viste jo hvor lite vennskap betyr for meg.

Jeg blir veldig lei meg over dette, jeg har prøvd å si dette i flere år men det har bare blitt ledd av og så blir han sur fordi jeg har passet meg og min familie og sakt klart fra til han at dette er mitt. ser meg neste nødt til å flytte alt jeg har ( 2 esker) til et hemelig sted for skjer det noe er det hit de kommer for å få mat. Skulle gjort mye for de, men familien kommer først, spess når jeg har mast på de i fler år om å gjøre noe med dette selv. Jeg har gått å tenkt på dette i fler dager nå, sover dårlig og har det ikke ok, frykter mer hva som skjer om det nå blir til att de står på døra og er sultne enn grunnen til at det blir behov for å åpne eskene.

Så hva mener dere, er det jeg som burde gi meg her?

Anonymkode: 52855...141

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du bestemmer helt selv hva du ønsker å gjøre med maten din, den er din og du har betalt for den med dine penger.

Skrevet

Nei ikke gi deg. Vet heller ikke i hvilken grad jeg ville hatt som venn en voksen mann som vil ta kriselageret fra deg og dine barn om krisen kom, i stedet for å ordne seg et lager selv før krisen er et faktum. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

To esker mat er et stort lager som gjør at "venner" synes at du skal forsyne dem med mat? 😂 Bor dere på gata eller? Utrolig merkelige venner du har i hvert fall.

Her har vi veldig mye mer enn det i skap, kjøleskap og fryser helt til vanlig uten at vi har tenkt på noe slags nødlager i det hele tatt. 

Aldri tenkt på at noen skulle misunne meg maten i skapene mine. 😂

Anonymkode: d9914...9d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

To esker mat er et stort lager som gjør at "venner" synes at du skal forsyne dem med mat? 😂 Bor dere på gata eller? Utrolig merkelige venner du har i hvert fall.

Her har vi veldig mye mer enn det i skap, kjøleskap og fryser helt til vanlig uten at vi har tenkt på noe slags nødlager i det hele tatt. 

Aldri tenkt på at noen skulle misunne meg maten i skapene mine. 😂

Å hva trur du skjer med all den maten i kjøleskap og fryser om strømmen blir borte i ukesvis? hva om huset brenner ned?

Det er plass til mye mat i to flytteesker fra biltema, har blandt annet 35 poser med suppe, 20 bokser med hermetikk, 5 bokser rsp, 20 poser potetmos som blandes med vann,15 poser pasta x 1kg. 100 pk nudler og i tillegg til eskene har vi 40 liter vann.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg har så lyst til å overleve i 14 dager på boksmat om alt rundt meg har gått til helvete...like greit at jeg ryker også.

Anonymkode: 777c1...277

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer denne vennen på Rødt og er kommunist også?, høres ut som den typen som mener at folk skal dele sparepengene sine.

Anonymkode: 01070...5d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Å hva trur du skjer med all den maten i kjøleskap og fryser om strømmen blir borte i ukesvis? hva om huset brenner ned?

Det er plass til mye mat i to flytteesker fra biltema, har blandt annet 35 poser med suppe, 20 bokser med hermetikk, 5 bokser rsp, 20 poser potetmos som blandes med vann,15 poser pasta x 1kg. 100 pk nudler og i tillegg til eskene har vi 40 liter vann.

Ville hatt litt mer vann mtp all maten du har som må blandes i vann. Utover det så bør virkelig vennene dine ordne seg selv, veldig spesiel oppførsel.

Anonymkode: 6adab...06d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får håpe dere ikke har maten lagret i huset da, i tilfelle brann. 

Om en skal lagre så mye mat, så er det hamstring. Noen dager er det en skal ha i beredskapslageret, ikke flere uker. 

Anonymkode: b3332...850

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stemmer denne vennen på Rødt og er kommunist også?, høres ut som den typen som mener at folk skal dele sparepengene sine.

Anonymkode: 01070...5d8

Jeg stemmer Rødt og er venner med flere som stemmer Rødt. Ingen av oss forventer at andre skal gi oss maten sin. Les deg opp før du kommenterer og ikke gidd å dra den samme gamle regla. Det viser bare ekstrem uvitenhet.

Anonymkode: b4c4b...923

Skrevet (endret)

Ingen kan forvente å få mat av andre i en krisesituasjon. Det er faktisk anbefalt å ha et beredskapslager. Så alle har et eget ansvar. Vi har foreløpig ikke ordnet oss det. Har diverse i frys, alltid en del tørrvarer m.m. Dette holder jo ikke lenge dersom strømbrudd, vannbrudd/ikke anbefalt å drikke springvannet og varmt ute. Men hadde uansett aldri forventet å fått av andre. Isåfall måtte vi gått til matstasjoner der deles ut mat under spesielle situasjoner. Men ikke av naboer, venner, øvrig familie. 
Dessuten, om en krise, så er det ikke gitt at man bør gå ut av huset. Feks ved atomavfall. Da skal en holde seg inne minst to døgn. Da må man jo klare seg selv. 

Endret av Luckiness
Skrevet

Jeg ville sagt at det ikke er krig i landet i dag og de har mulighet til å lage seg et eget lager. Ville også sagt det er ganske dårlig gjort å gjøre narr av noe du har sikret for deg og din familie, for deretter forvente at du vil brødfø dem.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

40 liter vann rekker jo ikke til en brøkdel av den maten en gang. 

Vi har jo masse mat utenom det i kjøleskap og fryser også, men det i kjøl og frys vil jo holde seg i flere dager selv ved strømbrudd og da kan vi bruke av det først. 

Om huset brenner ned får jo ikke du med deg noe mere enn det vi gjør, så forstår ikke helt det argumentet...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

40 liter vann rekker jo ikke til en brøkdel av den maten en gang. 

Vi har jo masse mat utenom det i kjøleskap og fryser også, men det i kjøl og frys vil jo holde seg i flere dager selv ved strømbrudd og da kan vi bruke av det først. 

Om huset brenner ned får jo ikke du med deg noe mere enn det vi gjør, så forstår ikke helt det argumentet...

Klar over at det er litt lite vann ja, har 2 stk 10L dunker som fylles om jeg ser at her er det fare for at noe skjer.

Om huset brenner ned får har jeg fremdeles maten da det ikke er lagret i huset.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...