Gå til innhold

Holder det å vaske ansiktet med vann om morgenen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 16.14):

Jeg har nok mer kombinasjonshud. Har alltid slitt med kviser i tenårene og med blanke partier selv om det også kan kjennes stramt ( særlig etter dusj ).

Tusen takk for svar alle sammen. Da prøver jeg en periode fremover å bare vaske ansiktet med vann om morgenen før serum og krem :) 

Anonymkode: 4cb21...227

Mulig huden din er dehydrert og trenger en krem /serum med ekstra mye fuktighet som ikke tetter porene. 

Anbefaler Paula's choice omega complex serum. 

Utrolig god synes jeg, og særlig dersom du har uren hud. Er også ceramider i den som er bra for huden og uten parfyme. Bruker den noen fanger i uken. Passer bra for dehydrert hud. Bare et tips🙂

Anonymkode: 0e988...184

AnonymBruker
Skrevet

Bruker utvannet Lano på kvelden og vann på morgenen. Bruker sminke med fuktighetskrem under. Kun fuktighetskrem på natta. Huden er ok.

Anonymkode: 74640...40d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Bruker utvannet Lano på kvelden og vann på morgenen. Bruker sminke med fuktighetskrem under. Kun fuktighetskrem på natta. Huden er ok.

Lano tror jeg egentlig har for høy ph verdi til å brukes i ansiktet og kan skade hudbarrieren på sikt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lano tror jeg egentlig har for høy ph verdi til å brukes i ansiktet og kan skade hudbarrieren på sikt. 

Det står at det er hudens egen pH-verdi. Den skal være på 4,5.

Gjest Bettys
Skrevet

Jeg har problemhud og vasker bare med vann om morgenen. Bruker a-vitaminsyre på kvelden. Har fått mye finere hud etter at jeg sluttet å rense om morgenen.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er opp til en og en hver. Man kan jo se verdens kjekkeste mann, og han har aldri hatt noe annet i ansiktet enn vann. Jeg pleier å rense, men folk er forskjellig og trenger forskjellig 

Anonymkode: 89921...2a9

AnonymBruker
Skrevet

Alltid bare vasket med vann, aldri hatt kviser eller noe sånt. Bruker ikke mye sminke i ansiktet da, men bruker litt fordi jeg er ganske rødflammete, så dekker det, samtidig som det fortsatt skinner naturlig hud gjennom (feks synes føflekkene mine). Drar av sminken med våtservietter og vasker med vann. Alltid hatt fin hud.. 

Anonymkode: c420f...908

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...