AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Her er noen små ting jeg gjør: - Rett utenfor badet i andreetasje, der vi sover, har jeg laget en liten kjøkkenbenk med instant coffee og vannkoker, samt vitaminene jeg tar hver morgen. Tidligere kunne jeg bruke timesvis i senga på å bare grue meg til å stå opp, ettersom jeg måtte helt ned på kjøkkenet for å få i meg kaffe, som gjorde resten av dagen mulig. Nå bruker jeg kanskje kun en halvtime. - Jeg ble ofte overveldet av alle stegene i en prosess. Litt sånn: "Hvis jeg skal få ryddet unna alle tingene på kjøkkenet må jeg ha et hyllesystem. Da må jeg sette opp hyllene jeg kjøpte brukt. Men jeg må vaske og male dem først, fordi de er skitne og gamle. Men da må jeg sette dem i dusjen, og jeg må dusje selv først. Dessuten må jeg ha ny sjampo snart, og jeg vet ikke om jeg har nok lakk til å få lakkert hylla" - alle disse stegene er jo helt krise. Ingen orker å tenke på alt det. Nå prøver jeg å bare stå opp og se hva som skjer. Hvis jeg går forbi hylla, kanskje jeg setter den på badet. Hvis jeg har motivasjon til å dusje, kanskje jeg vasker hylla i dusjen etterpå. Null press. ...Og slik får jeg gjort alt jeg skal og mer. Fokuserer på ETT trinn, og tenker ikke på at det skal muliggjøre alle de andre tingene. - Dersom jeg planlegger noe som tar litt tid, har jeg blitt flinkere til å si til meg selv at jeg ikke må bruke all min fritid på denne tingen. For eksempel: jeg liker å hekle. Nå tenker jeg å faktisk hekle meg noe som ligner en bunad/festdrakt. Før ville jeg skisset den og så brukt all fritid på å få den ferdig, gjerne innen en dato. Jeg ville pådratt meg stress, insomnia og senebetennelser. Nå kan jeg si til meg selv at det er greit å ikke få den ferdig innen noe tidspunkt, at jeg kan kose meg med det i blant. Hva gjør DU? Anonymkode: 5675a...b89 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Foreldrene mine passer barna en fast dag i uken. Mannen min har ansvaret for å få barna på skolen om morgenen når jeg skal på jobb. Jobber halv dag og kun annenhver dag. Hvile mye. Sovemedisin. Jeg går en lang tur hver ettermiddag (blir for mye å være rundt barna hele ettermiddag og kveld). Går i behandling hos psykiater Trekker meg inn på eget rom ved behov: Varmeflaske, dempet lys, stillhet. Noterer ned når tankene blir for mye. Alltid kun gjøre en endring om gangen. Feks ikke nye puter OG nye klær. Lister og planlegging av alle mulige ting. Mannen min vet at han må ha rolige bevegelser i nærheten av meg. Barna vet at de ikke må «tulle-skremme» mamma. Anonymkode: b4b11...641 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå