Gå til innhold

Aaaa... Har så craving på brie. Blir helt gal. Ingen brie som er "lov"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, som tittel sier. 

Anonymkode: 40f2f...953

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ovnsbake brie. Må være over en viss temp en viss tid for å regnes som trygg, men regner med at google vet det 😊

Anonymkode: ef29f...b54

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også! Man kan varmebehandle brie og spise den "smeltet" og det skal visst være veldig godt også - men jeg har ikke lyst på det, jeg har lyst på kald vanlig brie!!😂

Anonymkode: 92f65...af4

AnonymBruker
Skrevet

Den store brien fra Rema er kjempegod ovnsbakt med kjeks og c.eks ripsgelé til🤤

Anonymkode: 5078a...82b

AnonymBruker
Skrevet

Ovnsbakt brie med nøtter og honning! 🙌 Skjær av toppen, hakk nøtter og strø over osten. Skvis masse akasiehonning over. Stek på 150 grader til osten bobler. Spis med kjeks. Nam! 

Anonymkode: b5d5b...f9c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg også! Man kan varmebehandle brie og spise den "smeltet" og det skal visst være veldig godt også - men jeg har ikke lyst på det, jeg har lyst på kald vanlig brie!!😂

Anonymkode: 92f65...af4

Ja, jeg og. Kjøleskapskald, orker ikke no smelta gugge 😂 ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den store brien fra Rema er kjempegod ovnsbakt med kjeks og c.eks ripsgelé til🤤

Anonymkode: 5078a...82b

Får kanskje gi det et forsøk 😅 ts

AnonymBruker
Skrevet

Du kan spise brie. Ro deg ned. 

Anonymkode: 0a53a...8f5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja brie er dypt savnet her også😆med rødvin og kjeks🤪men det får vente en stund. 

AnonymBruker
Skrevet

Når man har varmet den opp, kan man sette den inn i kjøleskapet og spise den kald igjen etter ca en time? 🤔

Er det ikke det at varmen skal drepe bakteriene? De rekker vel ikke å kolonisere osten igjen innen en time?? 🤔😅

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Spiste brie med god samvittighet under graviditetene mine. Velg en norsk type og du er tilnærmet sikker. Mer risikabelt å kjøre bil 😉

Nå er det ikke lov å undertegne som helsepersonell, men kan si at jeg har over 7 års utdanning. Brie var min minste bekymring under graviditet.

Anonymkode: a5ae0...700

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig brie er tryggere å spise, enn det er å sette en 3åring i forovervendt bilstol.  Så håper du et like hysterisk om 3 år.

Anonymkode: c6a74...64b

AnonymBruker
Skrevet

Castello white mener jeg er trygg? ☺️

Anonymkode: 950bf...cc2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 12.07):

Ja, som tittel sier. 

Jeg spiser alt av oster! Er sunt og godt. Det med bakterier er hysteri! 

Anonymkode: 74e81...9b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri smakt brieost. Tror jeg.

Så nå vet dere det.

Anonymkode: 9bf8f...46c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert ikke noe farlig, men hvorfor ta sjansen? Om senere oppdager at barnet har en en misdannelse eller liknende så kommer man jo til å tenke "jeg skulle ikke spist den osten" selv om det ikke har noen sammenheng. Det er sånt som holder meg unna de tingene helsemyndighetene har anbefalt meg å holde meg unna. Blir brie og spekeskinke på sykehuset etter fødsel  for å si det sånn 😅

Anonymkode: ef29f...b54

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiste Brie, jeg. Dret i det. 

Anonymkode: cf631...b57

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du finner en brie som er pasteurisert så kan du jo spise den. Det er bare snakk om 10 mnd hvor man må gjøre enkelte små forsakelser. 

Anonymkode: 91c6f...3a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiste mengder med brie som gravid (norsk, kjøpt i norske butikker, det er tryggest i den perioden, synes jeg), og synes at gravide damer her til lands er noe av det mest hysteriske som finnes.

Anonymkode: a31a6...ecb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg spiste mengder med brie som gravid (norsk, kjøpt i norske butikker, det er tryggest i den perioden, synes jeg), og synes at gravide damer her til lands er noe av det mest hysteriske som finnes.

Anonymkode: a31a6...ecb

Og de holder ikke hysteriet for seg selv heller, de skal dra alle inn i faenskapen sin. 

Anonymkode: cf631...b57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...