Gå til innhold

Du som har migrene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei TS, 

Ja det hender hodet ikke fungerer, at "bommullen" tar over sammen med smertene og alt annet slutter fungere. Da er det også vanskelig å huske, derfor skriver jeg alltid ned når jeg har ekstreme anfall.. Min nevrolog har alltid sagt at et migreneanfall som ikke går over på de medisinene jeg har og som varer over flere dager ikke er OK, da skal jeg ta kontakt med legevakt. Og det fungerer bra for meg. 
Jeg har botox, og forebyggende sprøyte pluss smeltetabletter for rask lindring i tillegg til muskelavslappende da migrene ofte forverres av spenningene som skjer i musklaturen. 

Anonymkode: 73bdf...827

Takk for svar. Det er sånn jeg gjør det, sånn som din nevrolog sier. Går det for lang tid og medisinregimet ikke virker, så må man ha hjelp til å stoppe det. Det var enklere før, da jeg visste at selv om det var jævlig, så gikk det over om maks tre dager. 

Har botox hatt god effekt? Jeg venter på å få prøve det. 

Anonymkode: 500f7...aaa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ts her. Har vært på legevakt når anfallet ikke går over av seg selv for mer smertestillende, og for å kunne utelukke hjerneslag. Da er jeg langt forbi alt jeg kan ta hjemme. Og de har vært hensynsfulle på legevakt. Kort ventetid, ro og dempet lys. 

Jeg forstår deg godt altså.  Mitt svar om at jeg ikke oppsøker legevakta er basert på negativ erfaring for min egen del.  Det er ikke så mye legevakta kan gjøre, påstår de, eller så er de redde for at man kun er ute etter sterke medisiner for rus.  Migrene i seg selv er det jo ikke bare å ta en enkel blodprøve og bevise at det er et pågående anfall (selv om jeg ser dausjuk ut under migrene).  I tillegg er det jo "ikke farlig" (selv om jeg aldri har vært nærmere døden enn under mitt verste anfall, da jeg seriøst vurderte selvmord).

Selvfølgelig skal man utelukke hjerneslag.

Anonymkode: 04dec...4e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg forstår deg godt altså.  Mitt svar om at jeg ikke oppsøker legevakta er basert på negativ erfaring for min egen del.  Det er ikke så mye legevakta kan gjøre, påstår de, eller så er de redde for at man kun er ute etter sterke medisiner for rus.  Migrene i seg selv er det jo ikke bare å ta en enkel blodprøve og bevise at det er et pågående anfall (selv om jeg ser dausjuk ut under migrene).  I tillegg er det jo "ikke farlig" (selv om jeg aldri har vært nærmere døden enn under mitt verste anfall, da jeg seriøst vurderte selvmord).

Selvfølgelig skal man utelukke hjerneslag.

Anonymkode: 04dec...4e7

Grei oppklaring, selv om jeg ikke oppfattet det som kritikk. 😊 Det er forskjell på hva vi trenger, og det er forskjell på legevakter.  Hva de kan om migrene og hvordan de tilrettelegger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Takk for svar. Det er sånn jeg gjør det, sånn som din nevrolog sier. Går det for lang tid og medisinregimet ikke virker, så må man ha hjelp til å stoppe det.

Ja, og for et par år siden kom det helt nye retningslinjer for hvordan legevakten skal håndtere status migrainosus, som det heter når migreneanfallet går i lås og ikke stopper av seg selv innen ca. 72 timer.   

Skriv det gjerne ut og ta med neste gang: 

https://hodepinenorge.no/hodepine/migrene/behandling-av-migrene-i-akuttmottak/

• Liker 1
Skrevet
Kalevala skrev (3 timer siden):

Her er en enkel test du kan ta.  Det er viktig å få en diagnose på hodepinen din, for det er nøkkelen til riktig behandling.

https://www.instagram.com/p/CaiMX35qWZM/

Utredet og forsøkt for både det ene og det andre i barndom og ungdommen. MR, "elektrode test", blodprøver, fysioterapi, kiropraktor, ortopeiske såler og sko. Kanskje en dag tar jeg opp tråden igjen, men jaggu kan det være langt vei for å få diagnose på slike vage symptomer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...