AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Hei! Jeg er ei dame på 32 som er gravid for første gang. Jeg er gravid i uke 17 akkurat nå. Det har foreløpig gått høvelig greit. Noe kvalme av og til, og litt mangel på energi enkelte dager. Har kjent litt murringer i korsrygg/bekken siden ca uke 13. Jeg jobber som elektriker i et ikke navngitt firma, og jeg er første kvinne på min avdeling som er gravid hos oss. Dette er noe som i utgangspunketet har blitt godt mottatt av mine kolleger og ledelse. Men problemet er at vi er en elektrikerbedrift som for det meste jobber på industrianlegg. Nå har det også blitt en del arbeid i høyden hvor det er påkrevd fallsikring. Dette er noe jeg har gitt beskjed om til avdelingsleder at jeg ikke kan være med på, på grunn av fare for å skade barnet ved et evt. fall ved bruk av fallsele. Nå er det ikke slik at det er det eneste oppdraget vi har for tiden, men avdelingslederen min har uttrykt skepsis i forhold til hvor mye han klarer å tilrettelegge arbeidet slik at jeg og barnet ikke blir utsatt for noen farer. Jeg har sammen med jordmor fylt ut et skjema fra Arbeidstilsynet om Tilrettelegging/omplassering ved graviditet, med hvilke påvirkninger og oppgaver jeg må unngå for at det skal være trygt for meg å fortsette og jobbe. Dette har blitt videresendt til avdelingsleder, men har for øyeblikket ikke mottatt noe svar på den. Det er meningen at arbeidsgiver skal informere om hvis og hvordan arbeidsoppgaver kan tilpasses ut ifra de opplysningene han har fått. Det jeg lurer på er hvor lenge du var i jobb før du gikk ut i permisjon? Og hvordan tilpasset du og arbeidsgiveren dine oppgaver slik at du kunne jobbe lengst mulig? Anonymkode: f2cce...392
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Jeg er operatør offshore, og jeg ble gående hjemme fra første stund. Heldigvis klarte de å sysselsette meg med "hjemmekontor" hvor jeg utbedret prosedyrer og den slags. Det grunnet fare for eksponering av kjemikalier, vibrasjoner og støy. Anonymkode: a2c5e...b61 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå