AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Hva kan det komme av? Anonymkode: b8ad7...1ca
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Kilde? Og definisjon? Anonymkode: de4b2...050 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Har du noen konkret forskning som underbygger dette, eller er det bare personlige observasjoner? Dette lukter nemlig bullshit lang vei. Nå skal det sies at gutter er litt mer avhengige av å ha gode mannlige rollemodeller i livet sitt, men det er så langt jeg vil strekke det. Anonymkode: 7fc3f...d57 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 Hva definerer en mammagutt? Og hva skiller pappajenter fra andre jenter? Og hva i all verden betyr "veljustert", og er ikke jenter/kvinner generelt mer "veljusterte" enn gutter/menn? (hva er indikatorene?) Anonymkode: 95881...844 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 Kilder på dette? Vi vet at barn av aleneforeldre kommer dårligere ut av det enn barn av gifte eller samboende foreldre, men jeg har aldri sett noen statistikk på jenter som vokser opp hos far, versus gutter som vokser opp hos mor. Anonymkode: ee148...f60 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 Hva med mammajenter og pappagutter da? Anonymkode: 80d6c...672 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 Jeg stiller meg i rekken av de som vil se både kilder og definisjoner. Hva er en pappajente og hva er en mammagutt og hva er det å være veljustert? De aller aller fleste voksne fungerer veldig godt i samfunnet. Jeg tror dette bare er reinspikka tull, eller i beste fall basert på at du "kjenner en som kjenner en som....". Anonymkode: 1faf3...b07 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Skrevet 7. mars 2022 Kommer denne antydningen fra noen kilder? Jeg kan kun bruke mine egne opplevelser (for temaet er jo sånn sett interessant). Jeg har alltid vært en typisk pappajente mens broren min har vært en typisk mammagutt. Jeg var alltid den som sa ja til å bli med når pappa ville skifte hjul på bilen, sette båten på vannet, og lære om fond og aksjer, mens broren min heller ville sitte inne for seg selv og hadde jo alltid mamma som laget mat for ham. Jeg tror ikke at min erfaring har så veldig mye å si, men jeg er som voksen definitivt mer selvstendig enn broren min. Anonymkode: 9830f...19f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #9 Skrevet 7. mars 2022 Dette må jo underbygges av forskning. Når det er sagt - hvis det skal være noe hold i det, regner jeg med det handler om tradisjonelle kjønnsroller - der mor først og fremst er omsorgsperson mens far er fraværende eller en aktivitetsperson. Jeg var sammen med en mammagutt, men han så ikke på moren sin som rollemodell. Grunnen til at han var mammagutt var fordi hun tok i ham med silkehansker, lagde mat til ham og gjorde tjenester for ham og degget for ham. Han så ikke opp til henne, men trengte henne og synes jeg var kjip fordi jeg tok tak i de bortskjemte nykkene hans. Menn som er mer knyttet til mor enn far og derimot hjelper mor - altså der sønn og mor har et mer likeverdig forhold og er et team, ser jeg ikke på som mammagutter. Min fetter er slik, han har ikke så mye kontakt med faren sin for de har ikke et veldig godt forhold, og han er en fantastisk øm, snill og selvstendig fyr. Anonymkode: 837f4...425 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 Mammagutter oppfostrer ofte sønnene sine som små "kjærester" der hvor ektefellene deres ikke strekker til. Det er derfor de blir så voldsomt sjalu den dagen sønnen tar med seg en jente hjem, og mange gutter er mer uselvstendige når de skal ut i voksenlivet. De får ikke satt de samme kravene som døtrene med tanke på renhold, matlaging og selvstendighet, for det skal mor dekke. Anonymkode: f46e2...8bc 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #11 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mammagutter oppfostrer ofte sønnene sine som små "kjærester" der hvor ektefellene deres ikke strekker til. Det er derfor de blir så voldsomt sjalu den dagen sønnen tar med seg en jente hjem, og mange gutter er mer uselvstendige når de skal ut i voksenlivet. De får ikke satt de samme kravene som døtrene med tanke på renhold, matlaging og selvstendighet, for det skal mor dekke. Anonymkode: f46e2...8bc Guttemammaer* Anonymkode: f46e2...8bc
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #12 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette må jo underbygges av forskning. Når det er sagt - hvis det skal være noe hold i det, regner jeg med det handler om tradisjonelle kjønnsroller - der mor først og fremst er omsorgsperson mens far er fraværende eller en aktivitetsperson. Jeg var sammen med en mammagutt, men han så ikke på moren sin som rollemodell. Grunnen til at han var mammagutt var fordi hun tok i ham med silkehansker, lagde mat til ham og gjorde tjenester for ham og degget for ham. Han så ikke opp til henne, men trengte henne og synes jeg var kjip fordi jeg tok tak i de bortskjemte nykkene hans. Menn som er mer knyttet til mor enn far og derimot hjelper mor - altså der sønn og mor har et mer likeverdig forhold og er et team, ser jeg ikke på som mammagutter. Min fetter er slik, han har ikke så mye kontakt med faren sin for de har ikke et veldig godt forhold, og han er en fantastisk øm, snill og selvstendig fyr. Anonymkode: 837f4...425 Tror du er inne på noe viktig her! Det er hvordan relasjonen fungerer som betyr noe. Anonymkode: 42579...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #13 Skrevet 7. mars 2022 Mammagutt da tenker jeg på en bortskjemt fyr som har blitt dullet for mye med av mamma'n sin. Pappajenter er aktive og grepa damer som har lært å ta i et tak av pappaene sine. Ujålete og aktive. Anekdotiske bevis, I know. Anonymkode: 0fdac...fa0
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #14 Skrevet 7. mars 2022 Pappagutter er ikke kjent for å være spesielt velfungerende eller godt oppdratt de heller. Så jeg tenker at problemet ligger hos guttene, ikke hos mødrene Anonymkode: b5cca...f22
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #15 Skrevet 7. mars 2022 Hvorfor trenger mange menn mannlige rollemodeller mens kvinner kan ha rollemodeller av begge kjønn? Hvorfor er det så vanskelig for menn å se opp til mennesker, ikke sitt eget kjønn? Det lurer jeg på. Og det tror jeg faktisk det er noe hold i, som en generell påstand. Anonymkode: 837f4...425 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #16 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor trenger mange menn mannlige rollemodeller mens kvinner kan ha rollemodeller av begge kjønn? Hvorfor er det så vanskelig for menn å se opp til mennesker, ikke sitt eget kjønn? Det lurer jeg på. Og det tror jeg faktisk det er noe hold i, som en generell påstand. Anonymkode: 837f4...425 Fordi vi sosialiseres til at menn er mer verdige respekt og autoritet?🤔 Anonymkode: 42579...5a6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #17 Skrevet 7. mars 2022 Hva legger du i veljustert? Altså jeg har bekjente kvinner i over 30 som fortsatt får penger av pappa, de klarer ikke å renske vasken selv de må ha hjelp av pappa, finner ingen mann for ingen er så god som pappa... Så at pappajentene er så mye bedre enn gutter det tviler jeg på. Anonymkode: 0a56d...8a4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå