AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Jeg føler at jeg trår så forsiktig når det kommer til forhold. Har blitt så mange ganger skuffet og såret at jeg ikke stoler på noen eller meg selv. Har blitt flinkere til å kjenne på magefølelsen min, men likevel så tviler jeg på meg selv. Har møtt en veldig snill og hyggelig mann. Han er skilt og har 1 barn. Jeg er selv skilt og har 1 barn. Vi begge ønsker det samme. Hus, ekteskap og masse barn. Eks kona hans har et hardt grep rundt han enda. Han drar hjem til henne å hjelper henne med praktiske ting i hjemmet. Som snekring, skifte dekk på bilen og generelt når hun ikke får til noe selv. Hun klikker i vinkel om han ikke kommer på flekken når hun trenger det. Jeg har ikke det forholdet med eks mannen min. Han kommer kun hjem til meg for å hente sønnen vår. Og alt annet gjør jeg selv eller får hjelp av min egen familie. De har vært skilt i 3 år. Jeg og eks mannen har vært skilt i 5 år. En ting til jeg reagerer på er at hun fortsatt har samme etternavn som eks mannen sin. Hun nekter å endre tilbake. Jeg får litt hetta av henne. Ser for meg store problemer med henne om jeg involverer meg mer i livet hans. Det er ingenting galt med han, men han går etter fela hennes fortsatt føler jeg. Sa til han at det er helt greit om det handler om barnet, men alt annet må du sette en strek for. Hun får leie seg hjelp eller spørre egen familie om hjelp. hva mener dere ? Bør jeg løpe andre veien eller håpe at han klarer å stå opp for seg selv 🤷♀️ Han er snill, omtenksom, flink med ungene og godt praktisk anlagt. Anonymkode: 3061f...560
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 Syns du skal se det som en positiv egenskap, at han stiller opp for andre. Anonymkode: dd5fa...bd5 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Hvis du skal satse på han, så vet du at du er nr 3 i rekken. Først barnet, så eksen, også deg. Ved evt barn faller du lenger ned på listen. Du er herved advart. Anonymkode: ae9f6...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syns du skal se det som en positiv egenskap, at han stiller opp for andre. Anonymkode: dd5fa...bd5 Jo, men hvor går grensa ? Eksen min er aldri her for jeg klarer meg selv. Jeg får hjelp av pappa eller brødrene mine. Han bygget et walk in closet for eksen sin og nå vil hun ha et nytt entre. Jeg mente at nå får det være nok. Jeg mente at han skulle si til henne at hun fikk leie seg en snekker. men han er redd for at hun skulle klikke. «hva skal hun gjøre da?» spurte jeg. «Hun bruker ungen mot meg.» svarte han. Blir litt fortvilt om det ender med krangling og styr pga henne 🤷♀️ ts Anonymkode: 3061f...560
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du skal satse på han, så vet du at du er nr 3 i rekken. Først barnet, så eksen, også deg. Ved evt barn faller du lenger ned på listen. Du er herved advart. Anonymkode: ae9f6...e8c Det jeg er redd for. Eller at det ender med at jeg og hun krangler oss mellom. ts 🤷♀️ Anonymkode: 3061f...560
micromaya Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 Om hun har samme etternavn som barnet deres, skjønner jeg godt at hun ikke vil bytte. Jeg vil vel i utgangspunktet si at det er godt at han stiller opp for andre - men når det er fordi han ikke tør annet, og at hun truer med barnet, så blir det jo feil. Her må han sette ned foten selv, kanskje med hjelp av deg på sidelinjen? Han har kanskje ikke tenkt så nøye over det når han har vært single, men om dere innleder et forhold så får hun klare seg selv, okke som. Kjæresten min stiller opp for eksen sin rett som det er. I begynnelsen syntes jeg det var litt snålt (de har ikke barn sammen), men har etterhvert innsett at de rett og slett er blitt gode venner. Og det er jo lov. Synes det er en god egenskap, tross alt 😊.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 De har vært skilt i 3 år og enda flyr han avgårde når hun ber om hjelp. Dette syns jeg er negativt, hun har et grep på han. Dette burde han slutte med, det er et usunt forhold de har til hverandre. Er redd dette kommer til å prege ditt forhold til han. Anonymkode: f9a8e...9be 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Skrevet 7. mars 2022 micromaya skrev (25 minutter siden): Om hun har samme etternavn som barnet deres, skjønner jeg godt at hun ikke vil bytte. Jeg vil vel i utgangspunktet si at det er godt at han stiller opp for andre - men når det er fordi han ikke tør annet, og at hun truer med barnet, så blir det jo feil. Her må han sette ned foten selv, kanskje med hjelp av deg på sidelinjen? Han har kanskje ikke tenkt så nøye over det når han har vært single, men om dere innleder et forhold så får hun klare seg selv, okke som. Kjæresten min stiller opp for eksen sin rett som det er. I begynnelsen syntes jeg det var litt snålt (de har ikke barn sammen), men har etterhvert innsett at de rett og slett er blitt gode venner. Og det er jo lov. Synes det er en god egenskap, tross alt 😊. Han sa han var villig til å legge til hennes etternavn med barnets slik at barnet har begges etternavn. Jeg synes personlig det er utrolig merkelig. Jeg skiftet etternavn med engang. Men barnet mitt har mitt og fars etternavn. Det hadde han fra han ble født. Han føler at hun har stjålet etternavnet hans. Det er et sjeldent utlands navn. Ikke et vanlig norskt som Hansen eller jensen. Kjenner jeg får litt vibber av hele opplegget 😅😅 ts Anonymkode: 3061f...560
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #9 Skrevet 7. mars 2022 Sitat AnonymBruker skrev (27 minutter siden): De har vært skilt i 3 år og enda flyr han avgårde når hun ber om hjelp. Dette syns jeg er negativt, hun har et grep på han. Dette burde han slutte med, det er et usunt forhold de har til hverandre. Er redd dette kommer til å prege ditt forhold til han. Anonymkode: f9a8e...9be Ja jeg mener det også. Han bør sette klare grenser. De er ikke gift mer og han har kommet seg videre. De trenger kun å ha med hverandre kun hvis det omhandler barnet. Ikke noe annet 🤷♀️ ts Anonymkode: 3061f...560
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 Oi nei, det der er oppskriften på gnisninger og drama. Hadde styrt unna. Anonymkode: a10d4...a20 1
AprilLudgate Skrevet 7. mars 2022 #11 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jo, men hvor går grensa ? Eksen min er aldri her for jeg klarer meg selv. Jeg får hjelp av pappa eller brødrene mine. Han bygget et walk in closet for eksen sin og nå vil hun ha et nytt entre. Jeg mente at nå får det være nok. Jeg mente at han skulle si til henne at hun fikk leie seg en snekker. men han er redd for at hun skulle klikke. «hva skal hun gjøre da?» spurte jeg. «Hun bruker ungen mot meg.» svarte han. Blir litt fortvilt om det ender med krangling og styr pga henne 🤷♀️ ts Anonymkode: 3061f...560 Dette hadde jeg løpt andre veien for. Han er tafatt, og hun kommer til å eskalere femhundre ganger med ny partner og særlig felles barn i bildet. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #12 Skrevet 7. mars 2022 Kan du ikke sette deg ned og forklare han det at du er usikker på om du vil innlede et forhold med han på grunn av eksen hans. Det er selvfølgelig bra at man stiller opp for hverandre, men i den situasjonen blir jo han presset/utnyttet og at du verken ønsker eller kan "stå på sidelinja" å se på dette. Hun kan true så mye hun vil med å bruke barnet mot han, men dersom han skaffer "bevis" på dette kan han jo gå til FVK eller andre instanser med det. Han kan ikke være hennes "mann" hvor han fikser alt/bygger eller snekrer/er mekaniker/elektriker også videre og være din kjæreste samtidig. Ikke i lengden hvert fall. Anonymkode: 676c5...f8e 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #13 Skrevet 7. mars 2022 Jeg hadde ikke orket det. Hadde droppet fyren dersom han ikke var villig til å kutte det ut. Anonymkode: 458c6...4a3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #14 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Han sa han var villig til å legge til hennes etternavn med barnets slik at barnet har begges etternavn. Jeg synes personlig det er utrolig merkelig. Jeg skiftet etternavn med engang. Men barnet mitt har mitt og fars etternavn. Det hadde han fra han ble født. Han føler at hun har stjålet etternavnet hans. Det er et sjeldent utlands navn. Ikke et vanlig norskt som Hansen eller jensen. Kjenner jeg får litt vibber av hele opplegget 😅😅 ts Anonymkode: 3061f...560 Det er han som er den du bør bli stresset over, hennes oppførsel skal uansett ikke påvirke deg. Det er HAN som velger å hjelpe. Det er HAN som valgte å få barn med henne. Det er HAN som er veik. Løp, og velg en mann som er ferdig med tidligere forhold. Anonymkode: f6ecf...a33 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #15 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde ikke orket det. Hadde droppet fyren dersom han ikke var villig til å kutte det ut. Anonymkode: 458c6...4a3 Ja derfor jeg får litt fnatt. Håper han kutter ut og setter klare grenser. ts Anonymkode: 3061f...560
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #16 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er han som er den du bør bli stresset over, hennes oppførsel skal uansett ikke påvirke deg. Det er HAN som velger å hjelpe. Det er HAN som valgte å få barn med henne. Det er HAN som er veik. Løp, og velg en mann som er ferdig med tidligere forhold. Anonymkode: f6ecf...a33 Ja kommer til å si at om han ikke kutter ut å være løpegutten hennes så kommer ikke jeg til å være villig til å gå noe lengre med forholdet 🤷♀️ ts Anonymkode: 3061f...560 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #17 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan du ikke sette deg ned og forklare han det at du er usikker på om du vil innlede et forhold med han på grunn av eksen hans. Det er selvfølgelig bra at man stiller opp for hverandre, men i den situasjonen blir jo han presset/utnyttet og at du verken ønsker eller kan "stå på sidelinja" å se på dette. Hun kan true så mye hun vil med å bruke barnet mot han, men dersom han skaffer "bevis" på dette kan han jo gå til FVK eller andre instanser med det. Han kan ikke være hennes "mann" hvor han fikser alt/bygger eller snekrer/er mekaniker/elektriker også videre og være din kjæreste samtidig. Ikke i lengden hvert fall. Anonymkode: 676c5...f8e Har hun ingen andre å hjelpe seg i familien så får hun leie inn hjelp mener jeg 🤷♀️🤷♀️ Han får sette ned foten. Han skal kun stille opp for barnet. Ellers trenger han ikke å løpe ned dørene hennes 🤷♀️ De delte bolig lenge etter skilsmissen. Han hadde huset en uke og hun den andre. Nå har han kjøpt et nytt hus og flyttet ut for godt. ts Anonymkode: 3061f...560
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #18 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja kommer til å si at om han ikke kutter ut å være løpegutten hennes så kommer ikke jeg til å være villig til å gå noe lengre med forholdet 🤷♀️ ts Anonymkode: 3061f...560 Er du beredt til å faktisk gjøre som du sier da, gjennomføre konsekvensene? Ultimatum funker bare hvis du faktisk er innstilt på å droppe han med mindre han gjør endringer. Må si at det ser ikke så veldig lyst ut i mine øyne. Det krever mye av han å plutselig begynne å sette foten ned. Har han først en kjip eks som bruker barnet mot han så er det sånn det er. Anonymkode: a10d4...a20 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #19 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du beredt til å faktisk gjøre som du sier da, gjennomføre konsekvensene? Ultimatum funker bare hvis du faktisk er innstilt på å droppe han med mindre han gjør endringer. Må si at det ser ikke så veldig lyst ut i mine øyne. Det krever mye av han å plutselig begynne å sette foten ned. Har han først en kjip eks som bruker barnet mot han så er det sånn det er. Anonymkode: a10d4...a20 At hun er kjip kan jeg ikke endre på, men han kan endre på hva han aksepterer fra henne. Sette egne grenser. Jeg har selv en kjip eks, men jeg holder meg unna han. Har kun kontakt når det handler om barnet. Snakker kun om barnet. ts 🤷♀️ Anonymkode: 3061f...560 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #20 Skrevet 7. mars 2022 Samboeren min var slik med eksen sin i starten av forholdet, i tillegg til at de snakka ofte på telefonen. Jeg sa at jeg syntes det både var merkelig og ubehagelig. Selv om hans umiddelbare reaksjon var at det måtte være greit med sånn kontakt, så ble denne kontakten gradvis mindre og mindre etterhvert som han følte seg "tryggere" på oss, og eksen også så at dette forholdet var kommet for å bli. Så, jeg ville ikke gitt opp med én gang bare pga dette. Han bryr seg om mora til sitt barn, og som noen andre skrev, du kommer alltid til å være nr 3. Men, etterhvert vil du bli mer og mer likestilt eksen, når det kommer til prioriteringslista hans. Kjenner forresten flere som har beholdt navnet etter skilsmisse, og det er ikke noe jeg ville vektlagt. Det er jo tross alt ikke hans valg, og hun har sikkert blitt så vant til dette navnet at det er ikke er aktuelt å gå tilbake til "Anna Hansen". Anonymkode: bc818...8bf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå