Gå til innhold

Sko? Hva slags merke er best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Førstegangs mor Og på leting etter perfekte behagelig sko/sandaler til barnet på 17 mnd. 

Hva slags merke er anbefalt ? Vi bruker viking men er det noen flere? 

Mange som sier at man ikke bare kan kjøpe vanlige sko til små barn som for eks ifra Europris jeg lurer på hvorfor 🤔

Mens andre derimot sier at sko er bare sko og it fit's it sit's 

Anonymkode: 81456...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Superfit, Ecco, Kavat, Bisgaard, samt sportsmerker er gode sko å bruke til barn, men det kommer jo an på hva skoene skal brukes til også. Til barnehagesko er ofte noen med Goretex å foretrekke.. Og gjerne noen lette i mesh til sommerbruk.

Billige sko gir ofte dårlig støtte, de har tynn og ofte hard såle. Og billige vintersko har ofte dårligere isolasjon. De slites ofte fort ut også. Jeg merker selv når jeg går i billige sko at jeg fort får vondt i føttene.

Anonymkode: 7e3bc...6bd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt ponny og kavat når de var så små. Sko med god støtte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Viking, ecco, superfit, bisgaard, kavat bla er merker vi har vert fornøyd med. Til joggesko og sandaler som du nevner har vi hatt viking og superfit mest. Gjerne noen penere sandaler fra feks bisgaard eller angulus også😊

Anonymkode: 3edaa...82e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer helt an på foten til barnet ditt. Har barnet brede føtter/er høy over vristen, er viking ofte de beste. For smale føtter, er ofte ecco og superfit gode merker. Som skrevet over her, billige sko er ofte stive, har dårlig demping og støtte. De er som regel også laget i et materiale som hverken er vanntett eller puster.

Anonymkode: 6654f...c60

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må bare prøve å se hvilke som passer. De fleste du får på skobutikken er gode sko, men hvor mye barnet ditt faktisk skal være ute har mye å si og hva som er viktig at skoen har.. 

Vi har kjøpt Ponny sandaler til dattera vår, ecco og kavat er gode merker. 

I dag har foreldrerådet en podcast om sko faktisk, veldig nyttig 😊 hint, omtrent alle sko du får fra en vanlig skobutikk er gode nok. 

Anonymkode: fd0f5...e05

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid kjøpt skikkelige sko til min og det har som regel bare vært Viking for han har hatt brede føtter som meg, hatt et par og to med Adidas og Hummel og men jeg kjøper ikke sko uten at det er goretex. Meningsløst med sko uten goretex på Vestlandet. :P Uansett, du må se an foten, Viking er som regel bra til de som har brede føtter og Ecco er bra til de som har smalere, og det kan endre seg. Nå når min har begynt å strekke seg så ser jeg foten blir smalere, sikkert fordi han vokser så fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...