AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Skrevet 7. mars 2022 Hallo, lurer litt på hva man gjør når man skal pusse tennene til baby når han bare suger av tannkremen. Jeg vet ikke om jeg får pusset tennene hans ordentlig, for med en gang tannbørsten går inn i munnen suger han på den 😅😅 Jeg gaper og sier aaaa, i håp om at han skal gape istedet. Første gapte og smilte bare, så det var litt nytt for meg. Gutten min er 11 mnd, og det er først de siste ukene han har begynt med dette. Anonymkode: 5ae1d...7eb
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Skrevet 7. mars 2022 La ungen få sitte å tygge på den bare. Og prøv litt vanlig puss, til ungen venner seg til det. Feks puss dine egne tenner så ungen ser det, mens ungen får tygge på sin. Også prøver du på ungen etterpå. Tar litt tid å få det til Anonymkode: ea1fe...cc2 2
regnbuebarn Skrevet 7. mars 2022 #3 Skrevet 7. mars 2022 Ha lillefingeren din i munnen på baby så får den ikke til å bite på børsten 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): La ungen få sitte å tygge på den bare. Og prøv litt vanlig puss, til ungen venner seg til det. Feks puss dine egne tenner så ungen ser det, mens ungen får tygge på sin. Også prøver du på ungen etterpå. Tar litt tid å få det til Anonymkode: ea1fe...cc2 Høres lurt ut 😊 takk for tips☺️ regnbuebarn skrev (3 minutter siden): Ha lillefingeren din i munnen på baby så får den ikke til å bite på børsten Ooh god ide takk 😍 Anonymkode: 5ae1d...7eb
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hallo, lurer litt på hva man gjør når man skal pusse tennene til baby når han bare suger av tannkremen. Jeg vet ikke om jeg får pusset tennene hans ordentlig, for med en gang tannbørsten går inn i munnen suger han på den 😅😅 Jeg gaper og sier aaaa, i håp om at han skal gape istedet. Første gapte og smilte bare, så det var litt nytt for meg. Gutten min er 11 mnd, og det er først de siste ukene han har begynt med dette. Anonymkode: 5ae1d...7eb Unngå tannkrem med fluor Anonymkode: 3affc...afd
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Unngå tannkrem med fluor Anonymkode: 3affc...afd Bruk tannkrem med fluor. Anonymkode: e61a7...3a1 10
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Unngå tannkrem med fluor Anonymkode: 3affc...afd Kjøper solidox i butikken. Anonymkode: 5ae1d...7eb
regnbuebarn Skrevet 7. mars 2022 #9 Skrevet 7. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kjøper solidox i butikken. Anonymkode: 5ae1d...7eb Zendium er mildere og er den som anbefales av tannleger. tannbørsten har en annen farge i midten av børsten, den er der for å vise mengden tannkrem man skal bruke. Endret 7. mars 2022 av regnbuebarn 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bruk tannkrem med fluor. Anonymkode: e61a7...3a1 Absolutt ikke før barnet lærer seg å svelge! Anonymkode: 3affc...afd
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #11 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Absolutt ikke før barnet lærer seg å svelge! Anonymkode: 3affc...afd Alle barn svelger jo melk fra de blir født? Anonymkode: 5ae1d...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #12 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Alle barn svelger jo melk fra de blir født? Anonymkode: 5ae1d...7eb Jeg tror hun mener at barnet ikke skal svelge flourtannkremen. Anonymkode: a52bf...aa1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2022 #13 Skrevet 8. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror hun mener at barnet ikke skal svelge flourtannkremen. Anonymkode: a52bf...aa1 Ja good luck sier jeg bare.. Anonymkode: 5ae1d...7eb
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #14 Skrevet 9. mars 2022 Ja ikke bruk fluor tannkrem når dem svelger tannkremen. Fluor fra tannkrem er skadelig å svelge det sier tannlegen. Anonymkode: d7b3a...f3b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #15 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja ikke bruk fluor tannkrem når dem svelger tannkremen. Fluor fra tannkrem er skadelig å svelge det sier tannlegen. Anonymkode: d7b3a...f3b Hvorfor må folk på død og liv skrive sånn som dette, istedenfor å Google informasjon fra helsemyndighetene? Man bør bruke en ørliten mengde FLUORtannkrem, også til små barn. Mer om det kan man lese på Helsenorge.no. Anonymkode: beccb...399 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #16 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 2.57): Ja ikke bruk fluor tannkrem når dem svelger tannkremen. Fluor fra tannkrem er skadelig å svelge det sier tannlegen. Anonymkode: d7b3a...f3b De tannlegene sier så mye forskjellig. I SAMME BYGG påstod den ene at vi ikke trengte å gi dattera vår fluor tabletter, neste gang sier hennes kollega at vi MÅ gi fluortabletter. Den første mente at amming ødelegger tennene, den andre mente at amming ikke har noe å si. Min vikar tannlege sa jeg hadde to hull som måtte tas asap og trekke ut visdomstenner i samme slengen fordi de kom til å gi meg store plager. Jeg dro til mannens tannlege som er spesialist, og han sier at jeg ikke trengte å gjøre en pøkk, og at det ikke var hull. Jeg forholder meg til tannkrem man kan kjøpe i butikken, helsesøster har sagt at det er helt ok 😊 Anonymkode: 5ae1d...7eb
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #17 Skrevet 10. mars 2022 Til hunder finnes sånn tannbørste som man stikker sin egen finger nedi, kanskje det finnes noe lignende for barn? Anonymkode: 02251...0e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå