Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste dette et sted:

Kvinner ser etter en livspartner, en de har en dyp og inderlig connection med. 
Menn ser etter noen som kan passe inn i livet deres, som lar dem leve som før/game/drive med hobby og som er pen og tilstede for sex når de ikke holder på med hobbyen.

Tanker?

Anonymkode: f4325...07a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tanker. Veldig generaliserende - jeg tror generaliseringen om kvinner stemmer bedre enn den for menn, og neste tanke: Er det slik, så gidder jeg ikke finne meg en mann (men jeg kjenner menn, og opplever dem ikke slik). Jeg vil ha en bestevenn jeg kan pule og prate skit og dypt med. Noe mindre enn det nøyer jeg meg ikke med. Da lever jeg heller singel resten av livet.

Anonymkode: caa90...71c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Høres egentlig ut som du har lest det på Kvinneguiden blant alt det andre mannefiendtligr oppgulpet. 

Men det stemmer at menn ønsker en attraktiv ung dame som ikke er til bry, ikke maser, stresser eller lager drama og oppstyr for den minste ting. Og gud forby at man skulle kunne ha rom for et liv ved siden av og at ikke dama okkuperer all din tid. 

Og kvinner ønsker seg nok helst en mann som adlyder hver eneste ordre. Gjerne også en drømmemann 3-4 hakk over deres eget nivå. Fordi de fortjener man jo…

Anonymkode: 4eafe...3ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres egentlig ut som du har lest det på Kvinneguiden blant alt det andre mannefiendtligr oppgulpet. 

Men det stemmer at menn ønsker en attraktiv ung dame som ikke er til bry, ikke maser, stresser eller lager drama og oppstyr for den minste ting. Og gud forby at man skulle kunne ha rom for et liv ved siden av og at ikke dama okkuperer all din tid. 

Og kvinner ønsker seg nok helst en mann som adlyder hver eneste ordre. Gjerne også en drømmemann 3-4 hakk over deres eget nivå. Fordi de fortjener man jo…

Du tolker meg nok litt feil. :) 
Det er ikke mannefientlig, og ikke negativt om menn. Du tolker det negativt, men det får stå på deg. 
At menn (selvsagt generalisert, det finnes mange unntak fra alle regler, alltid) ser etter damer som ikke er til bry osv, som du selv sier, er jo det samme som jeg sier? Noen som passer inn, som lar dem holde på med hobbyen uten å mase og stresse. Som lar dem game som de vil, eller som vil være med på fisketur uten å sutre. Hvorfor vinkler du mine ord negativt og dine positivt når vi sier det samme?

At kvinner vil ha en dyp og indelig connection er kanskje ikke optimalt? Kanskje er det bedre å ha de relasjonene til venninner, og heller finne en partner man fungerer enkelt med i hverdagen? Kanskje det tærer for mye på et forhold om man skal ha alle de dype samtalene i tillegg til at logistikken skal fungere og sexlivet skal være bra? 

AnonymBruker
Skrevet
Pussyslayer699 skrev (13 minutter siden):

Jeg ser etter en dame med stor rompe og pupper og helst en fin og barbert vagine som jeg kan slaye personlighet er ikke så viktig ass

Håper du finner det du leter etter. Store pupper og stor rumpe pleier å henge sammen med andre store kroppsdeler, så kanskje du må bistå litt med den barberingen om det er vanskelig for henne å komme til selv. Det kan være en koselig ting å gjøre sammen. Så kan hun barbere deg. :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Biologisk så ser både menn og kvinner etter noen å parre seg med. Det er derfor menn synes at unge kvinner ser best ut, og det er derfor kvinner blir drittlei av å ha mannen i hus over lengre tid. Lesbiske og homofile styres av biologi på samme måte som heterofile, men de eksisterer egentlig for at jorden ikke skal overbefolkes. 

Anonymkode: cac77...9d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vet ikke helt hvor du har oppgulpet ditt fra? 

Ung? Jeg tenker både menn og kvinner ønsker seg en partner som er ung til sinns, og ikke minner dem på egen aldring og dødelighet. Gjennomsnittlig aldersforskjell holder seg ganske konstant. 

Adlyde ordre? Kanskje det finnes noen prinsessenykker der ute, men de fleste ønsker seg en partner med egne meninger, og evne til diskusjon og refleksjon. De som vil ha en hund, skaffer seg en hund. 

Det er mitt inntrykk, som mann. 

Anonymkode: c71fd...035

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leste dette et sted:

Menn ser etter noen som kan passe inn i livet deres, som lar dem leve som før/game/drive med hobby og som er pen og tilstede for sex når de ikke holder på med hobbyen.

Tanker?

Tror nok både kvinner og menn ønsker en livspartner. Men det å tilpasse seg andre faller nok kvinner i snitt mer naturlig enn det gjør for menn, våre vennskap er typisk nærere og innebærer mer hensyn. Så når mannen skal etablere seg, er det nok noen flere steg som typisk må overkommes før det faller ham naturlig å planlegge livet sammen med en annen. Og noen damer er for opptatt av tilpasning til forhold og glemmer at det ofte er mer givende og sexy med en som har sitt eget liv med egne hobbier, i tillegg til det felles livet. 

Anonymkode: 0003c...cd3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vet ikke helt hvor du har oppgulpet ditt fra? 

Ung? Jeg tenker både menn og kvinner ønsker seg en partner som er ung til sinns, og ikke minner dem på egen aldring og dødelighet. Gjennomsnittlig aldersforskjell holder seg ganske konstant. 

Adlyde ordre? Kanskje det finnes noen prinsessenykker der ute, men de fleste ønsker seg en partner med egne meninger, og evne til diskusjon og refleksjon. De som vil ha en hund, skaffer seg en hund. 

Det er mitt inntrykk, som mann. 

Anonymkode: c71fd...035

Det er noen menn som henger igjen der. Jeg leser titt og ofte om dem i gamle romaner. Der ønsker den kyniske hovedpersonen seg en ung og frisk kone, en struttende nepe, en duggfrisk pike, en søt liten marsipangris. Sånne ting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tolker meg nok litt feil. :) 
Det er ikke mannefientlig, og ikke negativt om menn. Du tolker det negativt, men det får stå på deg. 
At menn (selvsagt generalisert, det finnes mange unntak fra alle regler, alltid) ser etter damer som ikke er til bry osv, som du selv sier, er jo det samme som jeg sier? Noen som passer inn, som lar dem holde på med hobbyen uten å mase og stresse. Som lar dem game som de vil, eller som vil være med på fisketur uten å sutre. Hvorfor vinkler du mine ord negativt og dine positivt når vi sier det samme?

At kvinner vil ha en dyp og indelig connection er kanskje ikke optimalt? Kanskje er det bedre å ha de relasjonene til venninner, og heller finne en partner man fungerer enkelt med i hverdagen? Kanskje det tærer for mye på et forhold om man skal ha alle de dype samtalene i tillegg til at logistikken skal fungere og sexlivet skal være bra? 

Jeg leser det negativt, som om menn vil ha en kvinne som ikke forventer noe av dem. At de ønsker en kvinne som kan tilpasse seg hans liv. Det får menn til å høres umodne og ansvarsløse ut. Det er overgeneraliserende all den tid også de fleste kvinner har et eget liv, venner og hobbyer, altså et liv man ønsker å opprettholde ved siden av det å ha en kjærest.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At kvinner vil ha en dyp og indelig connection er kanskje ikke optimalt? Kanskje det tærer for mye på et forhold om man skal ha alle de dype samtalene i tillegg til at logistikken skal fungere og sexlivet skal være bra? 

Dette med hvor dype samtalene må være, går mer på personlighet enn kvinner/menn. Hvis begge er litt intellektuelle og sensitive, er det naturlig at man drodler mye om meninga med livet eller deler kjærlighetsdikt. Men dette med samhold går jo mest på om man føler man instinktivt forstår hverandre. En del menn som ser etter huslige damer, er menn som selv også er praktiske, de skjønner hverandre. Introverte ser ofte etter andre introverte, som har mer forståelse for ønsker om aleinetid og å ikke gjøre alt sammen. Estetikere ser etter andre som også er opptatt av utseende eller interiør. Nøysomme folk ser etter nøysomhet, livsnytere etter fest. Sex og et fungerende hverdagssliv vil vel de fleste ha, men mange vil ha mer. 

Dette med å ønske drama-/stressfrie damer er vel oftest mer et tegn på at mannen er til tider ganske dramatisk selv, evt er så lite tilpasningsdyktig at alt som ikke passer hans vaner blir en krangel 😉

...det stemmer at menn ønsker en attraktiv ung dame som ikke er til bry, ikke maser, stresser eller lager drama og oppstyr for den minste ting. Og gud forby at man skulle kunne ha rom for et liv ved siden av og at ikke dama okkuperer all din tid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette med å ønske drama-/stressfrie damer er vel oftest mer et tegn på at mannen er til tider ganske dramatisk selv, evt er så lite tilpasningsdyktig at alt som ikke passer hans vaner blir en krangel 😉

Krake søker make. Menn skjønner derimot ikke når de er dramatiske. Det er et kjønnet ord, som kvinner kjøper litt mer at de selv kan være. Min mor er sammen med en sånn fyr - det er liksom en felles oppfatning mellom dem at hun er den følsomme, men han er så egenfølsom og selvrettferdig og går tvert i forsvarsposisjon av hver minste ting at det er helt utrolig at den oppfatningen ennå rår. Han ringer henne midt på natta når hun sover og før hun skal på jobb og vil at hun skal hente ham fra fest. Allikevel har ikke han fått stempel som masete. Det er ganske utrolig når man tenker over det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Krake søker make. Menn skjønner derimot ikke når de er dramatiske. Det er et kjønnet ord, som kvinner kjøper litt mer at de selv kan være. Min mor er sammen med en sånn fyr - det er liksom en felles oppfatning mellom dem at hun er den følsomme, men han er så egenfølsom og selvrettferdig og går tvert i forsvarsposisjon av hver minste ting at det er helt utrolig at den oppfatningen ennå rår. Han ringer henne midt på natta når hun sover og før hun skal på jobb og vil at hun skal hente ham fra fest. Allikevel har ikke han fått stempel som masete. Det er ganske utrolig når man tenker over det.

Ja, jeg har kun vært sammen med menn som har vært mye mer dramatiske enn meg 😄 Stormer ut i en krangel, blir borte i flere timer, sletter Facebook, sitter og furter på trappa, osv. Det toppa seg da han siste truet med å ta livet sitt om jeg dro fra ham. Lykke til, sa jeg. (Overraskelse: han er i live ennå)

Anonymkode: 8c8b5...4b7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg leste dette et sted:

Tanker?

Klarer ikke helt å se grunnlaget for konklusjonen eller logikken bak, men det kan jo godt stemme likevel. 

På den annen side tror jeg nok begge kjønn er ute etter en livspartner i noenlunde like stor grad, menn kanskje i noe større grad når en faktisk slår seg ned og kvinner i noe større grad frem til det. Når det gjelder "noen som kan passe inn i livet deres" er er det nok avhengig av hva en legger til grunn. Det kan godt hende menn er noe mer opptatt av en partner som lar dem leve som før, men jeg tror nok kvinner i vel så stor grad ser etter en mann som passer inn i planene eller ambisjonene hennes, noe som kanskje materialiserer seg gjennom at kvinner er mye mer opptatt av status og en manns evne til å gi henne livet hun ønsker materielt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Biologisk så ser både menn og kvinner etter noen å parre seg med. Det er derfor menn synes at unge kvinner ser best ut, og det er derfor kvinner blir drittlei av å ha mannen i hus over lengre tid. Lesbiske og homofile styres av biologi på samme måte som heterofile, men de eksisterer egentlig for at jorden ikke skal overbefolkes

Anonymkode: cac77...9d4

LØGN! de er en naturlig variasjon. 

Anonymkode: 27762...534

AnonymBruker
Skrevet

Tror som regel både menn og kvinner søker den store forelskelsen. Når jeg ser rundt meg velger man som regel ikke de enkleste relasjonene, men de givende. Forelskelse er her kjempeviktig.

Men mens man venter på den store kjærligheten er det ikke så uvanlig at både menn og kvinner finner noen de liker ganske godt, de kan ha fysisk nærhet med og som ikke er til for mye bry. For noen er dette dessverre så bra som det blir. Dette gjelder også kvinner. Kjenner en del kvinner som velger den trygge mannen de kan få barn med uten at det er noen forelskelse i bildet, dette er jo litt tilsvarende mannen som velger kvinner som passer inn i livet deres. Mange kan ha sterke, gode forhold ut av noe som begynte som praktisk. Så det å finne en kjæreste som er enkel å ha med å gjøre trenger ikke ende opp som trist og tomt.

Anonymkode: 68f2c...bad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...