Gå til innhold

Hull som ikke gror etter piercing. Hvor få dette sydd/fikset?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har et ganske stort hull i leppa etter å ha hatt piercing i mange år. Det er nå gått noen år siden jeg tok ut piercingen og jeg tenker litt på om det er mulig å få dette sydd sammen eller noe. Tenker det må snittes opp og sys, evt stripses. Noen som har erfaring med sånt? Hvordan gå frem? Må jeg be om henvisning fra fastlege eller kan jeg kontakte noen privat? Og er det hudlege, plastikkirurg, piercingstudio eller annet for å få ordnet dette?

Jeg trenger ingen råd om at dette var teit av meg og at det nå er til pass at jeg går med et hull i trynet. Jeg har vært fornøyd med min piercing og angrer ikke, men jeg kan nå tenke meg å få sydd/fikset hullet hvis det er en enkel prosess. Jeg vet jeg alltid vil ha arr. Det er ok. Men det er forskjell på et arr og et ganske stort hull der piercingen har vært. Tenker dette må gjelde flere og lurer på hva andre har gjort med sine hull? Noen som har gode råd for å få dette fikset? 😊

Anonymkode: 735e9...d66

Fortsetter under...

AnonymBruker

Siden det er i ansiktet bør du absolutt få hjelp av en plastisk kirurg. Ikke gjør dette hos fastlege selv om de skulle tilby, plastiske kirurger får det minste og fineste arret. Om fastlege ikke vil henvise deg så spar penger og betal det selv på aleris eller noe, men IKKE la fastlegen skjære og sy i ansiktet ditt med mindre de har plastisk kirurg erfaring

Anonymkode: 65e2c...9f6

AnonymBruker

Tusen takk for gode råd! Bør jeg da kontakte Aleris direkte eller bør jeg gå via Volvat eller Dr.Dropin som kanskje kan henvise til offentlig plastikkirurg? Vet noen hva det evt koster å få sånt gjort direkte hos Aleris? 

• Liker 1
AnonymBruker

Har ikke erfaring med akkurat dette, men fjernet føflekker i ansiktet hos plastikkirurg i fjor og antar det vil være et lignende inngrep. Anbefaler absolutt å gå direkte til en plastikkirurg, de syr mye penere enn andre leger. 

Å fjerne en føflekk i ansiktet koster rundt 3000 kr, vil tro du kan regne med ca samme pris om ikke litt mindre.

Anonymkode: a592d...6b7

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk for gode råd! Bør jeg da kontakte Aleris direkte eller bør jeg gå via Volvat eller Dr.Dropin som kanskje kan henvise til offentlig plastikkirurg? Vet noen hva det evt koster å få sånt gjort direkte hos Aleris? 

Du kan ta direkte kontakt med privat klinikk.

Kan aldri se for meg at dette er noe som dekkes av det offentlige. Du må nok regne med å betale av egen lomme. 

Anonymkode: 2fb25...549

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du kan ta direkte kontakt med privat klinikk.

Kan aldri se for meg at dette er noe som dekkes av det offentlige. Du må nok regne med å betale av egen lomme. 

Anonymkode: 2fb25...549

Takk for råd. Har du fått gjort du virker så sikker på at dette ikke dekkes av det offentlige? Jeg har ingen forventninger om å få dette dekket i utgangspunktet. Jeg ber kun om råd til hvordan jeg kan gå frem for å få dette fikset. Vet jo at andre får dekket ulike ting i det offentlige, men jeg har altså ingen forventninger om at piercingarr skal kunne fikses med offentlig støtte. Kan likevel være at det finnes dyktige folk innen det offentlige som har erfaring også med dette. Folk får henvisninger for så mangt. Når det er sagt tenker jeg selvsagt å høre med noen privatklinikker. Det er ikke pengene det går på for meg, men jeg vil ha dette fikset på best mulig måte bare.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Har ikke erfaring med akkurat dette, men fjernet føflekker i ansiktet hos plastikkirurg i fjor og antar det vil være et lignende inngrep. Anbefaler absolutt å gå direkte til en plastikkirurg, de syr mye penere enn andre leger. 

Å fjerne en føflekk i ansiktet koster rundt 3000 kr, vil tro du kan regne med ca samme pris om ikke litt mindre.

Kan jeg spørre hvor du fikk fjernet føflekker? fint å høre at du ble fornøyd med resultatet 😊

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan jeg spørre hvor du fikk fjernet føflekker? fint å høre at du ble fornøyd med resultatet 😊

Tror jeg ville gått et annet sted om jeg skulle gjort det igjen så vil ikke anbefale dem, men det ble pent nok.

Men å sy sånt pent bør være en veldig enkel jobb for enhver plastikkirurg altså.

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tror man går inn i hullet og stepler det. At de tar å lager et sår så det gror sammen igjen. 

Anonymkode: 33bfc...58d

Tenker det samme. Er bare usikker på hvem som har best kompetanse til å gjøre det og hvordan jeg kan få time 😊

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker det samme. Er bare usikker på hvem som har best kompetanse til å gjøre det og hvordan jeg kan få time 😊

Om du vil sjekke om det offentlige kan hjelpe deg går du til fastlegen og ber om henvisning. Om du går privat tar du kontakt med privat klinikk som har tilbud om plastikkirurgi. 

Anonymkode: a1f1f...1f1

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde samme problem og fastlegen fiksa det på et kvarter uten at det ble et spor i huden. Hullet var såpass stort at jeg kunne se tanna gjennom når jeg gjorde grimaser, men det var null stress for fastlegen å fikse. 

De fleste fastleger er hobbykirurger som liker å skjære og sy i folk og de er gode til det. Hvis du ikke skulle bli fornøyd med jobben fastlegen gjør, sender hen deg bare videre til en plastisk kirurg. 

Det enkle er ofte det beste.

Anonymkode: 95b35...4fa

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg hadde samme problem og fastlegen fiksa det på et kvarter uten at det ble et spor i huden. Hullet var såpass stort at jeg kunne se tanna gjennom når jeg gjorde grimaser, men det var null stress for fastlegen å fikse. 

De fleste fastleger er hobbykirurger som liker å skjære og sy i folk og de er gode til det. Hvis du ikke skulle bli fornøyd med jobben fastlegen gjør, sender hen deg bare videre til en plastisk kirurg. 

Det enkle er ofte det beste.

Anonymkode: 95b35...4fa

Hadde du også hatt hullet såpass lenge at det var hel hud i mesteparten av hullet? Tenker det må skjæres/snittes opp for å kunne sy det sammen. Det burde jo være en grei sak å sy eller stripse, tenker jeg. Tusen takk for godt råd. Greia er bare at jeg er usikker på om min fastlege er like dyktig på dette. Men det skader jo ikke å spørre og eventuelt bli henvist videre 😊

AnonymBruker

Da har jeg sjekket ut litt og fått et pristilbud på ca kr 6000,- hos en privatklinikk. Pin Point som driver med piercing og har holdt på siden 90-tallet gjør visst også arrkorreksjoner etter piercing for ca kr 2000,-. Noen som har fått dette gjort hos Pin Point? Er du eventuelt fornøyd med resultatet etterpå? Tenker det er godt mulig det er her de har best kompetanse i.f.t. nettopp korreksjon etter piercingarr, men jeg vet jo ikke...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...