Lillie Skrevet 28. oktober 2005 #1 Skrevet 28. oktober 2005 Sleit skikkelig med overskrifta til dette innlegget, så hvis noen stusser håper jeg dere skjønner mer når dere har lest innlegget mitt . Lillegutt har fått seg en del nye venner i den nye barnehagen (kjempeflott det! ). Han har begynt å spørre om å få besøke noen av disse kompisene sine, men jeg kjenner nesten ingen av foreldrene. Han har gått i barnehagen ca. 2 måneder nå, men jeg har ennå ikke truffet moren til han ene han vil besøke (la oss kalle han "Hans"). Nå vil poden besøke Hans, og de har tydeligvis blitt enige om dette. Jeg har sånn halvveis lovet at vi skal ringe Hans i helga, har fått telefonnummeret fra barnehagen. Syns det er litt vanskelig, jeg aner jo ikke om det er vanlig å ringe vilt fremmede for å avtale et besøk for poden...? Og hva skal jeg i så fall si? Jeg må ærlig innrømme at jeg er helt blank på dette feltet, dette er mitt eneste barn og jeg har ikke vært borti dette før . Føler meg dum som spør, men shit la gå!
Gjest Qlio Skrevet 28. oktober 2005 #2 Skrevet 28. oktober 2005 Si: Hei, jeg er mammaen til Peter. Peter og Hans leker godt i barnehagen, og jeg lurte på om det var greit at vi møttes på lekeplassen ved butikken kl. 13?
pinnestol Skrevet 28. oktober 2005 #3 Skrevet 28. oktober 2005 Eller: Hei, det er Qlio, mamman til Peter i barnehagen.. Peter og Hans leker så godt sammen i barnehagen og har visst laget en avtale om å treffes hjemme en dag.. Lurte på om det var greit for dere om Hans ble med oss hjem på onsdag?
Varja Skrevet 28. oktober 2005 #4 Skrevet 28. oktober 2005 Tror kanskje jeg ville ha invitert både hans og mammaen hjem til meg. Da får Hans og gutten din lekt sammen og du blir kjent med mammaen. Ville vel ikke sendt et lite barnehagebarn hjem med andre barn før jeg hadde blitt kjent med foreldrene.
Gjest MrsL Skrevet 28. oktober 2005 #5 Skrevet 28. oktober 2005 Og det er helt vanlig at barn som går i barnehagen sammen vil besøke hverandre på fritiden. Stort sett alle "mine" har slike avtaler med hverandre
Lillie Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2005 Tror kanskje jeg ville ha invitert både hans og mammaen hjem til meg. Da får Hans og gutten din lekt sammen og du blir kjent med mammaen. Ville vel ikke sendt et lite barnehagebarn hjem med andre barn før jeg hadde blitt kjent med foreldrene. ← Ja, jeg er enig med deg der. Vil jo gjerne bli kjent med moren til Hans, og vil ikke sende poden alene før både jeg og han har blitt bedre kjent med henne. Får vel bare ta mot til meg og ringe... Takk for svar til alle
Gjest Gjesta Skrevet 29. oktober 2005 #7 Skrevet 29. oktober 2005 Dette er mye mer vanlig enn de fleste foreldre får inntrykk av når de er ferske i barnehagen. Bare snakk med de på avdelingen så deler de sikkert ut tlfnumre, eller heng opp lapp på plassen. De fleste unger er med noen hjem eller har med noen hjem mange ganger hver eneste måned.
Gjest skindeep Skrevet 29. oktober 2005 #8 Skrevet 29. oktober 2005 Kanskje sitter moren til Hans hjemme hos seg med samme problemet? Kan jo hende Hans har nevnt at han vil leke med sønnen din? Ring og avtal om dere kan møtes et sted.. lekeplass, park eller hjemme hos en av dere! Det kommer sikkert til å gå kjempebra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå