Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Rekordhøye priser igjen:

IMG_20220307_070050.thumb.jpg.ea3dac0220b804b117e7f93ca527f43e.jpg

Anonymkode: 702c3...194

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette viser bare at denne tilkoblingen til det europeiske nettet ikke fungerer etter hensikten. 
Jeg bor heldigvis i en annen sone, hvor strømprisen vel er på under 20 øre per kWh i dag, så jeg bruker strøm som før, men jeg føler med dere. Dette er helt spinnvilt. 

Anonymkode: 7a20a...d09

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Helt ufattelig høyt! Og så urettferdig at det skal værr så store forskjeller! Her er det 19,12 øre på det høyeste i dag. 

Anonymkode: eb8cd...b43

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du har bosatt deg feil sted. 

Screenshot_20220307-070701_Mitt NTE.png

Anonymkode: 18e67...17a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det østlandsområdet det gjelder?

Hvilken app er det?

Anonymkode: 3ba26...3ca

Skrevet

P'okkers opplegg. Har slått av varmen ja. I dag skulle det være den høyeste prisen dette året. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har omgangssyke i hus så jeg har ikke annet valg enn å la vaskemaskinen gå 😔

Anonymkode: 574d8...c3e

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det østlandsområdet det gjelder?

Hvilken app er det?

Det at du spør, tilsier at dette enten ikke berører deg, eller at det ikke til vanlig bekymrer deg. Den som til nå ikke har fått med seg disse voldsomme høyderne i prisene i vest, øst og sør, har ikke fulgt særlig godt med.

Anonymkode: 38598...cfd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Mooza skrev (3 minutter siden):

P'okkers opplegg. Har slått av varmen ja. I dag skulle det være den høyeste prisen dette året. 

Hittil i år...... 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette viser bare at denne tilkoblingen til det europeiske nettet ikke fungerer etter hensikten. 

Jo, den fungerer etter hensikten. Hensikten er fortjeneste til Statkraft.

Anonymkode: 5b614...78c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt sykt! Bor også i Nord-Norge og har billig strøm, enn så lenge. Elektrisifisering av olje og gass har f.eks forventet å ta alt overskudd av strøm her. Dermed er planene om kobling mellom Nord og Sør helt bortkastet! Det vil kanskje gi litt lavere pris i Sør-Norge, mens Nord vil få samme prisnivå som i Sør. Med tanke på hvor lang vinteren er her så blir det smertefullt!

Det første Stortingen kan gjøre er å kutte MVA på strøm i Sør-Norge. Så bruke alt overskudd fra kraftsalg (Statnett) til å kompensere for høye priser. Tenker da både på privatpersoner og bedrifter slik at de overlever!

Anonymkode: 3945d...a8f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det at du spør, tilsier at dette enten ikke berører deg, eller at det ikke til vanlig bekymrer deg. Den som til nå ikke har fått med seg disse voldsomme høyderne i prisene i vest, øst og sør, har ikke fulgt særlig godt med.

Vedkommende som spør har helt sikkert fått med seg de sinnsyke strømprisene som har vært, og er, enkelte plasser i landet selv om hun kanskje ikke er direkte berørt av det selv. Må ha bodd under en stein hvis ikke. Hun lurer bare på hvilken app som er brukt. Det betyr ikke at hun ikke har fulgt noe særlig med

Jeg bor på i midt-Norge, her har det til tider også vært høye strømpriser, og jeg har masse slekt på Østlandet som lider under dennne strømpris-galskapen, så jeg har fått det med meg, og jeg bekymrer meg for strømmen og sparer etter beste evne. Vi har ofte hatt over 2kr kilowatten, bor i en stor og gammel enebolig og strømprisen har vært doblet enkelte ganger i vinter. Men jeg også lurer på hvilen app det er. 

Anonymkode: c3d66...52a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, fyrer i peisen i begge etasjer nå.

Anonymkode: 80830...082

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor ikke bare svare, ikke alle som bor der strømmen er dyrest. Det betyr ikke at vi ikke synes prisene dere har er hårreisende høye, men vi får kun innblikk i hvilke priser det er ellers i landet når det står i avisen eller når noen legger ut innlegg om det. Vi sitter da ikke inne på norpol og følger prisene rundt om i landet til en hver tid. Det regner jeg med dere ikke gjorde tidligere år når vi hadde høyere strømpriser enn dere heller.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Begynner å bli skikkelig lei av de høye prisene nå... Stod opp tidlig i dag bare for å skru av varmekabler, varmeovn og varmtvannsbereder. Skrur det på igjen etter de verste timene er over. Bruker ikke så mange færre kWh på dette, men når prisen mangedobles noen timer sparer man allikevel mye! 

Gjorde det sist prisen var på over 6kr også, og sparte 30-40kr på 3 timer. 

Men jeg orker ikke gjøre dette ofte... Angrer på at vi ikke vurderte strømstyring på varmtvannstank, den trekker mye når den først varmer. Kan spare en del på å la den varme opp vannet de billigste timene! 

Anonymkode: 44ae5...e9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg er berørt. Men jeg bor i en liten leilighet i Oslo med oppvarming inkludert og  få muligheter til å senke strømforbruket ytterligere. Så har jeg ikke bekymret meg så mye for noe jeg uansett ikke kan gjøre noe med. Nå har jeg noen uker fri og mulighet til å planlegge f.eks. klesvask på en annen måte enn ellers.

Er det noen som gidder å fortelle meg hvilken app det er? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan betale for den strømmen jeg bruker, så slår ikke av noen apparat fordi en eller annen på KG roper.

Jeg bruker uansett ikke unødvendig strøm selv om prisen er lav.

Anonymkode: 6140b...d84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er helt sykt! Bor også i Nord-Norge og har billig strøm, enn så lenge. Elektrisifisering av olje og gass har f.eks forventet å ta alt overskudd av strøm her. Dermed er planene om kobling mellom Nord og Sør helt bortkastet! Det vil kanskje gi litt lavere pris i Sør-Norge, mens Nord vil få samme prisnivå som i Sør. Med tanke på hvor lang vinteren er her så blir det smertefullt!

Det første Stortingen kan gjøre er å kutte MVA på strøm i Sør-Norge. Så bruke alt overskudd fra kraftsalg (Statnett) til å kompensere for høye priser. Tenker da både på privatpersoner og bedrifter slik at de overlever!

Anonymkode: 3945d...a8f

Enig, å bygge bedre forbindelser mellom nord og sør vil ikke ha særlig stor betydning for strømprisen i sør, siden hoveddelen av strømforbruket er der. Det som vil skje, er bare at midt- og nord-Norge får de samme håpløst høye prisene som lengre sør. Og med lengre vinter og kaldere temperaturer vil det være enda verre for spesielt Nord-Norge enn det er i Sør-Norge. 
Det vi trenger, er en maks-pris. Alternativt at man slutter å selge strømmen til høystbydende, men at man prioriterer innenlands-kunder. Men jeg skjønner det ikke er enkelt juridisk sett… og penga rår! Kraftselskapene gnir seg i hendene nå. De som bor i kraftkommuner nyter vel godt av dette, men vi som ikke gjør det, vel… Det koster akkurat like mye (lite) å produsere strømmen, de får bare 10-50 ganger mer betalt for den. God deal for kraftselskapene, det!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men er det ikke sånn at staten betaler det meste av strømmen uansett hvor høyt det er? 

Anonymkode: 90e39...33b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...