AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #1 Del Skrevet 7. mars 2022 Jeg er kvinne. Og Hvis religion vil ta over mer og mer i verlden , så kanskje en dag så har vi kristendom eller Noen andre religioner her i landet som styr. Er det stor risiko for at jeg som kvinne vil bli tortyrert? Hva med koranen? Bibeln? Det står i bibeln som jeg har hjemme att det er lov å Stene og brenne kvinner. Orker ikke ta bilde fra bibeln men sender linke her: ex fra nette: https://blastmagazine.com/2013/08/20/15-reasons-women-should-be-killed-according-to-the-bible/amp/ og Hva med islam eller koranen? står også at kvinnen ska følge mannen og masse annet. kjenner jeg er redd …. (har ikke noe emot snille religiøse, og har venner som er religiøse. Men dette er noe jeg gruer meg i over, for mye religion har skapt elende gjenom historien og fortsatt idag i verlden) Anonymkode: 35bca...4e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #2 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er kvinne. Og Hvis religion vil ta over mer og mer i verlden , så kanskje en dag så har vi kristendom eller Noen andre religioner her i landet som styr. Er det stor risiko for at jeg som kvinne vil bli tortyrert? Hva med koranen? Bibeln? Det står i bibeln som jeg har hjemme att det er lov å Stene og brenne kvinner. Orker ikke ta bilde fra bibeln men sender linke her: ex fra nette: https://blastmagazine.com/2013/08/20/15-reasons-women-should-be-killed-according-to-the-bible/amp/ og Hva med islam eller koranen? står også at kvinnen ska følge mannen og masse annet. kjenner jeg er redd …. (har ikke noe emot snille religiøse, og har venner som er religiøse. Men dette er noe jeg gruer meg i over, for mye religion har skapt elende gjenom historien og fortsatt idag i verlden) Anonymkode: 35bca...4e9 Burde jeg være redd? Anonymkode: 35bca...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #3 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Burde jeg være redd? Anonymkode: 35bca...4e9 Nei, vi er et kristent land idag med kristent flertall uten at det er noe problem. Ingen har skapt mer lidelse og begått flere folkemord enn ateister, det er de du burde være redd for. Anonymkode: aa3c5...0e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, vi er et kristent land idag med kristent flertall uten at det er noe problem. Ingen har skapt mer lidelse og begått flere folkemord enn ateister, det er de du burde være redd for. Anonymkode: aa3c5...0e7 Nei alltså gjenom historien så er det kvinner som ble Brent på bål - pga kirken og religion. Det er kvinner som stenens i verlden pga religion. Det er til og med krig pga religiøse konflikter. Det er bøkene som er skremmende…. Nei jeg tvivler på at Fex Angelina jolie er farlig, eller at det skulle skje stening av kvinner i et land som er religionsfritt. Men Hva om religioner tar over og blir den nya ”lagen” har snakket med flere kristne på nett som prøver å overtale meg om bibeln. Anonymkode: 35bca...4e9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei alltså gjenom historien så er det kvinner som ble Brent på bål - pga kirken og religion. Det er kvinner som stenens i verlden pga religion. Det er til og med krig pga religiøse konflikter. Det er bøkene som er skremmende…. Under 5% av alle kriger skyldes religion, resten skyldes makt, land og ressurser og er stort sett startet av ateister. Det har også vært gjennomført folkemord mot religiøse av statsateistiske regimer som Sovjetunionen, som har kostet millioner av mennesker livet. Slike folkemord pågår enda i ateistiske Kina som forsøker å utrydde muslimene med bruk av vold og tvang. Som sagt bør du være mer redd for ateistene enn for religiøse, vi er et kristent land idag uten at vi har det du beskriver. Som forøvrig heller ikke er i tråd med kristendommen som forbyr drap og kriger. Anonymkode: aa3c5...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #6 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, vi er et kristent land idag med kristent flertall uten at det er noe problem. Ingen har skapt mer lidelse og begått flere folkemord enn ateister, det er de du burde være redd for. Anonymkode: aa3c5...0e7 Ateister står jo for menneskerettigheter, kvinnerettigheter osv. Hvorfør skulle dem vare farlige? Da er det vel Noen få som er idioter. Men det jeg er mest redd for er at det vil komme nya lagar i Norge fex: som er basert på bibeln? Eller Fex islam eller noe annet 😕 er seriøst redd, og redd før at det i fremtiden vil vare ok å Stene kvinner som er utro…. Har du sett filmen the stoning of soroya m ? Eller lest om kristendommens tortyr gjenom historien…. Skummelt asf Anonymkode: 35bca...4e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ateister står jo for menneskerettigheter, kvinnerettigheter osv. Hvorfør skulle dem vare farlige? Da er det vel Noen få som er idioter. Men det jeg er mest redd for er at det vil komme nya lagar i Norge fex: som er basert på bibeln? Eller Fex islam eller noe annet 😕 er seriøst redd, og redd før at det i fremtiden vil vare ok å Stene kvinner som er utro…. Har du sett filmen the stoning of soroya m ? Eller lest om kristendommens tortyr gjenom historien…. Skummelt asfAnonymkode: 35bca...4e9 Haha nei, ateister står for folkemord og massedrap: https://www.history.com/news/joseph-stalin-religion-atheism-ussr Du trenger ikke være redd for at steining skal bli lovlig her, kristne er i mot det og de fleste kristne idag er ganske moderate og følger nye testamentet. Anonymkode: aa3c5...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Under 5% av alle kriger skyldes religion, resten skyldes makt, land og ressurser og er stort sett startet av ateister. Det har også vært gjennomført folkemord mot religiøse av statsateistiske regimer som Sovjetunionen, som har kostet millioner av mennesker livet. Slike folkemord pågår enda i ateistiske Kina som forsøker å utrydde muslimene med bruk av vold og tvang. Som sagt bør du være mer redd for ateistene enn for religiøse, vi er et kristent land idag uten at vi har det du beskriver. Som forøvrig heller ikke er i tråd med kristendommen som forbyr drap og kriger. Anonymkode: aa3c5...0e7 Så krigen jøder mot muslimer israel Palestina er ikke pga religion? Eller Hva med hatet mellom religioner i forntida jogoslavien? Eller den nya politiska islam som er påvei? Og Hva med kvinners rettigheter som nesten ikke existerer i sterkt religiøse samfund? Eller Hva med usa der flere stater er religiøse og Noen som har inført forbudt mot abort? Virker jo som religion sprer seg …. Anonymkode: 35bca...4e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #9 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha nei, ateister står for folkemord og massedrap: https://www.history.com/news/joseph-stalin-religion-atheism-ussr Du trenger ikke være redd for at steining skal bli lovlig her, kristne er i mot det og de fleste kristne idag er ganske moderate og følger nye testamentet. Anonymkode: aa3c5...0e7 Det dør jo flere kristne hvar dag pga at dem er kristne…. Mördas Anonymkode: 35bca...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Del Skrevet 7. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Haha nei, ateister står for folkemord og massedrap: https://www.history.com/news/joseph-stalin-religion-atheism-ussr Du trenger ikke være redd for at steining skal bli lovlig her, kristne er i mot det og de fleste kristne idag er ganske moderate og følger nye testamentet. Anonymkode: aa3c5...0e7 Ren løgn. En mangel på religion har ingen sammenheng med hverken krig eller folkemord. Anonymkode: 7434e...5e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #11 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Haha nei, ateister står for folkemord og massedrap: https://www.history.com/news/joseph-stalin-religion-atheism-ussr Du trenger ikke være redd for at steining skal bli lovlig her, kristne er i mot det og de fleste kristne idag er ganske moderate og følger nye testamentet. Anonymkode: aa3c5...0e7 Alltså utifra historia som jeg har lest på vgs i 3 år så var religion faktiskt en del i mange krig, politiskt og, også mange kvinner som ikke har rettigheter pga religion…. Så det er jo ikke noe jeg finner på. Og folk som har førsjellige religioner som absolut hater hvarandre. Fy faen er livredd att det blir en ny type handmaids tale…. Eller at jeg som kvinne ska leve bak en man. Lissom ikke er verdt noe… Anonymkode: 35bca...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #12 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Under 5% av alle kriger skyldes religion, resten skyldes makt, land og ressurser og er stort sett startet av ateister. Det har også vært gjennomført folkemord mot religiøse av statsateistiske regimer som Sovjetunionen, som har kostet millioner av mennesker livet. Slike folkemord pågår enda i ateistiske Kina som forsøker å utrydde muslimene med bruk av vold og tvang. Som sagt bør du være mer redd for ateistene enn for religiøse, vi er et kristent land idag uten at vi har det du beskriver. Som forøvrig heller ikke er i tråd med kristendommen som forbyr drap og kriger. Anonymkode: aa3c5...0e7 Norge har ingen statsreligion … Anonymkode: 35bca...4e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #13 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alltså utifra historia som jeg har lest på vgs i 3 år så var religion faktiskt en del i mange krig, politiskt og, også mange kvinner som ikke har rettigheter pga religion…. Så det er jo ikke noe jeg finner på. Og folk som har førsjellige religioner som absolut hater hvarandre. Fy faen er livredd att det blir en ny type handmaids tale…. Eller at jeg som kvinne ska leve bak en man. Lissom ikke er verdt noe…Anonymkode: 35bca...4e9 Fakta er som sagt at de færreste kriger skyldes religion, under 5% ifølge forskningen. De fleste kvinner har gode rettigheter i land som Norge som er kristent. Anonymkode: aa3c5...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #14 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Norge har ingen statsreligion … Anonymkode: 35bca...4e9 Les grunnloven, vår kristne kulturarv og folkekirke (de-facto statskirke) står der. Anonymkode: aa3c5...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #15 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Les grunnloven, vår kristne kulturarv og folkekirke (de-facto statskirke) står der. Anonymkode: aa3c5...0e7 Arv ja men Norge har ikke statsreligion lengre. Og er vel kun 30% av norges befolkning som ser på seg selv som religiøst kristne. En så lenge Anonymkode: 35bca...4e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #16 Del Skrevet 7. mars 2022 https://www.aftenposten.no/verden/i/VzW3/slik-har-ekstrem-religion-tatt-over-slagmarken Anonymkode: 35bca...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #17 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Nei, vi er et kristent land idag med kristent flertall uten at det er noe problem. Ingen har skapt mer lidelse og begått flere folkemord enn ateister, det er de du burde være redd for. Anonymkode: aa3c5...0e7 Hva faan. Ateister nå.... Er vel ingen som har drept mer enn det er gjort i en eller annen gud sitt navn. Til TS ingen grunn til å frykte ateister, de er optatt av menneskerettigheter. Og jeg tenker at du ikke trenger å bekymre deg for religion her. Da Norge er et land bygget på kristendom . Men i dag et land med religionsfrihet, og setter menneskerett høyt over all form for religion også. Anonymkode: 50bfd...92e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #18 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva faan. Ateister nå.... Er vel ingen som har drept mer enn det er gjort i en eller annen gud sitt navn. Feil ateister har drept titalls milloner i Kina, Sovjet etc. i et forsøk på å utrydde religiøse. Visste du virkelig ikke dette? Det lærte resten av oss på barneskolen. Anonymkode: aa3c5...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #19 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Feil ateister har drept titalls milloner i Kina, Sovjet etc. i et forsøk på å utrydde religiøse. Visste du virkelig ikke dette? Det lærte resten av oss på barneskolen. Anonymkode: aa3c5...0e7 Hvor mange tinnfolie hatter har du? Anonymkode: 50bfd...92e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 7. mars 2022 #20 Del Skrevet 7. mars 2022 Dette skjønte jeg ikke. Vesten blir tvert i mot mer og mer sekulær. Store religioner øker innad fordi de føder flere barn enn i vesten. Islam f.eks. Det er også en stor misoppfatning at religioner fører til de fleste kriger. Det er ikke i nærheten av å stemme. Ukriana-krigen, begge verdenskriger har ikke noe med religion å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå