Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei, da var det min tur til å stå i denne situasjonen. Vi har vært sammen i 2 år og vi flytter ikke sammen fordi vi nødvendigvis ønsker så inderlig å bli samboere, men fordi det letter økonomien min. Trenger noen innspill siden situasjonen ikke er helt sort/hvit. Per dags dato bor jeg i en bolig som jeg betaler 12000 kr i måneden for. Han sover her stort sett hver dag så det blir ikke noe sjokk å flytte sammen. Jeg trenger en del hjelp med barna når jeg jobber overtid o.l, og da stiller han opp uten noe problem. De 12000 kr jeg betaler i leie er uten strøm, men Internett er inkludert. Jeg har i tillegg barn OG jeg bruker bilen hans daglig. Den betaler jeg for annen hver måned (forsikring, lån, bompenger). Han bruker den 1-2 g i måneden selv. Jeg har tilgang til elbil-lader her jeg bor nå og kan dermed lade bilen meget billig. Han leier ut deler av sin bolig til noen kompiser og får 9500 kr for det. Hans utgifter på sin bolig er ca. 10 000 kr i måneden, inkl. lån og kommunale utgifter, men det er uten strøm og Internett. Dette kommer utenom. 

Han har tilbydd oss å bo i hans bolig (siden den er såpass nært vår bolig slik at ungene ikke trenger å bytte skole) GRATIS, slik at jeg får spart meg opp egenkapital fortere. Jeg ønsker ikke å bo der gratis og kommer til å avslå hans ønske om det, men hvor mye skal jeg betale? Han har 30 kvm større bolig enn den jeg leier, så det er jo gunstig for oss at vi får et større sted å bo. Ungene sine rom blir minst dobbelt så store enn det de har nå og de ønsker å bo der siden det er nærmere venner og skolen. Ulempen er at han ikke har elbil-lader så jeg får noen utgifter der. Dette er ikke hans feil og jeg er veldig takknemlig for at jeg får låne bilen hans hver dag. Han sier selv at det er min (altså min, ikke hans) og at jeg ikke behøver å betale annen hver måned på den. Men det er det minste jeg kan gjøre. Det blir jo ekstra slitasje på bilen når den brukes så mye, samt på boligen hans når vi flytter inn. Jeg tjener også en del mer enn han, men som nyutdannet med flere barn er det ikke bare-bare å komme inn på boligmarkedet med det første. Derfor ønsker han at jeg skal spare enda mer enn det jeg gjør nå. Vi kjøper mat litt sånn etter hva vi har lyst på og vi teller heller aldri hver krone. Vi krangler aldri om økonomi siden vi begge har god økonomi og vi gir og tar litt begge to. Så, hva skal en betale når jeg flytter inn hos han? Per i dag betaler han kun Internett og 1/3 av strømmen hjemme hos seg selv, så at vi flytter inn blir ingen økonomisk gode. 

Anonymkode: 63cfb...394

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere skal betale halvparten av de faste utgiftene hver. 

Anonymkode: 7d476...c1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å dele besparelsen din? Du betaler ham halvparten av det du har i husleie i dag.

Anonymkode: 347aa...fd1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere skal betale halvparten av de faste utgiftene hver. 

Anonymkode: 7d476...c1b

Enkelt og greit! 

Anonymkode: f76ec...a20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...