AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Jeg prøver ikke å si noe dårlig om sokkelleiligheter, men jeg har hørt at det med edderkopper "bare er noe jeg må tåle" om jeg skal bo i en sokkel. Stemmer dette? Anonymkode: d8ccb...eb0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Det er nok riktig ja. Anonymkode: e54f1...6a4 12
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Ja🤮🤮 Det og andre krypdyr! Anonymkode: 7b0d6...eeb 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 Ikke hvis det er mye radon der Anonymkode: 8eaed...339 3 1
cerruti Skrevet 6. mars 2022 #6 Skrevet 6. mars 2022 Ja. Helt uaktuelt for meg av den grunn å ha hus m kjeller el halvkjeller. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 Ja du vil nok oppleve en del krypdyr. Jeg bodde i sokkeleilighet for et par år siden. Det første som møtte meg da jeg flyttet inn var en stor sanddunge og maur på rekke og rad. Akkurat slik du ser på film. Fikk utleier til å fjerne det. Et år senere så var alle slukene våre invadert av maur. Det kom maur opp fra dusjen, vasken, toalettet. Da flyttet jeg. Anonymkode: f9bb1...557 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 Det er nok oftere der, men trenger ikke være det. Jeg bruker Permetrin Extra i alle dører og vinduer. Ser utrolig sjeldent en edderkopp hos oss, og jeg har vindu og terassedør åpen hele sommeren. Anonymkode: 5f2cc...326 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #9 Skrevet 6. mars 2022 I vår sokkel har jeg vell funnet to stk biiittesmå edderkopper i vinduskarmen, har bodd her i snart 2 år, så det trenger ikke å være tilfellet. Anonymkode: c1920...337 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #10 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I vår sokkel har jeg vell funnet to stk biiittesmå edderkopper i vinduskarmen, har bodd her i snart 2 år, så det trenger ikke å være tilfellet. Anonymkode: c1920...337 Bor du i en nyere sokkel? Anonymkode: d8ccb...eb0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #11 Skrevet 6. mars 2022 I en 1. etasje vil det alltid komme lettest inn småkryp om dør og vinduer er åpne. Nettopp for det er etasjen nærmest bakken. Men for å forhindre det så kan man spraye Permetrin rundt vinduer. Anonymkode: 8f586...9e4
AnonymBruker 42 Skrevet 6. mars 2022 #12 Skrevet 6. mars 2022 Edderkopper er bare interessert i være steder det er andre småkryp. Og hvorfor så mange hater disse ederkoppen forstår jeg virkelig itte. Mye verre med "majorstuabiller" el... De kan jo gjøre litt skade om itte anna. #spidersbecooldudesNsuch! 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #13 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I en 1. etasje vil det alltid komme lettest inn småkryp om dør og vinduer er åpne. Nettopp for det er etasjen nærmest bakken. Men for å forhindre det så kan man spraye Permetrin rundt vinduer. Anonymkode: 8f586...9e4 Jeg har tidligere bodd i en sokkel der det kom inn edderkopper store som padder! Er derfor veldig usikker på om det er lurt å bosette seg et sted der det kan skje igjen, for jeg takler det ikke. De edderkoppene lar seg ikke stoppe av noen spray rundt listene 😭 Anonymkode: d8ccb...eb0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #14 Skrevet 6. mars 2022 Beeblebrox skrev (Akkurat nå): Edderkopper er bare interessert i være steder det er andre småkryp. Og hvorfor så mange hater disse ederkoppen forstår jeg virkelig itte. Mye verre med "majorstuabiller" el... De kan jo gjøre litt skade om itte anna. #spidersbecooldudesNsuch! Nei, det er veldig sant det Men jeg klarer ikke å tenke rasjonelt når jeg ser en edderkopp. Anonymkode: d8ccb...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #15 Skrevet 6. mars 2022 Har en venninne som bor i sokkel: stooooore edderkopper. Hu og fy. Men når har hun fått tettet de fleste hull hvor de kom inn, sprayet og har limfeller og hun ser noe lite nå og da. men fyyyyy søren. Visste ikke det fantes så store. Beklager å skremme, men er sant. (hun hadde ett par mus ett år også men det er en annen historie, Ha ha. Men nu: solskinn.) Så kjøpte jeg selv leilighet på bakkeplan. Og forberedte meg mentalt : ikke en gang en maur... Tror det kommer litt ann på fukt også. Anonymkode: 5d6c8...91a 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #16 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har en venninne som bor i sokkel: stooooore edderkopper. Hu og fy. Men når har hun fått tettet de fleste hull hvor de kom inn, sprayet og har limfeller og hun ser noe lite nå og da. men fyyyyy søren. Visste ikke det fantes så store. Beklager å skremme, men er sant. (hun hadde ett par mus ett år også men det er en annen historie, Ha ha. Men nu: solskinn.) Så kjøpte jeg selv leilighet på bakkeplan. Og forberedte meg mentalt : ikke en gang en maur... Tror det kommer litt ann på fukt også. Anonymkode: 5d6c8...91a Ja jeg har sett de! 😮 Nei fy F jeg hadde ikke taklet det. Anonymkode: d8ccb...eb0
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #17 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bor du i en nyere sokkel? Anonymkode: d8ccb...eb0 Sokkel i hus fra 1980 🤷♀️ Anonymkode: c1920...337
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #18 Skrevet 6. mars 2022 (Må bare tilføye:Det gøye er at med all den mentale forberdelsen og "eksponeringsterapien" får jeg ikke lenger anfall av en "Petter" eller to) Anonymkode: 5d6c8...91a 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #19 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg har sett de! 😮 Nei fy F jeg hadde ikke taklet det. Anonymkode: d8ccb...eb0 nei fy f. Men nå syns jeg de på størrelsen med en tjuekrone er bare helt ok.. De er jo små de nå, Ha ha Anonymkode: 5d6c8...91a
nordlending Skrevet 6. mars 2022 #20 Skrevet 6. mars 2022 Det spørs også litt hvor i landet man bor. Generelt sett er det jo en del mer kryp lenger sør i landet, enn nord. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå