Gå til innhold

Seborisk eksem i hodebunne. Hva hjelper? Ingenting hjelper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flasser så ekstremt i hodebunnen, og det virker som det er seborisk eksem. Har testet ut selsun, men gjør nada for meg.

Andre tips som har funka for dere? :) 

Anonymkode: 4a1ef...b7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å gå til en hudlege. 

Anonymkode: 7a863...072

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å gå til en hudlege. 

Anonymkode: 7a863...072

Det er siste løsning. Vil første teste ut reseptfrie produkter. Kanskje apoteket vet noe?

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd fungural shampo?

ellers ville jeg snakket med fastlegen.

Anonymkode: b0536...512

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg fikk resept på kortison og kombinerte det med Fungoral. Det forsvant veldig raskt! 

Har hørt at eplecidereddik kan fungere. Jeg prøvde, men det sved! Kortison hadde mer effekt. 

Endret av Crema
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd fungural shampo?

ellers ville jeg snakket med fastlegen.

Anonymkode: b0536...512

Nope, men er vel ca samme greia som selukos?

Ikke snakket nei, ser egentlig ikke hva fastlegen kan gjøre for noe. Anbefale meg noen produkter? Kan jo likegjerne dra innom apoteket og vise dem hodebunnen der, og få noen produkter?

AnonymBruker
Skrevet
Crema skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk resept på kortison og kombinerte det med Fungoral. Det forsvant veldig raskt! 

Ah! Hadde du eksem i hodebunnen? Eller flasset du bare? :) 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ah! Hadde du eksem i hodebunnen? Eller flasset du bare? :) 

Det var eksem. Klødde helt grusomt og var rødt og flassete. Jeg har eksem andre steder på kroppen også, er vel litt uheldig sånn sett. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv fungoral. Det tar sopp som er årsak til seborisk eksem. Om det ikke hjelper, er årsaken ikke sopp. Du må da få steroider hos legen. Et liniment til å gni i hodebunnen. Heter Diprosalic. 

Anonymkode: 2dcaa...147

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fungoral. 

Husk å la den virke de minuttene det står på.

Anonymkode: b5ddf...f43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Crema skrev (6 minutter siden):

Det var eksem. Klødde helt grusomt og var rødt og flassete. Jeg har eksem andre steder på kroppen også, er vel litt uheldig sånn sett. 

Ingen kløe her heldigvis, bare voldsom flassing. Spesielt bak i hodet, så ser det ut som ekstremt tørre flak nesten? Kan være tørr hud og.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Prøv fungoral. Det tar sopp som er årsak til seborisk eksem. Om det ikke hjelper, er årsaken ikke sopp. Du må da få steroider hos legen. Et liniment til å gni i hodebunnen. Heter Diprosalic. 

Takk for tips! :)

Jeg har brukt Selsun de siste dagene, uten hell. Er ikke det ca det samme som fungoral?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ingen kløe her heldigvis, bare voldsom flassing. Spesielt bak i hodet, så ser det ut som ekstremt tørre flak nesten? Kan være tørr hud og.

Bra du ikke klør, folk må ha trodd jeg har lus slik som jeg krafsa i bakhodet til tider.  🙈 Kanskje prøv eplecidereddik og Fungoral, samt bruk mild uparfymert shampoo? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Flasser så ekstremt i hodebunnen, og det virker som det er seborisk eksem. Har testet ut selsun, men gjør nada for meg.

Andre tips som har funka for dere? :) 

Endring av diett, noen matvarer kan trigge det. Eller funker ikke noe av det de har på apotekk. waste of money. Snakker av erfaring siden har vært vitne til 3 stk som har slitt med det. Noen typer shampoo har kun gitt midelrtidig hjelp før det kommer tilbake 

Anonymkode: 38ce3...85b

AnonymBruker
Skrevet

Diprosalic funker her også, men må vell bruke det "livet ut", hjelper på kløen og roer det ned, men fjerner det ikke da det kommer tilbake...

Anonymkode: 00c02...1ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Endring av diett, noen matvarer kan trigge det. Eller funker ikke noe av det de har på apotekk. waste of money. Snakker av erfaring siden har vært vitne til 3 stk som har slitt med det. Noen typer shampoo har kun gitt midelrtidig hjelp før det kommer tilbake 

Anonymkode: 38ce3...85b

Så Fungoral, og slike eksem-sjampoer hjelper ingenting?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Diprosalic funker her også, men må vell bruke det "livet ut", hjelper på kløen og roer det ned, men fjerner det ikke da det kommer tilbake...

Det er jo fordi det er en autoimmunreaksjon, om det behandles med Diprosalic. Ikke som en soppinfeksjon, der det tas en kur. Det kan bli bedre over tid, en autoimmunreaksjon. Er som med eksem, det kan svinge avhengig av ulike faktorer

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for tips! :)

Jeg har brukt Selsun de siste dagene, uten hell. Er ikke det ca det samme som fungoral?

Det kan ligne litt, men er ikke det samme. Forskjellige virkestoff, som har forskjellig virkningsmekanisme, men begge skal begrense soppvekst.

AnonymBruker
Skrevet

Her fungerer ikke Fungural, men Selukos fungerer supert.

Anonymkode: 57ca7...a15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så Fungoral, og slike eksem-sjampoer hjelper ingenting?

Har for min del prøvt utallige shampoer som skal liksom funke, men nada. Har prøvt i snart 10 år å brukt masse penger på å prøve ut, pdd har jeg ingen å anbefale, hverken fra apotek eller andre... 😔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...