Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et nært familiemedlem sendte meg blomster til min 30-årsdag i november. Hun har dårlig betalingsevne og butikker får ikke inn pengene. Nå har de krevd at jeg betaler, har fått purring, til og med. 

En venn av meg jobber i blomsterbutikken, hun tok deg opp med meg i helgen, at jeg burde betale. Er jeg urimelig, som lar det være?

Anonymkode: 3ef8e...336

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vel ikke bestilt noe fra de?

• Liker 3
Skrevet

De kan da vel ikke sende deg en purring for noe du ikke har bestilt!
Skjønner ikke at de har mulighet til å kreve noe fra deg i det hele tatt, jeg. Her må det jo være en feil.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De kan ikke kreve dette inn av deg.

Anonymkode: 333bc...fa6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan de virkelig IKKE. Dummeste jeg har hørt. 

Anonymkode: 018c1...ddb

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du skal ikke betale, for de blomstene. 

AnonymBruker
Skrevet

Ble du glad for blomstene da?

Anonymkode: 8a691...da1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Et nært familiemedlem sendte meg blomster til min 30-årsdag i november. Hun har dårlig betalingsevne og butikker får ikke inn pengene. Nå har de krevd at jeg betaler, har fått purring, til og med. 

En venn av meg jobber i blomsterbutikken, hun tok deg opp med meg i helgen, at jeg burde betale. Er jeg urimelig, som lar det være?

Anonymkode: 3ef8e...336

Svar dem - skriftlig.

"hei, viser til purring "nr på purring" - jeg bestrider denne purringen og faktura "nr på faktura" da dere ikke har fremlagt bestillingsbekreftelse signert av meg. Ber om at den krediteres i sin helhet."

Da vil det være ulovlig å drive den inn. Svarer de ikke innen få timer at de legger seg flate - skriv en ny e-post der du informerer om at du vil måtte legge inn en negativ omtale av kundeservicen deres på google maps.

Anonymkode: 707fe...da8

• Liker 2
Skrevet

I utgangspunktet skal du selvfølgelig ikke betale, og synes det var utrolig uproft av din venn å bland "kortene" her. Slike betalingsting skal gå skriftlig, og ikke via bekjentskaper. En bedrifts fordringer skal da virkelig ikke innkreves på fritiden mellom venner! 

På den andre siden, så må du jo vurdere selv hvor nær familiemedlem vi snakker om her. Dette kan jo bli veldig dyrt for vedkommende, og selvfølgelig er det ikke rettferdig at du skal betale for en gave du har fått, men samtidig så ville jeg nok gjort en vurdering rundt relasjonen til familiemedlemmet. Hadde det vært mitt barn, min søster, foreldre, besteforeldre og slikt, hadde jeg betalt, og latt det bli med det, men snakker vi kusiner, tanter og slikt, hadde jeg nok stått over, men det avhenger jo av din relasjon til vedkommende. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...