vic52 Skrevet 6. mars 2022 #1 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Hei! Jeg ser på å leie en leilighet, dro på visning her om dagen. Da fant jeg dette (se bilder), huseier sa dette (det hvite antar jeg) var aviser fra da det var lekkasje. Ser de har prøvd å skrape det vekk, og jeg synes ikke det ligner aviser men har ikke så god erfaring med slike ting som fukt, mugg og sopp. Vet dere hva det kan være eller hva jeg eventuelt kan gjøre? Dette er I ett innebygd skap i gangen. Endret 6. mars 2022 av vic52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Del Skrevet 6. mars 2022 Det hvite minner meg om saltutslag, men om det er det vet jeg altså ikke. Men det ser ut som det er mugg i skapet der. Om det er bolig som du har tenkt å kjøpe så er det bare å rive ut det inne i skapet og få satt inn nytt. Anonymkode: 98786...397 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kira87 Skrevet 6. mars 2022 #3 Del Skrevet 6. mars 2022 Ser ut som saltutslag og ødelagt/råtten trevirke etter en stor lekkasje. Styr unna ville jeg sagt. At huseier ikke har byttet ut platene allerede viser jo at han ikke bryr seg nevneverdig om hvordan tilstanden er i dette huset. Finn deg noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #4 Del Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det hvite minner meg om saltutslag, men om det er det vet jeg altså ikke. Men det ser ut som det er mugg i skapet der. Om det er bolig som du har tenkt å kjøpe så er det bare å rive ut det inne i skapet og få satt inn nytt. Anonymkode: 98786...397 Hvis du leser innlegget så står det «leie». TS, styr unna! Anonymkode: dacc0...1c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #5 Del Skrevet 7. mars 2022 Om du mot formodning flytter inn der, noe jeg vil fraråde, bør du uansett ikke legge klær inn i det skapet. Da risikerer du i så fall at klærne mugner. Anonymkode: 15038...059 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 7. mars 2022 #6 Del Skrevet 7. mars 2022 Det skjer ikke saltutslag på trevirke. Saltutslag kommer fra mur (der saltet er). Dette er mest sannsynlig en eller annen variant av sopp i vekst, dvs at den finner næring (fuktighet) til å vokse. Sopptrådene kan være lange slik at soppen vokser frem et annet sted enn næringen er, men som regel er det mer direkte sammenheng mellom næring og soppvekst. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7. mars 2022 #7 Del Skrevet 7. mars 2022 Ser ut som treverket holdes fuktig av vannrørene som går gjennom skapet uten ventilasjon. Kondens i skap er noe dritt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Del Skrevet 7. mars 2022 Ikke lei der, finn noe annet. Dette er det som er synlig, hvordan er tilstanden fks på badet, bak skap mot yttervegger osv..? Anonymkode: 6127d...6ed 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vic52 Skrevet 7. mars 2022 Forfatter #9 Del Skrevet 7. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke lei der, finn noe annet. Dette er det som er synlig, hvordan er tilstanden fks på badet, bak skap mot yttervegger osv..? Anonymkode: 6127d...6ed Badet er helt greit, ser ikke noe som tyder til fuktskader. De opplyste om at det hadde vært en lekkasje på kjøkkenet, det var tettet og de skulle utbedret det til sommeren. Så langt som jeg ser er det nesten ikke isolasjon rundt noen av rørene i leiligheten. Ellers er det tørt og sprøtt treverk rundt radiator rørene, treverket smuldrer litt (legger ved bilde). Endret 7. mars 2022 av vic52 Lagt ved bilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Del Skrevet 7. mars 2022 For helsa di sin skyld, finn deg noe annet. Anonymkode: 3f995...642 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #11 Del Skrevet 7. mars 2022 Det du skal gjøre er å holde deg unna! Ser ut som de har fjernet hussopp. Om det faktisk er hussopp må alt av møbler og inventar kondemneres. Det er uansett ingen ny vannskade og med så mye mugg ville jeg holdt meg unna! Anonymkode: c699f...d2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå