Gå til innhold

Er det rart å servere "salat buffet"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du reagert hvis du ble servert "salatbuffet"? Altså ingredienser til salat oppskåret og i egne skåler og at du måtte blande selv? Tenker å inkludere både pasta, kylling, skinke, krutonger og kokt egg i tilegg til grønnsaker. Hvitløksbrød eller foccahia til og ulike dressinger.

Blir dette sett på som kjedelig mat eller hadde du satt pris på det? Er så redd om jeg kun lager en enkelt rett så er det noen som ikke liker den eller den ingrediensen osv.. jeg personlig elsker salat, men det er kanskje hverdagsmat som ikke er så gøy å få servert?

Anonymkode: 7cf82...eac

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

For meg hadde dette vært helt ypperlig å få servert. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er anledningen?  😊

Anonymkode: 12ed6...966

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke rart. Vi gjør det titt og ofte. Men da er det viktig at alt av tilbehør er med, slik at alle kan finne noe de liker. 

Vi kjører sprøstekt bacon i små biter, kylling og biff itillegg til grønnsaker. Flere typer dressing, aioli, gode krutonger (viktig), flere typer fetaost osv. Det er jo ikke enkelt, det er jo masse arbeid. Tar flere timer å lage om man skal ha mange på besøk. 

Anonymkode: adf4d...aec

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde du reagert hvis du ble servert "salatbuffet"? Altså ingredienser til salat oppskåret og i egne skåler og at du måtte blande selv? Tenker å inkludere både pasta, kylling, skinke, krutonger og kokt egg i tilegg til grønnsaker. Hvitløksbrød eller foccahia til og ulike dressinger.

Blir dette sett på som kjedelig mat eller hadde du satt pris på det? Er så redd om jeg kun lager en enkelt rett så er det noen som ikke liker den eller den ingrediensen osv.. jeg personlig elsker salat, men det er kanskje hverdagsmat som ikke er så gøy å få servert?

Jeg hadde ELSKET det🤩 uansett anledning . Server med ulike dressinger , brød -krutonger , oliven etc . Bare fantasien som setter grenser her. Sundt og godt 😋😋🙌

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt stor pris på dette!! 😍

Anonymkode: be144...9c4

AnonymBruker
Skrevet

Nam.

Anonymkode: d5e7a...473

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker salat, så det hadde vært helt innafor. 

Anonymkode: 5ac52...14b

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på anledningen.

Anonymkode: 4f1e3...9de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :)

Anledningen er at jeg skal ha noen jeg studerte med på besøk på tirsdag kveld. Vi sees kun noen ganger i året, så er litt redd for å feile🙈 hadde det vært veldig nære venner hadde jeg ikke brydd meg såå mye.

Fetaost og oliven er selvfølgelig et must, glemte å notere det.😄

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er anledningen? 

Jeg spiser dette til lunsj minst tre ganger i uken (subsidiert kantine på jobb), så for meg er det veldig hverdagslig, men for all del, det er jo godt. 

Jobbuffeten min har som topping ulike frø og nachos i tillegg til krutonger, de har mange ulike salattyper, kikerter og to ulike bønnemikser i tillegg til tre typer kjøtt, egg, tre typer ost, kremet pasta og to andre pastavarianter (vanlig og fullkorn) pluss en rekke grønnsaker, oliven, løk etc. Det er også noe frukt (ananas, melon, kiwi, jordbær). Flere ulike typer brød;  grove og fine rundstykker, focaccia og vanlig brød. Tzatziki, hummus og to-tre ulike dressinger i tillegg til blanding av olivenolje og balsamico. 

Som noen skriver over her: Det er ganske mye jobb å sette i stand en slik buffet. 

Anonymkode: 67f6d...0ba

AnonymBruker
Skrevet

Pesto og balsamico er også godt til. 

Til den settingen er salat veldig innafor. 

Anonymkode: c663d...7bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Anledningen er at jeg skal ha noen jeg studerte med på besøk på tirsdag kveld. Vi sees kun noen ganger i året, så er litt redd for å feile🙈 hadde det vært veldig nære venner hadde jeg ikke brydd meg såå mye.

Til en slik anledning er det helt greit. :) 

Anonymkode: 67f6d...0ba

• Liker 4
Skrevet

For meg er salat sommerlunsj, jeg ville synes det er et litt pussig valg en kveld i mars (dessuten synes jeg litt av gleden med å spise borte er å få maten ferdiglaget, ikke som byggesett a la jobbkantine...). Men det er jo godt, så det er ikke noe galt i det sånn sett.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette kommer til å bli suksess ! Lykke til ☺️🙌

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg i så fall ha servert reker eller scampi også. Det er godt i salat. Og hatt godt brød eller foccacia til. 

Anonymkode: 37d6a...931

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og ikke glem en god olivenolje, sitron og salt og pepper, for de som vil ha det på :)  

Anonymkode: 37d6a...931

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Super mat. Så lenge det er nok grønnsaker til alle. 

Hadde blitt veldig glad for dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er en helt grei anledning. Men ser noen nevner reker og det sier jeg meg enig i. 

Anonymkode: 4f1e3...9de

AnonymBruker
Skrevet

Liker salat og synes det er godt. Ville blitt glad for å få det servert.

jeg synes tre typer kjøtt, tre typer dressing og tre typer ost er en helt absurd kravliste. For meg er det du lister opp mer enn bra nok, men folk er tydeligvis forskjellige.

Anonymkode: 94ec7...ae1

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...