Gå til innhold

Kjenner du noen som støtter Russland og Putin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan forholder du deg til det?

Anonymkode: 3a043...928

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, og om jeg hadde gjort det hadde jeg ikke gått inn i noe diskusjon med personen.

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, og jeg hadde blitt rimelig sjokkert om de hadde støttet Putin. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, en bekjent av meg gjør det. Kjenner jeg blir forbanna på han og de teite meningene hans. Han er forresten en Trump tilhenger også. Og FRP. Sier kanskje sitt. 

Anonymkode: 79c97...6df

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, en del…. Kuttet kontakt, og seff slettet de på face/insta osv. 

Anonymkode: 10536...d5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter det russiske folk, men ikke Putin.

Anonymkode: 7c7ed...2a3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja, en kjenner fra mange år tilbake som jeg ikke har noe kontakt med nå. Slettet vedkommende fra fb da jeg ikke gidder den slags propaganda i feeden. 

Anonymkode: 94e35...aa7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, en hviterussisk kollega. Hun sier begge sider er like medskyldige, men merker på henne at hun kun sier det fordi hun vet vi alle andre støtter Ukraina. Hun går mye stillere i gangene enn hun pleier. 

Anonymkode: e1cf4...9b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, en del…. Kuttet kontakt, og seff slettet de på face/insta osv. 

Hvorfor må man slette egentlig?

Jeg støtter ikke Putin, men syntes det er bra at folk sier sin mening (uansett hvor dum den er, nesten). For selv om dette er Putins skyld, så finnes det alltid to sider. Jeg liker å «forstå» den andre siden. Selv om jeg ikke alltid kan være enig.

Anonymkode: a8689...a80

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Ja.

Nå kjenner jeg de ikke lenger. 

Endret av duplexx
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.  Men jeg kjenner mange som ikke er svart- hvitt, og som ser at det er en propagandakamp på gang.  Denne krigen har en forhistorie hvor også USA og Nato er medvirkende.  Den er ikke begrenset til Ukrainas grense mot Russland.    

Mye burde vært gjort annerledes av USA og Nato.  Så kunne vi unngått denne situasjonen.  

Anonymkode: e455b...94f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det vel selv. Eller støttet?? Jeg hadde fortåelse for Putins angst for å bli omringet, og mente at det burde bli tatt mer seriøst. 

Så synes jeg vel at dette framstøtet hans og krigen understreker det hans kritikere har visst, at han er en stormannsgal fyr som ikke går av veien for noenting for å oppnå sine mål. Så der tok jeg grundig feil om han. Jeg var forbannet på USA og alle krigene deres i midtøsten, og dessuten hvordan de sakte på lag med EU ekspanderte i øst-Europa. Jeg var kritisk til det fordi jeg har sett på USA som en gal hund de siste 20 årene som igjen har gjenspeilet seg i innenrikspolitikken deres som nesten har revet landet i stykker. Jeg synes jo Putin har fremstått stabil i forhold, og har vel ikke stolt på alt jeg fikk servert om hvor ille Putin er/var. 

Men dette!! Jeg er skuffet og forbannet over Putin. 

Problemet med media når de lyver så mye som feks disse krigene, så¨er det jo at man ikke stoler på dem. Eller jeg stoler ikke på den ensidige fremstillingen. Det gjør jeg heller ikke på vi får servert nå, men det er uansett klart at Putin her har blitt helt gal, og gått langt over streken. 

Anonymkode: 46849...f35

• Liker 6
Skrevet

Ryddet for forherligelse av lovbrudd.
- Rhodiola, mod.

Skrevet

Ja, har sålangt hørt om kun 1 person.  Tidligere president Trump hevdet at han  forsvarte ikkje krigen, men Putin var en likandes kar.  Dette utsagnet gjør meg virkeleg bekymret,og synes ikkje det er det minste rart at vi lever  i en farlig verden.

Det er høyst betenkeleg at en" En mann " kan få så mye makt at han kan avgjøre skjebnen til eit heilt folk.  Krigen i Ukrania er er ein krig mellom diktatur, og  demokrati, og dette er noe den  russiske befolkning selv som må få avgjøre dette. Putin har styrt russland m/ jernhånd, og behandler sitt folk som gisler.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvorfor må man slette egentlig?

Jeg støtter ikke Putin, men syntes det er bra at folk sier sin mening (uansett hvor dum den er, nesten). For selv om dette er Putins skyld, så finnes det alltid to sider. Jeg liker å «forstå» den andre siden. Selv om jeg ikke alltid kan være enig.

Anonymkode: a8689...a80

Jada, bra folk sier sin mening. Og man skal ikke kimse av nettets makt til å få ut objektive opplysninger.

Men de jeg har slettet, poster Putin elskede bilder. De poster også bilder fra Ukraina (grusomme bilder) og de hånler…. Jeg vil ikke være bekjent av sånne folk. Jeg vil ikke se sånne bilder. Så derfor sletter jeg. 

• Liker 2
Skrevet

Nja, kjenner ingen sånn privat men det er et foreldrepar og to på skolen som jeg vet støtter Putin i alt han måtte gjøre. De samme som meinte at korona var funnet opp i på en lab og vaksinen er en gift. Gjør som jeg har gjort før, hilser og prøver å gå videre. De er utrolig hyggelige mennesker utenom, faktisk, men det blir for sært for min del, påvirker barna og da de har samme holdninger noe som gjør at de andre barna tar avstand.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en russisk bekjent fra flere år tilbake, som jeg oppdaget støtter Putin og legger ut om det på Facebook. Jeg tenkte først at det er bra at alle får ha sin mening, men etterhvert slettet jeg personen fordi jeg ble så provosert av å lese statusene. Orket ikke gå i diskusjon med noen som er så hjernevasket.

Anonymkode: c2c4f...394

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en polsk kollega som har ytret at han ikke har noe medfølelse med Ukraina. Han bærer fremdeles mye frustrasjon og raseri for brutale massakrer mot polske barn og kvinner som ble utført av ukrainske SS-offiserer under 2. verdenskrig. Jeg forstår jo at man kan bære nag. Samtidig så har jeg også flere tyske kollegaer og jeg kunne da aldri ha fremstilt meg å hate dem for eventuelle brutaliteter som ble begått av deres beste- eller oldeforeldre.

Men det er klart at vi fôres med vestlig propaganda, på samme måte som f eks russere fôres med østlig propaganda. Krig er alltid grusomt og alltid feil, men begge parter kan nok ha mange gode poeng. Vi i Norge hadde trolig heller ikke likt det dersom vårt eget land ble stadig mer omringet av strenge diktaturer, på samme måte som at diktatoren Putin de siste 20 årene har sett på hvordan den tidligere Sovjetunionen (Polen, Ukraina, Litauen, Latvia, Moldova) dras mer og mer mot vestlig tankegang og demokratiske styresett.

Anonymkode: fbd4c...4bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei, det gjør jeg ikke.  Men jeg kjenner mange som ikke er svart- hvitt, og som ser at det er en propagandakamp på gang.  Denne krigen har en forhistorie hvor også USA og Nato er medvirkende.  Den er ikke begrenset til Ukrainas grense mot Russland.    

Mye burde vært gjort annerledes av USA og Nato.  Så kunne vi unngått denne situasjonen.  

Anonymkode: e455b...94f

Mye burde vært gjort annerledes, først og fremst av Putin selv. Nato har jo prøvd å finne diplomatiske løsninger lenge, men fyren hadde bestemt seg for å ta Ukraina så det var nytteløst.
Det er Ukraina selv som har søkt mot vesten, og ønsket medlemskap i Nato fordi Putins regime ikke er til å stole på. 

Anonymkode: c2c4f...394

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kjenner noen.. selv støtter jeg ikke Putin, men det russiske folk. Jeg støtter heller ikke president i Ukraina. Men folket. Men så er jeg heller ikke den som støtter alle i regjeringen i vårt eget land, da så .. 

Anonymkode: e804f...449

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...