Gå til innhold

kan jeg ha corona selv om hjemmetest er negativ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en liten forkjølese. Merker den ikke så mye bortsett fra litt tett nese, nesa renner og litt nysing. I tillegg en trøtthet som kommer og går. Startet forresten med litt vond hals et døgn, men det er borte nå.

Testa meg hjemme på fredag kveld og nå i kveld men får negativt resultat. Sønnen vår er også tett i nesa, og hoster men allmenntilstand er fin, ingen feber.

Fikk også vite på fredagen at det var et annet barn på avdelingen i barnehagen som hadde testet positivt.

Lurer derfor på om vi kan ha corona all like vel selv om testene viser negativ hos meg? Er det forresten noen som har hatt corona her med de synptomene som jeg har?

Skrevet

Jeg hadde nylig korona og hadde de samme symptomene og de første ca. 2-3 dagene var testene min negativ. Og samme med resten av familien min. Kan ta litt tid før det faktisk vises på testen:) så lurt å teste jevnlig fremover 

Skrevet

Hvor lite er det faktisk mulig å følge med på det som skjer rundt en???

• Liker 2
Skrevet

Ja. Jeg hadde tatt 5 negative hurtigtester før jeg bestilte PCR. Visste jo at jeg var syk, og PCR testen kom tilbake positiv. Jeg tok en hurtigtest like etterpå for "gøy", den var også negativ... stoler ikke på hurtigtester lenger.

Skrevet
tussi84 skrev (På 6.3.2022 den 22.00):

Jeg har fått en liten forkjølese. Merker den ikke så mye bortsett fra litt tett nese, nesa renner og litt nysing. I tillegg en trøtthet som kommer og går. Startet forresten med litt vond hals et døgn, men det er borte nå.

Testa meg hjemme på fredag kveld og nå i kveld men får negativt resultat. Sønnen vår er også tett i nesa, og hoster men allmenntilstand er fin, ingen feber.

Fikk også vite på fredagen at det var et annet barn på avdelingen i barnehagen som hadde testet positivt.

Lurer derfor på om vi kan ha corona all like vel selv om testene viser negativ hos meg? Er det forresten noen som har hatt corona her med de symptomene som jeg har?

Begge gangene jeg hadde korona kjentes det ut som en mild forkjølelse med tett/rennende nese, halsvondt og slapp/trøtt. Jeg ville tatt en pcr-test.

God bedring! 

Skrevet (endret)
K@tt skrev (7 minutter siden):

Begge gangene jeg hadde korona kjentes det ut som en mild forkjølelse med tett/rennende nese, halsvondt og slapp/trøtt. Jeg ville tatt en pcr-test.

God bedring! 

nå begynner jeg å bli ganske så frisk. Litt kløe i halsen bare av og til. Ellers stort sett fin.

Sønnen vår derimot er ikke i form. Han er jo snørrete og hoster, men han eier ikke matlyst. 

vet ikke helt om jeg får kommet meg avgårde for å ta pcr test nå heller. Er hjemme med sykt barn, og bil er på verksted. Mannen er borte på jobb fra kl 07 -17 hver dag nå, siden han må bruke buss til jobb. Jeg måtte i så fall busset selv til test stasjonen, og det tar nærmere en time med buss bytter en vei. Jeg synes ikke det er forsvarlig å ta med corona sykt barn på buss. Mest Sannsynlig er vi fortsatt smittebærere (gutten testet positivt mandag). Jeg vil ikke bidra til å smitte andre unødvendig..

Endret av tussi84
Skrevet

Min partner testet negativt på hjemmetest i går morges kl 0730.
Kl 1100 tok han pcr test og den kom tilbake som positiv. Så ja, det er mulig. 

• Opprett ny...