Gå til innhold

Rekrutteringsstilling sykepleier - forhandler ikke kommuner om ansiennitet og lønn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at kommuner nekter å forhandle om lønn og/eller ansiennitet på sine stillinger? HR-ansvarlige virker totalt uinteressert i å gjøre noen som helst endringer og mener alt annet enn arbeid i helsevesenet ikke er relevant for å få høyere ansiennitet. 

Jeg trodde det var mangel på sykepleiere.

Hva er deres erfaringer?

Anonymkode: cdee6...047

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At HR innen helse er mest opptatt av å sitte på kontoret og fikle med diverse skjema som ikke gir mye mening for andre enn de selv. 

Anonymkode: 3fc2d...08f

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt vanlig. 

Anonymkode: 3d00b...4e0

AnonymBruker
Skrevet

PS: Da takker du nei til stillingen, dersom du ikke vil ha den til den lønna de tilbyr deg. 

Anonymkode: 3d00b...4e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har erfaring med mulighet til å forhandle lønn i KS, i Spekter var det ikke det. 

Anonymkode: a9e36...550

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 21.55):

Er det vanlig at kommuner nekter å forhandle om lønn og/eller ansiennitet på sine stillinger? ?

Anonymkode: cdee6...047

Ansiennitet er i så måte ikke noe man forhandler, men beregner.

Lønn er det selvfølgelig helt vanlig å forhandle på ved ansettelser i kommunen. Tror ikke jeg har ansatt en eneste med 3 årig helse- og sosialfaglige utdannelse som ikke forhandlet på lønn.

Har selv forhandlet på egen lønn også ved et par anledninger. Jeg ligger nok godt over tariff (har ikke sjekket tariff) vil jeg tro.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 22.11):

At HR innen helse er mest opptatt av å sitte på kontoret og fikle med diverse skjema som ikke gir mye mening for andre enn de selv. 

Anonymkode: 3fc2d...08f

Selv har jeg veldig god erfaring med samarbeid med HR i kommunen jeg jobber. De er noen arbeidsjern med høy kompetanse. Har hatt svært god hjelp av HR her ved flere anledninger.

Tipper du er uheldig med din erfaring.

AnonymBruker
Skrevet

Forhandlet lønn i Oslo kommune, men ansienniteten var de kjipe på. Manglet 7 timer for å få uttelling på ett ekstra år ansiennitet ett år, og 15 timer for å få uttelling for et annet år. Helt latterlig egentlig!

Anonymkode: 73225...5e4

Skrevet

Viss du har tidlegare erfaring frå det offentlege, skal det rekanst inn in ansienniteten sjølv omd et ikkje var innan same sektor. 

Når det gjeld løn, er erfaringa at forhandlingar ikkje rekk fram med mindre du har svært spiss kompetanse og dei er svært lens på folk innan feltet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...