AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 jeg har gått på antidepressiva fluoxetin i en uke nå og har ikke fått hypomani. betyr det at den er trygg for meg å gå på? dersom man får hypomani/mani av antidep så skjer det vel med en gang man begynner på den? Anonymkode: 99edb...ec1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): jeg har gått på antidepressiva fluoxetin i en uke nå og har ikke fått hypomani. betyr det at den er trygg for meg å gå på? dersom man får hypomani/mani av antidep så skjer det vel med en gang man begynner på den? Anonymkode: 99edb...ec1 Hos meg brukte det å skje etter ganske nøyaktig tre uker. Hver gang. Anonymkode: bba93...7ad
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hos meg brukte det å skje etter ganske nøyaktig tre uker. Hver gang. Anonymkode: bba93...7ad åja såpass. var det en sakte utvikling da i løpet av de tre ukene? eller bare våknet du manisk en dag helt plutselig? måtte du slutte på medisinene da? Anonymkode: 99edb...ec1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): åja såpass. var det en sakte utvikling da i løpet av de tre ukene? eller bare våknet du manisk en dag helt plutselig? måtte du slutte på medisinene da? Anonymkode: 99edb...ec1 Det kom over natta. Helt plutselig. Veldig påfallende. Når jeg ble deprimert brukte jeg å ringe fastlegen: Hei du, jeg er deprimert igjen. Har du noen kjemikalier? Og så var resepten klar. Tre uker etterpå var det full fyr. Det er imidlertid ikke noen garanti for at det kommer en hypomani, fant jeg ut. Siste gang jeg brukte metoden holdt det på å gå skikkelig galt: Depresjonen ble verre. Jeg gikk rett i dass og ble skikkelig suicidal. Da begynte jeg å lese meg opp på fenomenet og fant ut at lykkepiller kan være russisk rulett hvis det er en bipolar depresjon det er snakk om. Vær oppmerksom på at det kan gå begge veier. Anonymkode: bba93...7ad
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det kom over natta. Helt plutselig. Veldig påfallende. Når jeg ble deprimert brukte jeg å ringe fastlegen: Hei du, jeg er deprimert igjen. Har du noen kjemikalier? Og så var resepten klar. Tre uker etterpå var det full fyr. Det er imidlertid ikke noen garanti for at det kommer en hypomani, fant jeg ut. Siste gang jeg brukte metoden holdt det på å gå skikkelig galt: Depresjonen ble verre. Jeg gikk rett i dass og ble skikkelig suicidal. Da begynte jeg å lese meg opp på fenomenet og fant ut at lykkepiller kan være russisk rulett hvis det er en bipolar depresjon det er snakk om. Vær oppmerksom på at det kan gå begge veier. Anonymkode: bba93...7ad ok. jeg vil ikke ha hypomani skjønner du. har nettopp fått ny behandler og jeg foreslo stemningsstabiliserende (en annen lege anbefalte meg det) men hun mente vi skulle prøve antidepressiva først. jeg har ikke bipolar diagnose men tilbakevendende depresjon, men jeg har hatt hypomani tidligere, bare udokumentert. Anonymkode: 99edb...ec1
Purple_Pixiedust Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 (endret) Har blitt hypoman 7-10 dager alle gangene, og da bare 1-2 dager etter økning av dose. Det har kommet helt plutselig idet jeg har gått meg en tur. Har blitt det av Wellbutrin, Brintellix og Ednorax. Ble det ikke av Fluoxetine, men den gjorde meg likevel ustabil. Endret 7. mars 2022 av Purple_Pixiedust
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 Purple_Pixiedust skrev (7 timer siden): Har blitt hypoman 7-10 dager alle gangene, og da bare 1-2 dager etter økning av dose. Det har kommet helt plutselig idet jeg har gått meg en tur. Har blitt det av Wellbutrin, Brintellix og Ednorax. Ble det ikke av Fluoxetine, men den gjorde meg likevel ustabil. jeg har ikke øket dose enda, vet ikke om vi skal. går på 20 mg daglig. Anonymkode: 99edb...ec1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Skrevet 7. mars 2022 Kommer an på dose. Ble hypoman/manisk av 30 mg Cipralex. 10 gikk helt fint i flere år. Anonymkode: afd51...4f6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #9 Skrevet 31. mai 2022 Purple_Pixiedust skrev (På 7.3.2022 den 9.12): Har blitt hypoman 7-10 dager alle gangene, og da bare 1-2 dager etter økning av dose. Det har kommet helt plutselig idet jeg har gått meg en tur. Har blitt det av Wellbutrin, Brintellix og Ednorax. Ble det ikke av Fluoxetine, men den gjorde meg likevel ustabil. Hvor raskt ble du hypoman av wellbutrin og brintellix, og hvilke doser? Anonymkode: a3d88...32f
Purple_Pixiedust Skrevet 31. mai 2022 #10 Skrevet 31. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor raskt ble du hypoman av wellbutrin og brintellix, og hvilke doser? Anonymkode: a3d88...32f På Brintellix og Ednorax tok det ca 9 dager. Dvs ca to dager etter doseøkning. Jeg husker ikke doser. Wellbutrin husker jeg ikke. Men sikkert 1-2 uker der også. Der begynte jeg på 150 mg. Men mulig jeg økte til 300 mg og at det var da det skjedde. Brintellix holdt jeg på å gå over i mani på. Fontex, Cipralex og Nardil ble jeg ikke hypoman av. Men jeg reagerte svært negativt på Fontex, som er det samme som Prozac. Jeg endret personlighet og gjorde mye rart. Endret 31. mai 2022 av Purple_Pixiedust
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #11 Skrevet 31. mai 2022 Purple_Pixiedust skrev (1 time siden): På Brintellix og Ednorax tok det ca 9 dager. Dvs ca to dager etter doseøkning. Jeg husker ikke doser. Wellbutrin husker jeg ikke. Men sikkert 1-2 uker der også. Der begynte jeg på 150 mg. Men mulig jeg økte til 300 mg og at det var da det skjedde. Brintellix holdt jeg på å gå over i mani på. Fontex, Cipralex og Nardil ble jeg ikke hypoman av. Men jeg reagerte svært negativt på Fontex, som er det samme som Prozac. Jeg endret personlighet og gjorde mye rart. Takk for svar, vil du utdype om hvordan utviklingen utartet seg? Skjedde det svært brått eller mer gradvis? Anonymkode: a3d88...32f
kløverpiken Skrevet 1. juni 2022 #13 Skrevet 1. juni 2022 Jeg har ble hypoman av Fontex samme dag som jeg startet opp 👻
Purple_Pixiedust Skrevet 1. juni 2022 #14 Skrevet 1. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Takk for svar, vil du utdype om hvordan utviklingen utartet seg? Skjedde det svært brått eller mer gradvis? Anonymkode: a3d88...32f Som en plutselig eksplosjon av eufori og energi da jeg gikk ut på tur. Var innlagt pga depresjon så det var veldig merkelig. Det kommer gjerne helt plutselig hos meg. Eller var kanskje i litt lettere humør dagen før, men ingen type manisk følelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå