AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Har sett den siste tiden at datter vår i 4.klasse tar hånda ned i underlivet og koser med seg selv. Har sagt at det er veldig godt å naturlig å gjøre, men at det er best å gjøre i egen seng eller andre steder hvor hunner alene (sitter ofte i sofaen med oss). Er hun tidlig ute med dette, eller er dagens 9-/10-åringer biologisk tidligere ute enn min generasjon som var barn på midten av 80-tallet? Anonymkode: 366bf...8e2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har sett den siste tiden at datter vår i 4.klasse tar hånda ned i underlivet og koser med seg selv. Har sagt at det er veldig godt å naturlig å gjøre, men at det er best å gjøre i egen seng eller andre steder hvor hunner alene (sitter ofte i sofaen med oss). Er hun tidlig ute med dette, eller er dagens 9-/10-åringer biologisk tidligere ute enn min generasjon som var barn på midten av 80-tallet? Anonymkode: 366bf...8e2 Jeg synes ikke det er spesielt tidlig. Men hun må læres at det er privat. Anonymkode: d3aff...0eb 16
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Jeg gjorde det selv på den alderen. 90-tallet, siden det var relevant for deg. Anonymkode: fb3ca...ab9 5
Gjest Hottentått Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 Det er ikke tidlig. Som oftest begynner de å ta på seg selv i barnehagealder allerede. Og det er da de fleste også lærer seg at dette skal gjøres når man er alene. Så ingen grunn til bekymring, men sørg for at hun lærer seg å ikke gjøre det blant andre.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 Veldig vanlig, er best å bare si at man gjør sånn når man er for seg selv, slik som du gjør. Anonymkode: 92ebe...c04 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #6 Skrevet 6. mars 2022 Synes ikke det var no tidlig, hun må bare få beskjed om at det gjør man for seg selv, det visste vi på 80-tallet faktisk. Anonymkode: b852f...262 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 Hadde dette vært en gutt så hadde man jo ikke reagert. Hvorfor er det så mye skam over at en ung jenter gjør dette? Enig i at hun ikke skal gjøre det offentlig men det er over hodet ikke unormalt. Anonymkode: a2956...46b 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 Det er helt normalt og ikke for tidlig. Jeg er født på slutten av åttitallet og var et par år yngre enn henne da jeg begynte med det. Men greit å lære dem at det er sånt man gjør når man er alene. Anonymkode: 0d8e1...c37 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #9 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde dette vært en gutt så hadde man jo ikke reagert. Hvorfor er det så mye skam over at en ung jenter gjør dette? Enig i at hun ikke skal gjøre det offentlig men det er over hodet ikke unormalt. Anonymkode: a2956...46b En gutt hadde fått like mye beskjed om at slikt gjør man når man er alene. Verken jenter og gutter skal da sitte å kose seg med seg selv foran andre, skal de vel? Ikke er det noe skam å gi når en forteller rolig at slikt gjør man når man er alene heller. Anonymkode: 3d424...8b9 11
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #10 Skrevet 6. mars 2022 Femåringen min koser også med seg selv. Vi har bare sagt at det er fint om hun gjør det når hun er alene. Anonymkode: d9544...a1f 4
AprilLudgate Skrevet 6. mars 2022 #11 Skrevet 6. mars 2022 Det er ikke tidlig, men heller litt spesielt at hun ikke har fått med seg at det er privat? Forklar henne det på en hyggelig og grei måte. 11
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #12 Skrevet 6. mars 2022 Er det DET de gjør?? Jeg har en femåring som pleier å ta hånda ned i buksa og sitter sånn.. Jeg pleier å si til henne at det ikke er greit å sitte med hånda i buksa i stua og gå og vask hendene etterpå. Har i to tilfeller spurt om hun klør (fordi hun har vært sår og vi tenkte det var sopp). Mother of the year. Anonymkode: fa442...fc3 6 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #13 Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): En gutt hadde fått like mye beskjed om at slikt gjør man når man er alene. Verken jenter og gutter skal da sitte å kose seg med seg selv foran andre, skal de vel? Ikke er det noe skam å gi når en forteller rolig at slikt gjør man når man er alene heller. Anonymkode: 3d424...8b9 Du hadde ikke lagd en post om dette hadde det vært en gutt. Anonymkode: a2956...46b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #14 Skrevet 7. mars 2022 Det spesielle her er at en 10-åring ikke har skjønt at man ikke koser med seg selv foran andre.. Anonymkode: 87310...e4b 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #15 Skrevet 7. mars 2022 Jeg tror jeg begynte på den alderen også. Husker jeg fikk veldig tidlig orgasme på barneskolen. Oppdaget det tilfeldig ved å få en orgasme da jeg sklei/humpet meg bortover en gjenstand. Etter det var jeg som besatt. Men jeg visste at det ikke var sånn man gjorde blant andre. Anonymkode: 3997e...e29
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #16 Skrevet 7. mars 2022 Supert at hun gjør det, men viktig å lære at det er privat og noe man gjør alene. Selv foster onanerer, så nei, det er ikke for tidlig. Anonymkode: 365b0...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #17 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hadde dette vært en gutt så hadde man jo ikke reagert. Hvorfor er det så mye skam over at en ung jenter gjør dette? Enig i at hun ikke skal gjøre det offentlig men det er over hodet ikke unormalt. Anonymkode: a2956...46b Gad. Anonymkode: d18e4...553
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #18 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Du hadde ikke lagd en post om dette hadde det vært en gutt. Anonymkode: a2956...46b "hilsen en ..... Anonymkode: d18e4...553
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #19 Skrevet 7. mars 2022 Var barn (jente) sent 70-tall/tidlig 80-tall, og husker min første orgasme fra før jeg begynte på skolen. Tok selvfølgelig mange år før jeg skjønte hva det var, ordet for det og slikt. Helt naturlig at barn utforsker egne kropper og seksualitet fra de er ganske små. Varierer selvsagt i alder når en begynner å oppdage at det kjennes godt. Anonymkode: 96dac...035
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #20 Skrevet 7. mars 2022 Det er ikke tidlig og absolutt ikke unormalt. Det som derimot er litt utenom det vanlige, er at hun er såpass stor og ikke har noen hemninger rundt det å gjøre dette forann andre. Jeg har ei i 5. klasse, og kropp er nå såpass privat, at dette ville hun aldri funnet på å gjøre forann andre. Heller ikke da hun gikk i 4. klasse. Anonymkode: 8efc3...f55 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå