Gå til innhold

Julebord

Gjest MrsL

Anbefalte innlegg

Ja, hva mener dere?

Vi har i alle år hatt julebord uten partnere invitert. Dette sier man er for at de som er single ikke skal føle seg utenfor.

Jeg skjønner den - på en måte - var jo singel lenge jeg også...

Men hvorfor skal det være slik hver gang at man ikke har med partner? Hvorfor skal de med partner "lide" for at noen er singel på hvert ett julebord?

Vi er ikke så mye ute på fest, og de gangene slikt arrangeres må vi enten la være å gå eller gå alene. Vi har lyst til å gå ut sammen på slike ting, og har det koselig sammen.

Det er også fint å bli kjent med min manns kollegaer og deres fruer, og han ville syns det hadde vært morsomt å få ett ansikt på alle disse navnene jeg jobber sammen med.

Hva mener dere? Med eller uten partner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt best uten partner...

Jeg var med min mann på julebord for noen år siden.. Makan til kjedelig kveld skal du lete lenge etter. Det blir til at man prater jobb, og det er ikke morsomt for partnerne.. Og for de som har med seg sin mann/kone må de sørge for at de også hygger seg - og har dermed en mindre morsom fest enn ellers..

Mulig jeg er rar, men det er mest velykket uten partnere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best med partner.

På jobben til mamma har de løst det veldig greit, de har annenhvert år med og uten partner, da er alle fornøyde;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker litt av hvert. Vi går på hvert vårt jobb-julebord uten partner, men går på venne-julebord med partner. Så da får vi begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best med partner.

På jobben til mamma har de løst det veldig greit, de har annenhvert år med og uten partner, da er alle fornøyde;-)

Det er vel en god idè...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har uten partner, og jeg tror ikke noen en gang har tenkt over å ha med partnere... Våre julebord er alltid supre!

På jobben til samboeren min var jeg med et år, men jeg klarte ikke å "slippe meg løs", for jeg kjente ikke de andre. (Det var flere hundre på dette julebordet, så det ble ikke akkurat et intimt miljø).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alltid uten partnere, det samme gjelder på jobben til samboer. Det er mest vanlig i bransjen vår. Dessuten blir det dobbelt så dyrt for firmaet å ha med partnere, så jeg tror det er også en av grunnene til at det er slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid uten partnere, det samme gjelder på jobben til samboer. Det er mest vanlig i bransjen vår. Dessuten blir det dobbelt så dyrt for firmaet å ha med partnere, så jeg tror det er også en av grunnene til at det er slik!

For oss gjelder ikke det med dobbelt så dyrt for bedriften, for vi må selv betale alt. Og da må vi jo også betale for partneren vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten. Har vært på et julebord med, og det var gørrkjedelig. Folk ble stivere i maska med 50 % ukjente (og enda flere for partnerne) Ser på julebord som en kollegial sosial fest, der man kan omgås i andre former enn til daglig.

Kollegane til min mann er jeg blitt kjent med på fredagspils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen sier: på venne-julebord er det topp å ha med mannen/konen.. Da er man jo ikke totalt ukjendte for hverandre heller akkurat.

Jobb-julebord blir for uoversiktlig med partnere.. Men med en liten avdeling på under 10 stk - kan det kanskje være greit å treffe koner/menn til kollegaer.. Hos oss blir det for uoversiktlig. Vi er over 30 på avdelingen - og har nok med hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men jeg får begge deler og er fornøyd med det :)

Og det gjør ikke vi. Mannens julebord er også forbudt for partnere... i allefall foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Potter

Vi går sammen på jobben til sambo sitt julebord. De er ikke så mange,så alle kjenner hverandre godt. Morsom gjeng han jobber sammen med,så jeg har enda ikke opplevd å kjede meg sammen med de.

På jobben min har vi alltid hatt uten partner,men i år tror jeg det er med partner.

Tror ikke jeg skal,men hvis jeg drar kommer jeg til å gå alene.

Litt pga at jeg tror sambo hadde kjedet seg,og litt fordi vi må betale selv.(gidder ikke betale flere hundre kroner for det skvipet vi får servert :forvirret: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg virkelig den eneste som synes det er koselig å gå sammen med mannen?

Nei, jeg kunne også tenke meg å ha mannen min med, men det blir dessverre ikke så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kunne også tenke meg å ha mannen min med, men det blir dessverre ikke så.

Nei, etter så mange år alene på julebord så gidder jeg faktisk ikke gå på de lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er litt deilig å ha et sted i verden som er bare for meg, jeg da. Der jeg kan væra BARE Evelina, og ikke noens mamma, datter, søster, svigerdatter eller ektefelle......

Men som sagt får jeg begge deler, jeg hadde sikkert ønsket at vi skulle gå sammen hvis vi bare fikk et julebord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært på jule-bord sammen med ekte-felle. Verken på min manns arbeidsplass eller på min arbeidsplass er det brukelig.

Men det hadde sikkert vært greitt det og,har bare ikke opplevd det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jobben min gidder ikke betale for ektefelle/partner. Det koster jo penger å ha julebord. Jeg har ikke noe i mot om folk tar med seg partnere, det er egentlig det samme for meg. Men er det ikke fint å ha kjæreste-fri på julebordet da? I alle fall hvis en regner på å gå på grisefylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobben min gidder ikke betale for ektefelle/partner. Det koster jo penger å ha julebord. Jeg har ikke noe i mot om folk tar med seg partnere, det er egentlig det samme for meg. Men er det ikke fint å ha kjæreste-fri på julebordet da? I alle fall hvis en regner på å gå på grisefylla.

Nei, jeg synes det er mer kos å gå sammen... og jeg er aldri på grisefylla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...