Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med bedriftsjordmor og hva de evt kan hjelpe med?

Jeg vurderer å sjekke om vi har en på jobb. Kjenner jeg begynner å slite litt på jobb. Da vi av ulike årsaker plutselig er kraftig underbemannet, har ledelsen dumpet et lass oppgaver på meg (jeg er forventet å gjøre mine egne oppgaver + to andre sine). Jeg har ambisjoner og vet at det er gode muligheter for opprykk og lønnsøkelse i løpet av månedene som kommer. Jeg vil så gjerne vise meg verdig for ledelsen!!

Den siste uken har jeg dog slitt med kraftig hodepine og veldig hjertebank. Jeg er helt utmattet og vet snart ikke hvilken ende jeg skal begynne i.

Jeg har absolutt ikke lyst til å bli sykemeldt, men vet ikke om dette tempoet og presset er bra for baby? Tenkte kanskje en bedriftsjordmor kan hjelpe meg å finne gode løsninger med ledelsen uten at jeg fremstår som at jeg prøver å sluntre unna?

Jeg er forøvrig snart i uke 16, hvis det er relevant 😊

Anonymkode: 95fea...f30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om bedriftsjordmor, men ville bare si at det er en fantastisk idé å ha en slik tilgjengelig for ansatte av alle kjønn for å øke forståelse og kunnskap om arbeidende gravide!  

• Liker 1
Skrevet

Forøvrig så taper jo bedriften enda mer på at du blir sykemeldt, så jeg ville bare lagt det frem akkurat som du gjør:

(Er dog ikke helt køart for meg om de vet du er gravid, så ville jo begynt med å si det hvis ikke)

- Jeg er veldig motivert av å kunne gjøre en god jobb for dere og det absolutt siste jeg vil er å bli sykmeldt

- Her er mine forslag til arbeidsoppgaver som jeg mener jeg kan gjøre en god jobb på (gjerne de mest strategiske) og her er de jeg mener kan tas over av andre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Willat skrev (4 minutter siden):

Aldri hørt om bedriftsjordmor, men ville bare si at det er en fantastisk idé å ha en slik tilgjengelig for ansatte av alle kjønn for å øke forståelse og kunnskap om arbeidende gravide!  

Ja, ikkesant? 😊 Jeg vet at en del større bedrifter benytter seg av slike tjenester, og blir nesten overrasket om vi ikke har, men vet jo ikke, ikke hatt behov for tidligere.

Er det jeg håper, å få litt hjelp ovenfor ledelsen for å skape forståelse rundt min situasjon uten at jeg skal behøve å gå til legen!

ts

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, ikkesant? 😊 Jeg vet at en del større bedrifter benytter seg av slike tjenester, og blir nesten overrasket om vi ikke har, men vet jo ikke, ikke hatt behov for tidligere.

Er det jeg håper, å få litt hjelp ovenfor ledelsen for å skape forståelse rundt min situasjon uten at jeg skal behøve å gå til legen!

ts

Da har du uansett HR tilgjengelig? Snakk med HR-sjefen og se om de har noen gode råd. 

AnonymBruker
Skrevet
Willat skrev (1 minutt siden):

Forøvrig så taper jo bedriften enda mer på at du blir sykemeldt, så jeg ville bare lagt det frem akkurat som du gjør:

(Er dog ikke helt køart for meg om de vet du er gravid, så ville jo begynt med å si det hvis ikke)

- Jeg er veldig motivert av å kunne gjøre en god jobb for dere og det absolutt siste jeg vil er å bli sykmeldt

- Her er mine forslag til arbeidsoppgaver som jeg mener jeg kan gjøre en god jobb på (gjerne de mest strategiske) og her er de jeg mener kan tas over av andre

Ja, er jo nettopp det! Ser for meg det er vinn vinn å holde meg i jobb. De vet godt at jeg er gravid, er derfor jeg er litt overrasket over at alt blir lagt på meg. Sikkert litt min egen skyld og som ikke klarer si nei men…

Har forsøkt å si at det er for mye for meg med oppgavene til 3 årsverk, men de sier de ikke har andre alternativer 🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Vi har gjennom bedriftshelsetjenesten, men fikk inntrykk av at det var litt det samme som å gå til vanlig jordmor/lege.
Snakk med HR ansvarlig og lederen din og legg det frem slik at du ønsker å tilrettelegge hverdagen din litt for du begynner å merke at dagens løp er for tøft for deg, og at du frykter du å sykemeldes om det fortsetter. Hadde jeg vært din leder hadde jeg satt mer pris på om det kom fra deg enn at det kommer fra en eventuell 3 part.😊

Jeg er på oppfølgings med min leder og HR hver 2 mnd ca for å se på arbeidsbelastningene og eventuelle tiltak vi kan sette inn for å holde meg i jobb så lenge som mulig. Er dere IA-bedrift ( som oss) så er det sikkert noen i HR som kan mye det å tilrettelegge for gravide osv 

Anonymkode: 9a9d2...a21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...