Gå til innhold

"Mild" kveling- er det faktisk SÅ grensesoverskridende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av noen responser til tråden om mannen som likte voldelig sex. Mye av den negative reaksjonen til voldelig sex resonnerer veldig med mitt eget syn og preferanser, men ble litt overrasket av hvor negativ mange var til alle former for kveling.

Kveling som går på å stenge av pusterøret til partner til hen hoster og harker er klart ekstremt og voldsomt. Men det mange referer til når det er snakk om kveling iforbindelse med sex er vell heller å (med forsiktighet) legge press på hovedblodårene på siden av nakken? Det er i alle fall den formen som jeg opplever andre mener når temaet har kommet opp. Det er noe jeg, og flere andre jeg har snakket med, liker å oppleve under sex.

Ellers har jeg aversjon mot det meste som dreier seg om smerte og dominering på soverommet. Pisk, bondage, klyping, slag, stygge kallenavn, rollespill etc; jeg står over. Men akkurat kveling har jeg en greie for. Det har ingenting med å bli dominert, men den følelsen litt mindre blodgjennomstrømning til hjernen kombinert med kåtskap gir. Jeg har flere ganger ønsket at det var en handling sexpartner gjorde/gjorde oftere.

Anonymkode: e493c...2d1

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver er fremdeles risiko, og økt fare for blodpropp - noe jeg har i utgangspunktet.

Hadde blitt ganske rasende om noen tok seg til rette og utsatte meg for dette uten samtykke.

Anonymkode: 264f5...2b3

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er naturligvis grenseoverskridende for de som ikke liker det. Samtidig har samtlige jenter jeg har møtt de siste 7 årene elsket det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte det før jeg fant ut hvor livsfarlig det var. Og at menn som er villig til å gjøre dette generelt ofte er syke i hodet. 

Nå svømmer jeg lengder under vann. Gir samme rus og er sunt. 

Velg din rus med omhu. 

Anonymkode: f0466...7c4

• Liker 18
  • Nyttig 1
Gjest Trøst
Skrevet

Så lenge personen som blir kvelt samtykker til det og personen som kveler vet hva han driver med, så ser jeg virkelig ikke problemet? 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Uten samtykke er det klart grenseoverskridende. Da er det jo en voldshandling. Jeg har alltid hatt sex som er relativt forsiktig og rolig, det gjelder kvelingen og. Kan se for meg det fort kan bli farlig og ja... 

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det er tennende når kjæresten tar tak rundt nakken min når jeg ligger på magen, men ordentlig kveling, nei takk..

Anonymkode: ab1ef...89e

Skrevet

Anbefaler å se dokumentaren om hun som ble drept i NZ av en fyr som påsto det skjedde  som et uhell, igjennom seksuell kvelning. 

• Liker 8
Skrevet

Uten informert samtykke, er det grenseoverskridende ja. 

• Liker 1
Skrevet

Bør ikke normaliseres!

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis BDSM miljøet ditt godtar kvelning er ikke miljøet safe, sane and consensual. 

Selv med samtykke er dette livsfarlig. 

https://www.nrk.no/norge/slik-reagerer-kroppen-pa-et-kvelertak-1.13028066

"Carotid sleeper: Blodkveling. Grepskobling der grepet er koblet slik at presset kommer på sidene av halsen. En slik grepskobling vil resultere i en innsnevring av blodtilførselen til og fra hjernen og resultere i besvimelse etter få sekunder.

Choke hold: Luftkveling. Grepet kobles rundt halsen, og presset kommer forfra inn mot pusterøret og resulterer i hindret pust. Et slikt grep kan oppleves som svært ubehagelig og medføre alvorlig skade på luftrøret. Et svært kraftig grep kan klemme sammen luftrøret og føre til at personen besvimer som følge av manglende oksygen til hjernen.

– Begge disse maktmetodene bør unngås, nettopp fordi grepene er forbundet med risiko for alvorlig skade og død, sier Stray Pedersen."

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Verken jeg eller samboer er interessert i det, heldigvis. Kjenner noen som svimte av av det en gang og påsto at det var digg, er jo helt sykt å la det gå så langt. 

Anonymkode: ca203...2b7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis BDSM miljøet ditt godtar kvelning er ikke miljøet safe, sane and consensual. 

Selv med samtykke er dette livsfarlig. 

https://www.nrk.no/norge/slik-reagerer-kroppen-pa-et-kvelertak-1.13028066

"Carotid sleeper: Blodkveling. Grepskobling der grepet er koblet slik at presset kommer på sidene av halsen. En slik grepskobling vil resultere i en innsnevring av blodtilførselen til og fra hjernen og resultere i besvimelse etter få sekunder.

Choke hold: Luftkveling. Grepet kobles rundt halsen, og presset kommer forfra inn mot pusterøret og resulterer i hindret pust. Et slikt grep kan oppleves som svært ubehagelig og medføre alvorlig skade på luftrøret. Et svært kraftig grep kan klemme sammen luftrøret og føre til at personen besvimer som følge av manglende oksygen til hjernen.

– Begge disse maktmetodene bør unngås, nettopp fordi grepene er forbundet med risiko for alvorlig skade og død, sier Stray Pedersen."

Vet ikke bak frem på noen BDSM miljøer. Har alltid hatt temmelig ordinær sex med en partner om gangen, har bare en greie for akkurat kveling (om det er så hardt at man vil kalle det kveling 🤔). Så svakt grep at jeg ikke besvimer. Ser for meg i øyeblikkets hete at det en kan feile på å tilpasse kraft, og det kan få alvorlige konsekvenser ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri tørt å gamble på noe slikt, du risikerer jo at noe går galt og du kan miste livet. Og for hva - sex liksom!?

Anonymkode: 3ecff...6f3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

MÅ man stenge for luft?

Jeg liker en litt fast hånd rundt halsen - men ikke faktisk kveling. 

Anonymkode: 81a85...038

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

MÅ man stenge for luft?

Jeg liker en litt fast hånd rundt halsen - men ikke faktisk kveling. 

Anonymkode: 81a85...038

Da reduserer man blodtilførselen til hjernen, som gir en rus. Dette forsterker gjerne seksuell stimuli, som er årsaken til at folk gjør det.

Så jo, et fast grep om halsen er en mild form for kveling.

Skrevet

Det kommer an på hvem man spør. Jeg opplever det ikke som det. Jeg trenger det, lengter etter det og digger det.

Min avdøde mann ville ikke være med på det, og opplevde det som uhyrlig at jeg bad han om å legge hånden på halsen min. 

AnonymBruker
Skrevet

romantisering av vold er ekkelt. skjønner virkelig ikke hvorfor enkelte synes det selv er greit at en skal leke med andres pust. fordi du tenner på det betyr ikke nødvendigvis at det e normalt og greit. Det er merkelig.

Anonymkode: 6d308...d9a

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Drikk heller kaffe rett før sex👍

Anonymkode: 0c68d...ee2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

romantisering av vold er ekkelt. skjønner virkelig ikke hvorfor enkelte synes det selv er greit at en skal leke med andres pust. fordi du tenner på det betyr ikke nødvendigvis at det e normalt og greit. Det er merkelig.

Anonymkode: 6d308...d9a

Jeg er enig i at romantisering av vold er ekkelt. Som jeg skriver i hovedinnlegget er det mange aspekter av voldelig/røff sex jeg har et negativt syn på. "Mild kveling" (typ lettere press på siden av nakken) har jeg ikke opplevd som voldelig i et sexliv og med sexpartnere som er helt A4,og egt lite utforskende. Har heller ikke merket meg at det oppfattes som fringe/merkelig og ekstremt når jeg har snakket med venninner. Ikke fått inntrykk av det  jeg leste her på KG. Verre er jo at det er risiko innvolvert også når det blir gjort med forsiktighet, noe jeg har tenkt på siden jeg postet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...