AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #1 Skrevet 6. mars 2022 Hei! Vi er en familie på 4, som vuderer å bli 5. Bytter mening annenhver dag. Barna vi har nå er 6 og 3. Jeg sliter med utmattelse, men klarer helt fint å ta meg av barna, og elsker å være med dem. Grunnene til å la det være er økonomi og plass. Vi har må ha større bil, og vi må ta utleie delen vi har, og gjøre det om til vårt. Jeg jobber ikke, men har en mann som har en god jobb. Har selv vokst opp med mange søsken, og har alltid likt å vært mange. Dere som har 3 barn, hva er ulempene med det iforhold til 2? Og dere som har 2, men lurt på 3, hvordan landet dere på at 2 var rett rett for dere? Anonymkode: c5bb9...bef
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #2 Skrevet 6. mars 2022 Gå for 3. det er det verdt. Anonymkode: 8d563...122 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #3 Skrevet 6. mars 2022 Overgangen fra 2 til 3 er veldig stor, mye større enn jeg kunne forestilt meg. Man kan ikke lenger ta én hver, det er alltid en som må ha to. Voksne er i mindretall. Det blir en del 2 mot 1 mellom søsknene, som er veldig slitsomt. Det er myyyye vanskeligere å få barnevakt. Hadde jeg planlagt bedre, ville jeg helst hatt 2 eller 4, og ikke 3. Anonymkode: 39354...84a
Trilili Skrevet 6. mars 2022 #4 Skrevet 6. mars 2022 Endte på 2. Samme som hos dere. Tenkte i tillegg på ferier og alt. Og at det er greit å ha litt overskudd også. Men tenkte om det før vi fikk nr 2. Etter at vi har fått nr 2 var vi helt sikre på at det ikke blir flere 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #5 Skrevet 6. mars 2022 Ikke jobb, allerede utmatta, økonomi….Hadde ikke gått for nr3 nei. Anonymkode: c7b3d...e32 6 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #6 Skrevet 7. mars 2022 Slik du beskriver deg og situasjonen høres den helt lik ut som min mor. Hun og pappa valgte å få et tredje og siste barn, min lillesøster. Nå, 20 år etter, skulle hun (de) aldri valgt dette. Anonymkode: 5a479...39c
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #7 Skrevet 7. mars 2022 Jeg var i din situasjon, TS, slet med utmattelse men det gikk greit med to. Ble uplanlagt gravid, men tenkte det skulle gå greit for vi fikk jo så rolige og greie barn… oh well😂😭 Tredjemann var en illsint apekatt og der var såvidt vi klarte hverdagen 😅 Men da han ble 4 år ble han verdens snilleste og har vært det siden. Er veldig glad vi har han nå, men de første 4 årene var så beintøffe at jeg får helt angst av bare tanken 😅😭 utmattelsen ble først myyye verre, men nå er jeg faktisk bedre og delvis tilbake i jobb 😊 Anonymkode: 1f0ba...b24 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #8 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var i din situasjon, TS, slet med utmattelse men det gikk greit med to. Ble uplanlagt gravid, men tenkte det skulle gå greit for vi fikk jo så rolige og greie barn… oh well😂😭 Tredjemann var en illsint apekatt og der var såvidt vi klarte hverdagen 😅 Men da han ble 4 år ble han verdens snilleste og har vært det siden. Er veldig glad vi har han nå, men de første 4 årene var så beintøffe at jeg får helt angst av bare tanken 😅😭 utmattelsen ble først myyye verre, men nå er jeg faktisk bedre og delvis tilbake i jobb 😊 Anonymkode: 1f0ba...b24 Haha, er slik jeg er redd det kan bli her og 😂 Hvor gamle var de andre barna når 3. Ble født? 😊 Ts Anonymkode: c5bb9...bef
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #9 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke jobb, allerede utmatta, økonomi….Hadde ikke gått for nr3 nei. Anonymkode: c7b3d...e32 Ikke jobb er ett frivillig valg fordi jeg vil ha mer tid med barna. Jeg vet at vi har økonomi til 3 barn, burde nok ha skrevet det, mener bare at det er dyrere med 3 😊 Anonymkode: c5bb9...bef
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #10 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke jobb er ett frivillig valg fordi jeg vil ha mer tid med barna. Jeg vet at vi har økonomi til 3 barn, burde nok ha skrevet det, mener bare at det er dyrere med 3 😊 Anonymkode: c5bb9...bef Jo, greit at det er et frivillig valg, men du er allerede utmattet med to barn, selv uten jobb. Ikke voldsomt smart å ta på seg mere da vel? Anonymkode: feef7...d5e 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #11 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Haha, er slik jeg er redd det kan bli her og 😂 Hvor gamle var de andre barna når 3. Ble født? 😊 Ts Anonymkode: c5bb9...bef 4 og 8 😊 Anonymkode: 1f0ba...b24
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #12 Skrevet 7. mars 2022 Det er veldig krevende med tre barn, og til større de blir til flere instanser blir du nødt å forholde deg til og det kan være energikrevende. Feks 3 barn, en på barneskole, en på ungdomsskole og en på vgs. og alle går på 2-3 aktivitere. Dugnader og foreldremøter for absolutt alt. Sykdomsperioder er tøft, og du vet heller aldri om barnet er friskt. Vår nr. 3 har to diagnoser. Så jeg ville brukt energi på de barna jeg allerede hadde. Anonymkode: cde18...aa1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #13 Skrevet 7. mars 2022 3 definitivt. Vi hadde først to tette så ble de 5 og 6 år da tredjemann kom. Det er mye mer arbeid med to tette, med tredjeman ble det fryd. Koselig svangerskap, fødsel, barsel. Det var veldig koselig. I tillegg hadde jeg mer tid til de andre barn. De begynte på skolen etter tur da jeg tredjemann kom så kunne vi gå tur til skolen i ro. Rusle rundt etterpå. Gå svømme feks. Leke med nye venner på lekeplassen eller spille fotball etter skolen. Det store spørsmålet var hvilken ball de skal kjøpe. Ulempene: må tenke nytt når det gjelder ferier men det finnes familiehoteller med plass til 3 barn. Den tid den sorg fordi barn opp til 3 år er fremdeles gratis. Mobile homes er det beste jeg fant opp. Sååå fine mobile homes er det i Kroatia! Nå er barna mine 12,11 og 5 år og jeg kan ta dem overalt sammen. Anonymkode: 35a1f...52e
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #14 Skrevet 7. mars 2022 Jeg hadde gått for to. Anonymkode: 1f6de...9bb
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2022 #15 Skrevet 7. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei! Vi er en familie på 4, som vuderer å bli 5. Bytter mening annenhver dag. Barna vi har nå er 6 og 3. Jeg sliter med utmattelse, men klarer helt fint å ta meg av barna, og elsker å være med dem. Grunnene til å la det være er økonomi og plass. Vi har må ha større bil, og vi må ta utleie delen vi har, og gjøre det om til vårt. Jeg jobber ikke, men har en mann som har en god jobb. Har selv vokst opp med mange søsken, og har alltid likt å vært mange. Dere som har 3 barn, hva er ulempene med det iforhold til 2? Og dere som har 2, men lurt på 3, hvordan landet dere på at 2 var rett rett for dere? Anonymkode: c5bb9...bef vi ønsket også 1 til når barna var 5 og 7, vi ble enig,men vi fikk firlinger, og det var 3 år som var sikkelig kaostisk, men nå er de 14,12 og 7 år og vi har aldri angret, vi har en fin gjeng men alle bør tenkte at det kan være flere enn 1, vi ønsket oss jo bare en til,men fikk 4, men som sagt vi storkoser oss idag og angrer ikke et sekund Anonymkode: 904e5...fe1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå