Gå til innhold

5:2 dietten - langsom - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På engelsk heter 5:2 dietten fast diet…men etter 6 uker så har jeg kun gått ned 2 kg.

Man skal kunne spise «hva man vil» de resterende 5 dagene. Og likevel gå ned ca 1 kg per uke.

Saken er den, at jeg har fulgt «oppskriften» i disse seks ukene og kun spist 500 kcal 2 dager i uken.

Og jeg har ikke telt kcal i det hele tatt de andre dagene. Mistenker at det er det man må gjøre for å gå raskere ned enn det jeg gjør.

Men ok, har en formening om at dersom man går langsomt ned, så går man også langsomt opp igjen. Kroppen får venne seg til at den skal nedover.

Så er egentlig fornøyd jeg, og tenker at 2+2 blir 4, så om nye 6 uker bør jeg være 4 kg lettere.

Synes denne dietten har vært grei å følge men er veldig interessert i andre sine erfaringer.

Har også en tendens til å få mageknip/diaré etter fastedager…noen andre?

Gøy at det funker ihvertfall, selv om det går slow:)!

Anonymkode: eb108...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke spise hva man vil de andre dagene. Hvis man overspiser de andre dagene så vil man totalt sett ikke gå ned. Hvis man ligger 1500 kcal i underskudd to dager i uka og 1000 i overskudd 5 dager i uken så legger man på seg. 

Hos de hvor et slikt kosthold ikke trigger overspising derimot så kan det sikkert funke, men jeg personlig har mer tro på å spise jevnt gjennom hele uken. For noen funker periodisk faste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig må du passe på hva du spiser de andre dagene. I alle dager...  

Anonymkode: 28ecf...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dette tempoet, så vil jeg likevel gå ned 6-7 kg i løpet av 6 mnd, og det var mye av poenget mitt egentlig:)

Magasiner som har testet dietten slår fast at 7 kg i løpet av 6 mnd er å forvente.

Og grunnen til at jeg greier å gjennomføre fastedagene er jo at jeg nyter de andre dagene uten kcal telling:)

Så har endelig funnet min måte. Bare lurte på om andre SOM HAR FORSØKT denne, har erfaringer å dele?:)

Endret av Idol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Jeg starter med denne i morgen. Hvordan har erfaringen vært?

Idol skrev (På 6.3.2022 den 21.36):

Med dette tempoet, så vil jeg likevel gå ned 6-7 kg i løpet av 6 mnd, og det var mye av poenget mitt egentlig:)

Magasiner som har testet dietten slår fast at 7 kg i løpet av 6 mnd er å forvente.

Og grunnen til at jeg greier å gjennomføre fastedagene er jo at jeg nyter de andre dagene uten kcal telling:)

Så har endelig funnet min måte. Bare lurte på om andre SOM HAR FORSØKT denne, har erfaringer å dele?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 20.54):

På engelsk heter 5:2 dietten fast diet…men etter 6 uker så har jeg kun gått ned 2 kg.

Man skal kunne spise «hva man vil» de resterende 5 dagene. Og likevel gå ned ca 1 kg per uke.

Saken er den, at jeg har fulgt «oppskriften» i disse seks ukene og kun spist 500 kcal 2 dager i uken.

Og jeg har ikke telt kcal i det hele tatt de andre dagene. Mistenker at det er det man må gjøre for å gå raskere ned enn det jeg gjør.

Men ok, har en formening om at dersom man går langsomt ned, så går man også langsomt opp igjen. Kroppen får venne seg til at den skal nedover.

Så er egentlig fornøyd jeg, og tenker at 2+2 blir 4, så om nye 6 uker bør jeg være 4 kg lettere.

Synes denne dietten har vært grei å følge men er veldig interessert i andre sine erfaringer.

Har også en tendens til å få mageknip/diaré etter fastedager…noen andre?

Gøy at det funker ihvertfall, selv om det går slow:)!

Anonymkode: eb108...a51

At dietten heter fast diet, har nok ikke med hurtighet å gjøre, men at det er en faste-diett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...